Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Wat vonden jullie van THE MOTHMAN PROPHECIES ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=50296)

mad operator 10-04-2002 21:48

Wat vonden jullie van THE MOTHMAN PROPHECIES ?

Ik vond em erg goed.. leek een beetje op x-files.. maar er zaten geweldige schrikmomenten in!:eek:

Rollo Tomasi 11-04-2002 00:52

Leek me niet zo bijzonder. Ben ook niet gegaan. :o

Anonymous John 11-04-2002 06:42

SPOILERS

Slappe film. Je komt nooit echt te weten hoe het nou met die Mothman in elkaar zit. Dus voor een uur lang zit je allemaal onzin te kijken dat nooit verklaart wordt. Alsof de filmmakers echt geloven dat het waargebeurd is(Hoewel er wel meldingen van zijn geweest maar die ik niet geloof).

mad operator 11-04-2002 08:58

De film is ook gebasseerd op waargbeurde feiten.. En aangezien niemand weet of die Mothman ook bestaat, weten de filmmakers toch ook niet wat er mee gebeurd is... Jij hebt kennelijk echt niks begrepen van die film...

TAFKAB 11-04-2002 12:42

Citaat:

Anonymous John schreef:
SPOILERS

Slappe film. Je komt nooit echt te weten hoe het nou met die Mothman in elkaar zit. Dus voor een uur lang zit je allemaal onzin te kijken dat nooit verklaart wordt. Alsof de filmmakers echt geloven dat het waargebeurd is(Hoewel er wel meldingen van zijn geweest maar die ik niet geloof).

True.
Ik heb nooit zoveel mensen zien weg lopen uit de zaal...sjeesj
Er werd wel spanning opgebouwt alleen die spannig werd dus nooit verklaart.
Verder wel opmerkelijk, bedoel Blair WItch project is ook met dat principe, ongeveer dan.

Anonymous John 11-04-2002 18:25

Citaat:

mad operator schreef:
De film is ook gebasseerd op waargbeurde feiten.. En aangezien niemand weet of die Mothman ook bestaat, weten de filmmakers toch ook niet wat er mee gebeurd is... Jij hebt kennelijk echt niks begrepen van die film...
Waargebeurde feiten...dus jij en de filmmakers beweren dat de Mothman echt bestaat? Genoeg mensen kunnen zeggen dat alles waargebeurd is maar dat hoeft nooit zo te zijn. Het menselijk ras is behoorlijk stom en achterlijk.

En zelfs als het wel zo is, dan nog is de film slap. De film begint eerst allemaal feiten over de Mothman uit te leggen en wat hij allemaal kan/doet(Mensen uit hun oren laten bloeden, andere stemmen aannemen en iemand 600 km ver weg laten rijden) en vervolgens eindigt het met de Silver Line bridge ongeluk.
Het einde negeert bijna alles wat eerder uitgelegd is en de film is daardoor erg irritant.

Maar ja, als jij er anders over denkt, dat is jouw zaak.

mad operator 12-04-2002 09:19

Jah het eindigt zo... omdat die vrouw waar richard gere zo mee optrekt, omdat die een droom had gehad waarin werd gezegd wordt wakker nr 37... dat verklaart alleen maar dat alles wat dus gebeurde zo moest gebeuren....

En tja die Mothman is een Urban legend.. en die legende's zijn allemaal gebasseerd op waargebeurde feiten.. de makers laten aan jou de keus of je het gelooft of niet...

Dark Angel 12-04-2002 09:38

Lijkt me nogal een Blair Witch Project wannabe...

Darvan 12-04-2002 10:34

von em zeer cool

legatus 13-04-2002 13:07

Mark Pellington regisseerde eerder ARLINGTON ROAD, en die stijl blijft hij vast houden. Over het algemeen een aardig verhaal dat geen enkele overeenkomst bied ten opzicht van de vergelijking met X-FILES. Een journalist en een politie-agente onderzoeken vreemde gebeurtenissen waar zij zelf ook onderhevig aan zijn.

Jammer van die waardeloze suggesterende scenes met saturation, overbelichting en POV shots, alsof het een discovery documentaire is -- onnodig en erg irriterend. Het begin en het einde zijn het sterkst maar het middenstuk is nogal warrig en te dramatisch.

Gere is best te pruimen, de enige persoon waar ik mij nogal aan stoorde was Will Patton, en zijn character.

Het einde rond het ´wake up, number 37´ gedeelte is nogal typisch. Ik concludeer dat de voorspellingen niet altijd uit hoeven te komen. Number 37 zou namelijk betekenen dat ze dood gaat, anders -- als ze het zou overleven -- zou ´wake up, connie´ gezegd moeten worden. In de droom stierf ze ook, in het echt niet.

Niet alles is een voorspelling? En door interpretatie kunnen we alles als een voorspelling gaan beschouwen, het maakt je gek als je je bezig houd met het ontdekken van de bedoeling van iets wat je nooit zult begrijpen.

Over het algemeen dus een aardige film, had meer verwacht.

De film is inderdaad gebasseerd op ware gebeurtenissen, en dit moet je altijd met een korreltje zout nemen. John A. Kneel is ongeveer hetzelfde beleefd als Gere. Hij stapte ook deze wereld binnen van de mothman, owlman, etc. Deze verschijningen worden voor grote catastrofe´s gezien door mensen en hebben een andere benaming in elk land maar wel grote overeenkomsten dat ze op een soort mot-achtig wezen lijken. Zo heb je ook The Jersey Devil die voor het begin van oorlogen word gezien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.