![]() |
Virtuoos
Gister zag ik toevallig iets op rtl4, over muziekvirtuosen oid :)
Ik heb daar over nagedacht en ben erachter gekomen dat dit dus niet meer gewaardeert word, mensen kijken liever naar iets wat elke randmongool kan doen. Virtuoos; Jimmy Hendrix Steve Vai Petrucci Adrian Smith Je kan het natuurlijk ook zo bekijken, echte muziek word ondergewaardeert, want ik vind namelijk dat je 2 aspecten aan muziek heb, originaliteit en live performance.. en tegenwoordig is het allemaal maar troep, en daar baal ik van.. Ik suggereer hiermee niet dat punk iets is wat iedereen kan doen, want in bandverband spelen is ook niet makkelijk, ik doel meer op zangers/zangeressen in de top40.. Ik kan zelf Iron maiden, Stratovarius, Ac/DC , Guns N Roses, Pearl Jam waarderen om hun virtuositeit. en nog veel meer, maar dit zijn voorbeelden, muziek moet ergens voor staan.. en jammer dat het dezer dagen toch anders is :( |
Ik waardeer virtuositeit, maar ook de kracht van eenvoud.
|
Citaat:
|
Ik waardeer het enorm als iemand lekker kan spelen en technisch leuke dingen doet, maar zodra t vervalt in kijk eens wat ik kan gepiel hoeft t van mij niet meer eigenlijk hehe. Om af en toe eens te horen is t weleens leuk.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel origineel |
Citaat:
|
Īk hou van technische bands zolang er maar een bepaalde flow in de muziek blijft zitten. Gitaarhelden hou ik niet van, dat is teveel zinloos gepiel. Als ze net iets functioneler spelen ben ik eerder geneigd het leuk te vinden.
|
Gitaarhelden maken een deel uit van de muziek, ze kleuren de muziek :)
|
Citaat:
|
Ik heb 'n paar Satriani cd's die zijn wel leuk om naar te luisteren tijdens het kamer opruimen of als het lekker weer is in m'n discman.
|
Als ik opruim luister ik naar punk, ff tempo erin :)
|
Citaat:
|
Vai vond page en kurt cobain geniaal.
Go figure :) |
Citaat:
Go figure :| |
Laatst stond ik op het punt Iron Maiden te gaan waarderen, maar Guns n Roses gaat nooit lukken ben ik bang.
|
Citaat:
|
Ik vind het wel zeer belangrijk. Hoe kun je anders de muziek maken die je wilt. Als muzikant probeer je je gewoon heel je leven lang los te maken van je instrument zodat deze eigenlijk geen invloed meer heeft op je spel. Maar de virtuoos moet geen clown zijn, dat had Franz Liszt 150 jaar geleden al door.
|
Eeen oude topic uit de oude doos :o
|
:o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vai vindt bijna iedereen geniaal, of, Vai noemt bijna iedereen geniaal.
|
Citaat:
Zit jij ook op gitaarforum ofzo? |
Citaat:
|
Citaat:
Volgensmij begrijp je me niet helemaal. |
papi papi, papi chulo ;) :evil:
|
Citaat:
|
Citaat: