![]() |
Het blijft stil
De woorden klonken in hun pracht,
handen voelden en mijn ogen zagen de sterren door de nacht, oren vingen op zuiver geluid Ik hoorde je en we overwonnen, het zwart, de ruzies, de pijn, langzaam opnieuw begonnen en de zon, de zon begon te stralen Tot jij zachtjes de deur achter je sloot, en alles in huis werd kil, je had niet eens tot ziens gezegd en zelfs, zelfs de telefoon blijft stil |
Heeel jammer,
je hebt een goed gevoel voor metrum en dit gedicht berust op een goed initiatief, echter; je maakt wat taalfoutjes, en je kunt hier en daar beter een woord aanvullen om het metrum beter te maken... Strofe 1, regel 3: maak van 'de sterren' alleen 'sterren' Strofe 1, regel 4: taalfout: oren vingen op...dat kan echt niet volgens mij Strofe 2: Metrum is opeens anders Strofe 2, regel 2: vul 'en' aan voor 'de pijn' Strofe 2, regel 3: vul bijv. 'weer' aan voor 'opnieuw' In strofe 3, heb je op eens een ander rijmschema, ander metrum, en in regel 2 maak je een taalfout je moet zeggen 'en alles in huis kil werd'...geloof ik :) |
Citaat:
mss heeft ze specifiek voor langere zinnen en neologismen zoals de oren vingen op gekozen! xxx :confused: |
Je was me voor, wou hetzelfde over dichterlijke vrijheid zeggen..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52. |