![]() |
In hoeverre ben jij chauvinistisch?
Vertel eens. :)
|
Helemaal niet erg. Wel ben ik stiekem voor nederland met het songfestival :o .
|
Ik ben helemaal niet nationalistisch ingesteld.
|
niet heel erg. met voetbal ben ik meestal niet eens voor nederland, tot grote ergernis van mn ma, en dingen zoals het songfestival, ben ik toch echt gewoon voor degene die ik het best vind. *olympische spelen zijn uitzondering*
|
Niet.
|
Zo erg dat ik bij elk punt dat Martin Verkerk vanmiddag tegenkreeg, met dingen ging gooien. :p
|
sow dan ben ik nie de snuggertse zeker niet in de vakantie :D maar wat betekent chauvinistich in godsnaam
|
bij sprt best wel
alleen zoals nederland gisteren voetbalde, dan schaam je je er gewoon voor |
In sommige dingen wel, zoals sport. Maar niet zo erg dat ik andere landen per definitie slecht vind en Nederland geweldig
|
Niet super.
Als het om tennis gaat ben ik wel voor nl maar zodra die eruit ligt kijk ik gewoon naar de rest.. Nee ben niet echt chauvinistisch. |
na, als buitenlanders dingen over ons land zeggen die écht niet kloppen (Nederlanders hebben allemaal op hun 12de al sex) praat ik dat toch even uit hun hoofd.
en als een Nederlandse zwemmer de EK of WK wint vind ik dat wel erg leuk. |
Zja..met sport enzo vind ik het wel leuk als Nederland wint..maar ksta niet met Koninginnedag helemaal oranje geschminkt Bea toe te wuiven ofzo..
|
helemaal niet
hoewel ik altijd wel even kijk of er ergens iets nederlands is/meedoet.. |
Eigenlijk niet echt, maar bij sportieve aangelegenheden ben ik soms wel bijzonder vaderlandslievend. (y)
|
Absoluut niet. Als Nederland op een WK ofzo speelt dan ben ik natuurlijk wel voor Nederland, maar daar blijft het dan ook wel bij (bij Ajax - AC Milan ben ik gewoon voor Milan :p).
|
België leeft!!!
Hoewel ik er absoluut niet trots op ben Belgje te zijn (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/funn...me/2969432.stm -> dit doet natuurlijk wel pijn). Door en door corrupte politiek, weinig opzienbarende sportprestaties (kim & justine ff niet meegerekend), film?, internationale uitstraling (Gehoord bij mijn reisje naar de VS van A: Isn't Belgium the capitol of Amsterdam?). Enkel in de muziek is Belgie stukken beter dan vb. Nederland dEUS, Zita Swoon, Admiral Freebee, K's Choice, Das Pop, Millionaire,... |
Nope, behalve bij EK en WK. Niet dat ik het Nederlands elftal voorlopig nog kampioen zie worden :o :P
|
Wanneer het sport betreft of een of andere positieve politieke ontwikkeling waarbij Nederland voorop loopt... dingen als het Songfestival horen hier eigenlijk ook wel bij.
|
Niet echt.
|
ach ja, soms wel, je hoopt toch wel vaak dat je land wint.. :)
|
absoluut niet.
het enige waar ik een beetje trots op ben in belgië is de muziek en de mode. en dan nog. dat is niet MIJN verdienste. edit: dit zou ook gelden als ik in een ander land zou wonen. chauvinisme ligt gewoon niet in m'n aard. ik ben een wereldburger :D . |
vooral bij sportwedstrijden,
maar bij koninginnedag doe ik ook meestal alsof :) |
Citaat:
|
best wel ja.
|
Met name bij sporten.
|
Ik was boos dat Verkerk verloor vanmiddag :D.
|
bijna niet, hecht niet echt veel waarde aan nederland... vooral met sport niet, dan vind ik het belangrijker dat er sympathiek gespeeld wordt
|
Ik ben absoluut niet chauvinistisch. Het enige waar ik enige verbondenheid mee voel is het Nederlandse rechtssysteem, m.i. het beste van de wereld.
|
eigenlijk alleen met sport
|
Citaat:
|
Niets gekeken, maar gisteren was ik opeens voor Martin Verkerk. ;)
|
Citaat:
|
Niet echt, maar met sport soms wel. Zoals met Verkerk, of met schaatsen ofzo, dan vind ik het wel fijn als een Nederlander wint.
Voor voetbal geldt dat trouwens niet, ik mag die Nederlandse voetballers niet zo, veel te weinig inzet (n) |
Citaat:
|
Ik ben zeer chauvinistisch, ik houd echt van mijn vaderland en ben er nog trots op ook (betekent nie dat ik iets tegen buitenlanders heb ofzo).
Ik studeer ook geschiedenis en dan leer je ook gewoon dingen waar je van gewoon echt zeer trots op je land van wordt |
Citaat:
|
Citaat:
Het publiekrecht van Europa is wel in alle landen verschillend omdat dat zijn basis niet vindt in een gemeenschappelijk recht zoals het Romeinse. Echter die verschillen vallen ook best mee omdat in Europa eigenlijk overal wel de Verlichtingsidealen in het staatsrecht zijn verwerkt. Dat zie je terug in het feit dat alle Europese landen een geschreven grondwet met grondrechten hebben, scheiding van overheidsmachten en de rechtsstaatidee (Engeland reken ik uiteraard niet bij Europa). |
nee nee nee
fuck it. ik hou niet van nationalistisch gedoe om een land dat ik op zich best waardeloos vind. misschien voetbal, maar meer ook niet |
Niet.
|
met dingen als sporten enzo wel, niet dat ik ga huilen als 'we' verliezen ofzo maar gewoon ik ga er wel in mee :)
en bijv het songfestival zou ik het wel grappig vinden als NL zou winnen |
Best wel heel erg.. Maar ik kan het relativeren:p Ik heb wel een baalgevoel als Nederland ergens mee verliest, maar ik ga er niet om janken ofzo.
|
totaal niet
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13. |