Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   in welke (bekende) musical / cabaret oid zou jij wel mee willen spelen, en waarom?! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=504277)

Fantôme 08-06-2003 17:09

in welke (bekende) musical / cabaret oid zou jij wel mee willen spelen, en waarom?!

een heel bekende musical? of juist niet? waarom dan?
welk personage zou je willen spelen (en waarom?)
zou jij die personage net zo spelen als dat het gespeelt wordt, of anders, wat zou je veranderen dan?

naja, als dit niet mag, dan hoor ik het wel!

-xxx-

Chloe Siere 08-06-2003 17:31

natuurlijk mag dit, ik zie juist graag zulk soort topics. die houden juist het niveau omhoog :)

ik zelf wil later graag in echte dansmusicals spelen, waar dus het niveau qua dans heel hoog is. saturday night fever vond ik bijvoorbeeld qua dans erg leuk en Fosse was ook erg leuk. Ik heb niet echt een bepaalde rol die ik zou willen spelen, zolang ik maar mag dansen!
het lijkt me ook heel vet om naar L.A. te gaan. en dan audities te doen bij grote artiesten om dan op tournee te gaan. neem bijvoorbeeld de toernees van janet jackson, michael jackson, jennifer lopez, etc. die zijn zo ongelofelijk vet :D

Flensjuh 08-06-2003 19:34

ben et met *rainbow* eens.... zolang ik maar kan dansen!!!

alpha 08-06-2003 20:07

Ehm, ik weet het niet echt.

Ik wil niet in een musical spelen waar iedereen je gaat vergelijken. Ik zal bijvoorbeeld (als ik mag kiezen dan he, ik zal al blij zijn met een klein bijrolletje!) iets nog onbekends willen doen. Iets wat nog nieuw is maar wel veel van verwacht wordt.

En ik heb dan weer liever theater/zang dan dans. Dat is mijn zwakke kant vergeleken met theater en zang omdat ik niet bepaald lenig ben enzo... Maar ik vind het wel erg leuk.

Kiss Pookie 09-06-2003 12:09

WEL MET RENT!, omdat het gewoon de mooiste musical is die IK ooit heb gezien geweldig verhaal en supermuziek!
OOK MET HAMELEN, omdat mijn grote idool hierin speelt en ik ga hier ook auditie voor doen dus misschine komt et uit ;)

NIET IN 3 MUSKETIERS, omdat veel te commercieel, kutcast, de muziek is mijn net iets TE pop, verhaal vind ik afgezaagd, omdat het al 100000x verfilmd is.

Dit is naar mijn mening ;)
xxx

Shinosu 09-06-2003 12:10

De eerste en enige musical die ik heb gezien: FAME!

Was echt ongelofelijk leuk; humor, veel dans, alles. Daar zou ik ooit wel een keer aan mee willen doen... (wishfull thinking)

Chloe Siere 09-06-2003 18:35

Citaat:

Kiss Pookie schreef op 09-06-2003 @ 13:09:
WEL MET RENT!, omdat het gewoon de mooiste musical is die IK ooit heb gezien geweldig verhaal en supermuziek!

hoeveel musicals heb jij gezien als ik vragen mag? rent was naar mijn mening absoluut niet geweldig en de media heeft t ook behoorlijk lopen afkraken. het liep ook absoluut niet geweldig en is er snel mee gestopt. het decor bleef hetzelfde, er werd bijna alleen maar gezongen en er zaten weinig spectaculaire dingen in. weinig vermakend dus. ook al waren de liedjes en het verhaallijn wel ok.

ik snap echt niet wat jij er nou zo geweldig aan vindt...

alpha 09-06-2003 20:11

Citaat:

*RainBow* schreef op 09-06-2003 @ 19:35:
hoeveel musicals heb jij gezien als ik vragen mag? rent was naar mijn mening absoluut niet geweldig en de media heeft t ook behoorlijk lopen afkraken. het liep ook absoluut niet geweldig en is er snel mee gestopt. het decor bleef hetzelfde, er werd bijna alleen maar gezongen en er zaten weinig spectaculaire dingen in. weinig vermakend dus. ook al waren de liedjes en het verhaallijn wel ok.

ik snap echt niet wat jij er nou zo geweldig aan vindt...

Ik heb hem ook gezien en vond hem wel erg mooi! Ben persoonlijk meer van de theater en zang dan van de dans (waarvan jij dan weer houdt, *Rainbow*) Ach, ieder zo zijn eigen smaak! :cool:

Kiss Pookie 10-06-2003 13:38

eerst de volgende musicals hebk gezien:
grease, jeans9, chicago, rent, titanic, a chorus line, saturday night fever, doornroosje, rocky over the rainbow, copacabana, sound of music, musical awards 2002 en 2003, 3musketiers en aida.

ik vond rent mooi omdat het me ontroerde en dat gebeurt niet snel bij mij. De cast vond ik zoals ik zei TOP! De muziek en verhaallijn zijn mooi. Zolang het verhaal mooi en boeiend is kan het me nix schelen of het decor hetzelfde blijft of niet. Ook trek ik me niets van de media aan anders zou ik de 3 musketiers wel helemaal geweldig vinden.

maf fluitketeltje 15-06-2003 13:11

Citaat:

Kiss Pookie schreef op 10-06-2003 @ 14:38:

grOok trek ik me niets van de media aan anders zou ik de 3 musketiers wel helemaal geweldig vinden.

:D Euh 3M is zélfs door de media afgekraakt :p . Komt door Bastiaan en Tooske, je moet ook geen hoofdrlspelers casten die niet kunnen zingen :rolleyes:.

Ok hoop dat ik hier niemand voor het hoofd gestoten heb maar hmm... ik heb een klein beetje een gruwelhekel aan die twee (n) :eek: .

Dwarser 16-06-2003 13:35

Ik zou zelf liever in een toneelstuk spelen, dan in een musical. Welk toneelstuk? Dat zou ik niet zo snel weten. ik denk een stuk dat nog niet eerder door iemand is gespeeld.

Anne 21-06-2003 18:09

Aïda, omdat ik op de mannelijke hoofdpersoon val. :o :D

alpha 22-06-2003 13:22

Citaat:

Anneee schreef op 21-06-2003 @ 19:09:
Aïda, omdat ik op de mannelijke hoofdpersoon val. :o :D
:D

Anne 22-06-2003 20:45

Citaat:

alpha schreef op 22-06-2003 @ 14:22:
:D
Zoals te zien is aan mijn avatar. Plus signature. ;)

Orpa 22-06-2003 21:00

Ik zou wel een (hoofd) rol in FAME willen spelen, omdat ik daar 100% fan van ben. De rol van Coco of Doris lijkt me cool, maar ook de rol van de Engelse lerares lijkt me leuk.

Verder in een andere grote producie, die veel aandacht krijgt van de media. Dat wil ik gewoon eens meemaken.

Het is zoizo een wens van me om in een musical, toneelstuk oid. te spelen. Het lijkt me zo geweldig, niet alleen het acteren zelf, maar alles eromheen de hele show.

Oh ja, ik speel alleen in een musical als ze me van tevoren leren zingen... :o

Caelis 23-06-2003 18:59

Citaat:

Anneee schreef op 22-06-2003 @ 21:45:
Zoals te zien is aan mijn avatar. Plus signature. ;)
En hij is ook nog eens ontzettend lief :p

alpha 24-06-2003 12:28

Citaat:

Orpa schreef op 22-06-2003 @ 22:00:
Ik zou wel een (hoofd) rol in FAME willen spelen, omdat ik daar 100% fan van ben. De rol van Coco of Doris lijkt me cool, maar ook de rol van de Engelse lerares lijkt me leuk.
:confused: In de musical FAME die IK gezien heb, komt geen Engelse lerares voor volgens mij? Of laat mijn herinnering me in de steek?

Anne 24-06-2003 12:55

Citaat:

Caelis schreef op 23-06-2003 @ 19:59:
En hij is ook nog eens ontzettend lief :p
Oooo, hoe weet jij dat nou weer? :D

*mirrie* 24-06-2003 13:47

hmm..best moeilijke...zijn natuurlijk een hoop slechte ( zoals 3 m..veel te commercieel) en goede maar ik denk dat ik dan toch voor de rol van Eponine in les Miserables ga!

* heeeeel moowj*

Caelis 24-06-2003 14:48

Citaat:

Anneee schreef op 24-06-2003 @ 13:55:
Oooo, hoe weet jij dat nou weer? :D
Ik ben behoorlijk thuis in de musicalwereld (en dan ook vooral het 'backstagedeel') en weet dus ook dat het mogelijk is voor fans om 'm te ontmoeten :p

Anne 24-06-2003 16:17

Citaat:

Caelis schreef op 24-06-2003 @ 15:48:
Ik ben behoorlijk thuis in de musicalwereld (en dan ook vooral het 'backstagedeel') en weet dus ook dat het mogelijk is voor fans om 'm te ontmoeten :p
:cool:

Mag ik een keer mee? ;)

regardless 24-06-2003 16:37

aida omdat ik van egypte houd

Caelis 24-06-2003 21:59

Citaat:

Anneee schreef op 24-06-2003 @ 17:17:
:cool:

Mag ik een keer mee? ;)

Als je ooit nog eens naar Aida gaat (tip: balkon! Goedkoop en nog een heel behoorlijk zich, beter dan 3e/4e rang) -of in de buurt van Scheveningen bent- moet je maar eens mailen :p

Orpa 25-06-2003 11:16

Citaat:

alpha schreef op 24-06-2003 @ 13:28:
:confused: In de musical FAME die IK gezien heb, komt geen Engelse lerares voor volgens mij? Of laat mijn herinnering me in de steek?
Ik heb de film gezien (gewoon video) en toen de musical (in Londen). In het echte originele verhaal komt wel een engelse lerares voor, en in de musical is zij diegene die Leroy (ooo, hoe noemenden ze hem nu in de musical?) probeerd te laten lezen...

Maar goed, in de musical geeft ze geen engels...

Ik zou dan trouwens ook niet in deze musical van FAME willen spelen, maar ik zou het maar verhaal gebonden willen houden....

sanguis 25-06-2003 11:22

the sound of music.. kvind het een geweldige musical.. kheb 'm nog niet in het theater gezien, maar de film heb ik al zolang als ik mij kan herinneren en ik kijk 'm bijna elke week wel een keer..
welk personage maakt me eigenlijk niet zoveel uit, het gaat mij om het meewerken aan een productie, niet om hoeveel tekst je hebt..
een ander stuk waar ik wel in zou willen zitten is macbeth.. ik vind dat een super verhaal. Het lijkt mij een uitdaging om al die moorden neer te zetten.. en het lijkt me ook geweldig om te worden vermoord op het toneel.. super ;)

Goede Fee 25-06-2003 16:52

HAMELEN, dat lijkt mij echt een hele goede musical. Niet te commercieel en opgeblazen door de media, maar er wordt goede kritiek gegeven... afwachten dus... :rolleyes:
Verder was Pippi Langkous ook super kewl *vond het decor helemaal geweldig* Maar die is niet zo bekend... Laat mij maar Annika spelen :D

btw. oude tijden herleven geloof ik; hamelen, sound of music, pippi langkous, les miserable...

maf fluitketeltje 26-06-2003 09:02

Citaat:

Goede Fee schreef op 25-06-2003 @ 17:52:
HAMELEN, dat lijkt mij echt een hele goede musical. Niet te commercieel en opgeblazen door de media, maar er wordt goede kritiek gegeven... afwachten dus... :rolleyes:
Verder was Pippi Langkous ook super kewl *vond het decor helemaal geweldig* Maar die is niet zo bekend... Laat mij maar Annika spelen :D

btw. oude tijden herleven geloof ik; hamelen, sound of music, pippi langkous, les miserable...

Les Miserables is toch alweer een hele tijd terug? Of bedoel je in Londen?

maf fluitketeltje 26-06-2003 09:04

O en ik zou heel graag een keer Ti Moune in Once on this Island spelen maar daar heb ik het uiterlijk niet voor... :(.

alpha 26-06-2003 14:53

Citaat:

Orpa schreef op 25-06-2003 @ 12:16:
Ik heb de film gezien (gewoon video) en toen de musical (in Londen). In het echte originele verhaal komt wel een engelse lerares voor, en in de musical is zij diegene die Leroy (ooo, hoe noemenden ze hem nu in de musical?) probeerd te laten lezen...

Maar goed, in de musical geeft ze geen engels...

Ik zou dan trouwens ook niet in deze musical van FAME willen spelen, maar ik zou het maar verhaal gebonden willen houden....

Ik denk al 'ben ik nou gek? of wat?' Maar het zit dus nog wel okay met mijn geheugen. Ik weet dat er een engelse lerares in de film voorkomt (ik houd van die film!) maar goed.
Jij zou dus een hele nieuwe versie van FAME the musical willen? :P

Briseïs 02-07-2003 22:45

Jesus Christ Superstar... en dan Judas.... maarja ik ben van het vrouwelijke geslacht, dus dan moet t maar Maria zijn...

Omdat t gewoon een geweldige musical is, met de beste muziek... en Judas is gewoon cool, en heeft lekker de meest heftige emoties... maar als Maria mag je I Don't Know How To Love Him zingen, das ook erg cool...

Enne, voor mij kmt zingen op de eerste plaats, toneel is een goede tweede (gecombineerd is t allerleukste) en dans vind ik wel leuk maar daar ben ik niet zo goed in...

Caelis 03-07-2003 15:18

Doornroosje (studio 100) vond ik wel heel leuk :D Gewoon omdat dat zo ontzettend vrolijk is. Maar natuurlijk ben ik weer de minder good-guy :o

...November tot januari nog in het Eftelingtheater :p

Para! 03-07-2003 15:47

Citaat:

Caelis schreef op 03-07-2003 @ 16:18:
Doornroosje (studio 100) vond ik wel heel leuk :D Gewoon omdat dat zo ontzettend vrolijk is. Maar natuurlijk ben ik weer de minder good-guy :o

...November tot januari nog in het Eftelingtheater :p

Opschepper. (y) :o

shaya 07-07-2003 22:10

the rocky horror show, dies echt briljant.
rent is ook echt gaaf, maar dan wel in het engels dan.
jesus christ superstar, als maria magdelena ofzo
de meeste musicals zijn in het engels beter vind ik, maar dat is persoonlijk.

Kiss Pookie 17-07-2003 20:05

Citaat:

Goede Fee schreef op 25-06-2003 @ 17:52:

Hey 9 Augustus moet ik auditie doen voor deze musical! (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.