![]() |
[vastlopen] amdk6 > win2k
Ik heb hier een oud systeempje dat steeds vlak na het inloggen in windows 2000 pro nl vast slaat,
het is een: amd k6-2 500mhz 256SD 133 TnT2 m64 Maxtor 2,5 hdd tje Win2k installed |
sinds wanneer gebeurt dit?
heb je laatst iets geïnstalleerd waarna dit gebeurde? heb je er nieuwe hardware ingezet? |
ik heb een systeem gekregen, daar heb ik een hdd in gedaan en geformatteerd
|
Als je kaal op start ook?, als hij het dan wel doet 1 voor 1 de hardware onderdelen aanzetten en als hij weer vastloopt heb je het gevonden.
|
in veilige modus wil ie wel gewoon
|
in veilig modus zet ie ook bepaalde hardware uit...
|
nu hangt er alleen die tnt2 in...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja maar hij slaat pas vast voor dat de iconen en de start balk verschijnen, je ziet dus alleen maar een blauwe achtergrond
|
Kijk eens in het BIOS voor de temperatuur van de processor. Verder alle onnodige hardware eruit.
Wat bedoel je precies met vastslaan? Bevriezen? Gebeurt het elke keer op precies hetzelfde punt, of varieert dat nog al? Test je geheugen eens met MemTest86 www.memtest86.com |
bevriezen op het zelfde moment, alleen niet in veilig emodus, ram is 100% oke
|
Heb je Windows wel schoon geïnstalleerd? Kijk eens in je BIOS wat je CPU temp is.
|
Als tie in veilige modus wel doorloopt, is het toch gewoon een bepaalde driver die windows laad. Dan is het toch een kwestie van isoleren en uitschakelen? Als je om beurten win.ini en system.ini laad ben je waarschijnlijk al een stap verder.
Config.sys en autoexcec.bat kan je zoiezo uitzetten. |
ik ga der nu wel ff formattere, iig bedankt.
|
Citaat:
|
tnt2 was het probleem
|
Citaat:
|
ja, zonde van dat mooie kaartje
|
Nou iig weer een computer erbij. ;)
|
ja voor men sturende broer als ie hier eer us is