![]() |
Lucifer maken?
Bij het maken van een lcifer..Is het dan dat de afmeting belangrijk is?En moet je perse kunnen lezen en rekenen om dus een lucifer kan maken?
Rare vragen ja..Ik weet het/// :rolleyes: |
Ik weet niet hoe die dingen gemaakt worden, maar misschien worden de stokjes wel op maat aangeleverd en is dat dus al in orde. Ze moeten natuurlijk wel in een doosje passen.
Ik denk niet dat je hoeft te lezen en te schrijven om lucifers te maken. Volgens mij worden dat soort dingen ook veel in gevangenissen/ ontwikkelingslanden/sociale werkplaatsen (niet dat die mensen geheel achterlijk zijn, maar goed) gemaakt (als het niet machinaal gebeurt dan)...maar dat weet ik niet zeker. |
Thanxxx..!!
Ook hier heb ik veel aan gehad..! |
Denk niet dat de maat een rol speelt. Je hebt immers grote, en kleine lucifers. Het gaat om dat puntje en ik heb werkelijk geen idee hoe je dat maakt! En wat daarin zit.
Het is niet nodig te kunnen lezen en schrijven maar als je doelt op jonge kinderen moet je wel erg oppassen! Het is iets brandbaars wat daar bovenaan een lucifer zit dus... |
Alpha Jij ook bedankt...!! (y)
|
D'r zit zwavel in een lucifer
|
ja en een ander goedje op strijk vlakje, wweet niet welke maar iets dat reageert met zwavel, je heb ze ook die waar zwafel op doosje zit en omgekeerd.
|
je had 2 soorten fosfor de rode fosfor en de witte en als je de ene op je lucifer douwt en de andere stof op je doosje dan reageren ze met de zwavel ofzow :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |