Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Communicatiewetenschap (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=503850)

sientjuh 08-06-2003 10:32

Communicatiewetenschap

Ik wil communicatiewetenschap gaan studeren en nou vraag ik me af waar je dat het beste kan doen. Welke universiteit staat als beste bekend en wat zijn de verschillen tussen de universiteiten wat invulling van de studie betreft???

Dr. Oetker 08-06-2003 11:09

standaard open dag vraag :)
bezoek er een en je krijgt een lijstje met cijfers en meningen over de verschillen tussen de universiteiten gratis :)

u kunt natuurlijk ook de plaatselijke bibliotheek/studieadviseur bezoeken.

Loesje86 08-06-2003 16:06

heeey!! eindelijk iemand die deze studie wil gaan doen!! ik ben namelijk ook van plan deze te gaan doen, maar dan "toegepaste communicatiewetenschap" deze verschilt wat van de andere opleidingen "communicatiewetenschap" omdat er meer praktijk bij komt kijken (vandaar toegepast) en er komt meer nieuwe media aan bod. Deze toegepaste communicatiewetenschap is trouwens alleen in Enschede te doen. Verder de opleiding "communicatiewetenschap kun je doen in Nijmegen (daar is alles wat kleinschaliger, wat minder studenten) en verder nog in Amsterdam en volgens mij in Utrecht, waar het allemaal wat groter is. Onderling zitten er verder ook nog wat verschillen, maar dat kun je beter op een opendag gaan vragen en op de sites van de verschillende universiteiten bekijken..!! su6!

hajo 08-06-2003 18:29

waarom heet het eigenlijk comunicatiewetenschap? het heeft zo goed als niks met de term "comunicatie" te maken dat we in het dagelijks leven gebruiken.

stefano 08-06-2003 18:35

Toch wel met bedrijfscommunicatie? i.e. voorlichter...

Loesje86 08-06-2003 19:26

de opleiding heeft zeker wel met communicatie te maken!! daar draait de opleiding helemaal om, maar dan de communicatie in de breedste zin van het woord. Het gaat bijvoorbeeld om het oplossen van problemen in allerlei communicatieprocessen! dus heeft zeker wel met comMunicatie te maken! niet alleen in praten en contact tussen mensen, maar in allerlei zaken.. :D

sientjuh 16-06-2003 14:07

Ik ben dus te lui om naar zo'n open dag te gaan :p
Ik ben een keer in Nijmegen geweest en t leek me wel een leuke uni. Om redenen die mij ook geheel duister zijn wil ik niet naar Utrecht en Amsterdam en Enschede spreken me ook niet zo aan.
Ik ben trouwens zeer theoretisch ingesteld :)

D-sire 17-06-2003 09:09

Ik ga ook communicatie- en informatiewetenschappen (zo heet het bij mij iig) studeren! Maar dan in Tilburg, want daar kan het ook! Ben naar een voorlichtingsdag geweest en heb een erg goede indruk overgehouden. Als je nog meer wil weten hoor ik het wel.

Lameirinha 18-06-2003 19:10

Citaat:

hajo schreef op 08-06-2003 @ 19:29:
waarom heet het eigenlijk comunicatiewetenschap? het heeft zo goed als niks met de term "comunicatie" te maken dat we in het dagelijks leven gebruiken.
Communicatie is niet alleen maar een gesprek met iemand hebben maar veel meer. Maar dat had je toch ook zelf kunnen bedenken? :confused:

battlestar 18-06-2003 23:44

ik heb hier een tijd geleden een heel verhaal zitten typen over de opleiding enz. enz. maar volgens mij niemand die het leest dus dat ga ik niet weer doen..

maarja, ik studeer het in nijmegen maar je kan het ook in a'dam en aan de uni van twente studeren (twente = toegepaste communicatie)
a'dam heeft slecht aangeschreven gestaan maar zijn over hun ergste punt heen alleen willen ze niet echt van het slechte imago afkomen, maar voor zover ik weet is het allemaal al een stuk verbeterd

Splodge 19-06-2003 12:26

Citaat:

Dreamzy schreef op 17-06-2003 @ 10:09:
Ik ga ook communicatie- en informatiewetenschappen (zo heet het bij mij iig) studeren! Maar dan in Tilburg, want daar kan het ook! Ben naar een voorlichtingsdag geweest en heb een erg goede indruk overgehouden. Als je nog meer wil weten hoor ik het wel.
Dat is niet hetzelfde, dat is zelfs heel iets anders. Bij CW bestudeer je meer de communicatieprocessen en het overbrengen van een boodschap, terwijl je bij CIW vooral de inhoud en de verwoording van een boodschap bestudeert. Ik ga CIW studeren in Amsterdam, aan de Vrije Universiteit. De opleiding daar staat goed bekend.

Snufje 19-06-2003 17:49

Citaat:

Loesje86 schreef op 08-06-2003 @ 17:06:
Verder de opleiding "communicatiewetenschap kun je doen in Nijmegen (daar is alles wat kleinschaliger, wat minder studenten) en verder nog in Amsterdam en volgens mij in Utrecht, waar het allemaal wat groter is. Onderling zitten er verder ook nog wat verschillen, maar dat kun je beter op een opendag gaan vragen en op de sites van de verschillende universiteiten bekijken..!! su6!
Enschede is ook behoorlijk kleinschalig.. Verder kan je het ook in groningen gaan studeren..

Enschede komt / kwam als beste uit de tests...

beuk 23-06-2003 16:25

ik moet hierbij altijd aan de vele fokke+sukke strips erover denken..

"je doet toch communicatie? ZEG DAN EENS IETS?"

maar 't zal vast leuk zijn :)

tinkle 16-07-2003 11:04

Is er dan toevallig ook nog iemand die bedrijfscommunicatie gaat studeren in Nijmegen??

Lijkt me gezellig om alvast mensen te kennen...

Kazanka 18-07-2003 19:41

Citaat:

Dreamzy schreef op 17-06-2003 @ 10:09:
ik ga dat in Utrecht studeren...lijkt me een top studie (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.