![]() |
Jouw mening over de 7 zonden?
De zeven zonden zijn:
* hebzucht * wraakzucht * wellust * ijdelheid * luiheid * gulzigheid * jaloezie Wat vind je ervan, valt het allemaal wel mee, of is het echt *zonde*? En hoe vaak maak jij je schuldig aan iets? |
Ik maak me aan allemaal wel ns schuldig. Denk ook dat iedereen dat wel doet in bepaalde mate. Ach zolang t maar niet overdreven wordt is t niet echt een zonde vind ik.
|
* hebzucht valt wel mee
* wraakzucht heb ik wel, maar ik vervul het weinig * wellust zal ik vast wel hebben, kan me er weinig bij voorstellen * ijdelheid beetje :o * luiheid zeker! * gulzigheid heb ik niet * jaloezie heb ik :( En ach zonden.. Ik vind zonden meer iets waar je voor gestrafd moet worden en dingen als jaloerzie en ijdelheid zijn mijns inziens menselijke emoties. En zolang je niet doorslaat is het voor mij geen enkel probleem. |
Ttttsss, ik geloof dat ik me aan alles schuldig maak, maar ik maak me er totaal nievt druk om eigenlijk
Ik geloof dat iedereen wel eens lui is ofzo, dus wat maakt het uit!? |
hoe meer lust hoe beter :D
|
lekkere ijsjes ;)
|
Onzin :D
|
ach fuck it, ik maak me aan allemaal wel eens schuldig, en I don't give a fuck... ik ben hier niet op aarde gekomen om een 'goed' en braaf leven te l(ij)eiden.
|
* hebzucht Ja, heb ik... Metname als ik aan het winkelen ben :)
* wraakzucht Ja, ook aanwezig. Uiteindelijk voer ik het (bijna) nooit uit * wellust Vast ook wel * ijdelheid Ja hoor... ik kijk best vaak in de spiegel denk ik * luiheid Nooooooit ok, heel af en toe * gulzigheid Metname als het om chocola gaat * jaloezie Iedereen moet met zijn tengels van mijn vriendje afblijven |
* Hebzucht
Ja, daar heb ik zeker last van. * Wraakzucht Als iemand mij ernstig onrecht aandoet dan neem ik wraak, simpel. * Wellust Ja, maak ik me ook wel schuldig aan. * Ijdelheid Mjah, ben wel ijdel eigenlijk. * Luiheid Wie is er niet functioneel lui? * Gulzigheid Ook wel, in mindere mate last van. * Jaloezie Ik ben behoorlijk snel jaloers. |
Och, 't is allemaal menselijk.
|
[flauw]ik vind ze lekker![/flauw]
|
Citaat:
|
ijsjes geven inspiratie..
|
* hebzucht geen last van
* wraakzucht kan soms niet goed uitpakken, gelukkig kan ik me goed inhouden * wellust heb ik wel eens * ijdelheid heb ik wel een beetje last van * luiheid mja....:o * gulzigheid nee, geen last van * jaloezie valt heel erg mee |
* hebzucht --> neej, heb ik niet, voor zover ik weet...
* wraakzucht --> valt mee... * wellust --> wie? * ijdelheid --> naja, is wel gezond, een beetje ijdelheid! * luiheid --> op zn tijd * gulzigheid --> neej * jaloezie --> tot mijn grote verbazing wel! :( |
Ten eerste zijn ze smerig.
* hebzucht Tsja, het komt voor. Ik heb het zelf niet echt. * wraakzucht Heb ik zelf nooit, óf juist in extreme vormen. :o * wellust :o * ijdelheid Niet echt een zonde. Iedereen mag zichzelf mooi vinden, willen vinden of gevonden willen worden. * luiheid Zeker geen zonde :o * gulzigheid Ik ben zelf ook nogal een schrokop, wat maakt het uit? :) * jaloezie Dat hou je toch wel, daar maak ik mij niet druk om. Zolang je maar geen actie onderneemt. |
* hebzucht
Af en toe * wraakzucht Ja * wellust Ja * ijdelheid Ja, maar dat vind ik ook geen zonde * luiheid Af en toe, maar ook dat vind ik geen zonde * gulzigheid Dat valt geloof ik wel mee * jaloezie Ik geloof dat ik hier best nee op kan antwoorden. Ik ben niet echt jaloers aangelegd. Ik zie dit trouwens wel als een zonde... ik verwacht van andere mensen ook geen (ziekelijke) jaloezie, ik kan daar op 1 of andere manier niet zo goed tegen. |
De zeven zonden zijn:
* hebzucht hebzucht is niet echt een grote zonde voro mij, ja ik heb het msischien wel een beetje amar niet erg * wraakzucht nee neit echt, soms neem ik wraak soms niet, ligt aan de situatie * wellust beetje * ijdelheid niet meer dan normaal * luiheid jup * gulzigheid nee, gelukkig neit meer * jaloezie jup |
Alle zonden zijn vooral lékker om te begaan, behalve jaloezie. Ik snap dan ook niet waarom het zonden zijn - er is toch niets mis met dingen die lekker zijn? Je moet alleen niet je hele leven er aan wijden, dat is waar. Koopverslaving, bloedwraak, sexverslaving, oppervlakkigheid, gemakzucht en eetverslaving zijn niet goed, maar ik snap niet wat er mis is met een beetje hebzucht, wraak, wellust, ijdelheid, luiheid en gulzigheid. En aan jaloezie kun je niets doen, dat doe je toch niet expres. Domme zonden.
|
Citaat:
Er zijn een paar die ik lichterlijk heb, hebzucht,ijdelheid,wellust. de overige heb ik niet :( |
POTVER jullie vergeten steeds ' de zeven werken van barmhartigheid' !
SHAME ON YOU Oh sorry verkeerde topic!!!! SHAME ON ME |
Ik vind 't eigenlijk niet allemaal zondes, bijv. ijdelheid vind ik geen zonde. Ik denk dat iedereen wel eens zo'n 'zonde' begaat.
Ben zelf wel eens lui of jaloers.. |
* hebzucht ahum. ja.
* wraakzucht vaak ook van toepassing * wellust ja * ijdelheid ook * luiheid zeker weten * gulzigheid minder * jaloezieyep :o |
* hebzucht
soms * wraakzucht niet echt * wellust beetje * ijdelheid ja :o * luiheid ja * gulzigheid soms wel * jaloezie ja |
* hebzucht-->daar heb ik wel last van
* wraakzucht--> heb ik ook (in mindere mate...) last van * wellust :o * ijdelheid-->yep * luiheid-->alle mensen in mijn omgeving vinden me lui,dat zegt genoeg :D * gulzigheid-->geen last van * jaloezie-->ook niet echt last van |
* hebzucht
niet echt * wraakzucht soms * wellust niet echt * ijdelheid een beetje :o * luiheid :D * gulzigheid niet * jaloezie soms |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05. |