![]() |
Kierkegaard en het existentialisme
Hallo,
Ik maak een taak over Kierkegaard. Ik studeer voor maatschappelijk assistent, en moet in deze taak een link leggen tussen Kierkegaard en de hulpverlening, ofwel tussen het existentialisme en de hulpverlening. :confused: Kan iemand mij hier alstublieft mee helpen??? Alvast bedankt!! |
Citaat:
|
Bewustwording van wat liefde voor de medemens echt betekent, kan ons helpen de haat en de vijandschap uit de wereld te helpen. Of liever gezegd: zal ons helpen de haat en de vijandschap de kansen te ontnemen om kwaad aan te richten.
Door hulp te verlenen draag je hieraan bij. Dat misschien? :D |
Hallo,
Bedankt voor de snelle reacties! :cool: Ik heb intussen mijn taak afgegeven. De link die ik gebruikte was goed volgens de leraar. Ik heb een link gelegd tussen de hulpverlening en het existentialisme: dat elke mens vrij is om een eigen keuze te maken, ook al wordt het maken van een keuze soms bemoeilijkt door externe factoren. Ook een hulpverlener moet keuzes maken bij elk hulpverleningsproces. Er zijn zoveel verschillende mensen, met zoveel verschillende problemen, dat het niet volstaat om 1 methodiek te volgen, maar dat je bij iedere cliënt keuzes moet gaan maken. Bedankt voor de hulp in ieder geval!! :) Groetjes Kimsie |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |