![]() |
Iemand verstand van hechtingen in je mond...?
Gaan die er vanzelf uit en hoe lang duurt dat enz.?
(Ik neem wel aan dat ze er vanzelf uitgaan, anders hadden ze wel gezegd dat ik terug moest komen, lijkt me. Maar voor de zekerheid...en hoe lang her duurt ed.) |
Ik heb er ooit eens redelijk wat gehad nadat er bij mij een apexressectie was uitgevoerd (een operatie waarbij het tandvlees wordt weggesneden zodat de wortelkanalen van buitenaf geseald kunnen worden). Die wonden zijn daarna ook gehecht. Het duurde bij mij ongeveer vier, vijf dagen voordat ze helemaal weg waren en al na twee dagen waren ze redelijk zacht.
|
Ik had het nadat 2 kiezen waren getrokken, ze gingen er d8 ik na 3 dagen vanzelf tijdens het eten eruit, totaal zonder pijn....
|
Ze zitten er bij mij nl al vanaf woensdag in (dus ruim 4 dagen)...volgens mij zijn ze nog niet zacht of wat dan ook. Naja, ik merk het wel.
|
Het kan ook zijn dat het bij mij pas na zes dagen helemaal loskwam, dat weet ik niet meer precies. Het duurde in ieder geval zéker niet langer dan een week.
Wat je in ieder geval niet moet doen is proberen of ze al los zitten. Zolang ze er nog niet helemaal uit zichzelf uitkomen bestaat het gevaar nog dat je de wond weer opentrekt, niet aankomen dus :0 |
Anders vraag je zoiets meteen als je in je kaak gaan zitten snijden :rolleyes:
En meestal zijn ze oplosbaar.. En hoe snel het gaat hangt van de persoon af, hoeveel je eet, drinkt, etc... |
Citaat:
En daarna heb ik geen arts meer gezien en de verplegers hadden duidelijk zo iets van 'rot op' en gezien het feit dat ik nogal wazig was van de narcose was het niet zo raar dat ik er zelf niet aan dacht. :rolleyes: Citaat:
|
Citaat:
je behandeld heeft oid? (of naar je huisarts oid) Zou dat iig wel doen als het erg lang (langer dan gemiddeld) duurt, al is het maar voor de zekerheid.. Sterkte ermee ed. :) |
*Denkt even diep na*
Ik heb een heel tijdje geleden een tand eruit moeten laten snijden en ik heb toen van die hechtingen gekregen die vanzelf oplosten. Ik weet het niet zeker, maar waarschijnlijk heb jij ook zulke hechtingen. Ik weet niet hoe snel die dingen oplossen, maar daar kan je idd de huisarts voor vragen:). X Mariamne |
Citaat:
Dank je. |
Zijn gewoon oplosbaar volgens mij.....
Had een keer een bultje in mijn mond, weg laten snijden, paar hechtingen erin, misschien 2 dagen dat ik ze gevoeld heb, maar daarna waren ze gewoon weg. Het is inderdaad raar dat ze nog niet oplossen..... Good luck bij de tandarts!! (y) |
uhm dat je zelf nie hebt gevraagt naar info vinnik wel logisch maar vooraf is ook nix gezegt? en achteraf heeft niemand daar info gegeven ofzow? :confused:
in amerika zou hier een rechtzaak van komen. |
Citaat:
het duurde allebei de keren precies 10 dagen voordat ze oplosten/loskwamen, terwijl ik er toch heel veel met m'n tong aan had zitten prutsen. wees dus niet ongerust, je hoeft alleen terug als ze gaan ontsteken ofzo, maar je kan natuurlijk altijd ff de tandarts bellen/bezoeken Offtopic: doet het nog pijn? ik heb toen wel 10 dagen pijn gehad met eten enzo.... (n) sterkte! (y) |
Als het goed is komen ze er vanzelf uit, na een weekje ofzo.
Een vriendinnetje van mij had ze ook voorin, bij haar tandvlees, en bij haar kwamen ze er ook gewoon uit. |
Hoogstwaarschijnlijk gaan ze er vanzelf uit. Ik heb ook van die hechtingen gehad, en bij mij vielen ze er na 5 dagen uit, maar ik heb er wel veel aan gezeten, dat toutje is ook wel erg verleidelijk;) Maar het draadje zal er als het goed is gewoon uitvallen. Wel raar dat dat er niet bij is gezegd:S
|
Ze lossen van zelf op, soms duurt het even. Had mijn vriend ook, na een week zat er nog zo'n draadje... maar die liet vanzelf los. Gaat allemaal vanzelf :)
|
Citaat:
Ze beginnen nu los te zitten (de hechtingen) en bij de tandarts was alles goed, geen gaatjes ed en hij was lekker voorzichtig ivm die 'kiezen'. ;) Bedankt allemaal! |
volgen smij losste ze op ja.. of los zitten..neh oplossen :)
|
ik heb ze ook gehad....toen ik 5 was welliswaar, maar ok ;)
bij mij lieten ze vanzelf los, waarna zo of op mijn tong belanden, of ik ze per ongeluk door slikte :o |
Het wordt gemaakt van darm, (net als worstevelletjes) en lost op, het teert weg. Als er een draadje los bijhangt moet je niet gaan trekken, maar kun je het met een klein schaartje even afknippen.
Och och, de zelfbeheersing die je nodig hebt om er niet met je tong te gaan zitten spelen...vreselijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09. |