![]() |
Writers block? Hier inspiratie, van mij, voor jullie
Kasseien
Varkenshaasjes Bittere suikerbieten Een grot Haringen in rotsen Muren als visgraten Zwarte wijzers ongelooflijke tenen Paarse kaften En een fles met rum |
nou aan de slag dan maar,
ranzige kasseien, ranzige kasseien doen de varkenshaasjes teniet die reeds in de schaduw stonden van bittere suikerbieten bitter als het kwaad, het kwaad der eeuwigheid, in de zoete vorm van bittere suikerbieten. bittere suikerbieten, die het daglicht nooit tezien krijgen, bittere suikerbieten die groeien in een donkere grot vol van: haringen....in de rotsen gevuld met muren als visgraten... bitter als het kwaad, het kwaad der eeuwigheid, met muren als visgraten. enzovoort |
Mijn boekenkast,
Klem tussen muren als visgraten De boeken met kaften Maar zijn ze paars? Oh nee, ze staan in een grot Met haringen, muurvast in de rotsen De tent zal niet omvallen Want er is geen wind De suikerbieten, zoet toch? Nee, bitter Bitter als de zwarte wijzers van de klok Die, terwijl de varkenshaasjes worden verteerd Immer de tijd doet verstrijken.. * En een fles * met rum * Je zat dus dichtbij mijn gedachten over deze zaken. |
De verliezer...( Arie van Zoggels Sweeps Swingers Dub )
De spijkers doorboren de kasseien, Visgraten kijken angstig toe, Drinken rum al zittend bang, De paarse kaften druipen af, Is dat niet laf? Zitten als een haring in een rots, Totaal verdwaasd en moe, Als zwarte wijzers wijzend, Richtend op jouw tenen, Enorme tenen weliswaar, Maar toch niet echt een kek gebaar. Varkenshaasje lekker, Dat is anders toch meneer? Als de zee in storm zo tekeer, De kasseien zijn gebroken, De overwinning is behaald, Als een visgraat zo verdwaald... Groetjes Dj Valentijn :D |
Citaat:
vooral de regels zijn ze paars oh nee spreekt mij aan een en al lof |
Ik heb de dichtcursus gezien ja, erg inspirerend ook voor beginnennde dichters.
De combinatie Gummbah - Hans Teeuwen werkte overigens de hele Poelmo-serie onnavolgbaar goed. Superabsurd, en vulden elkaar perfect aan. |
ik toets mijn gelijk,
aan de bruid van max, mmmm dompel mij onder maar hoed je voor de BOK. daardoor ben ik gaan dichten |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14. |