![]() |
gitaren
hallo allemaal,over een poosje wil ik een gitaar gaan kopen,wat denken jullie? bas of electrisch?
|
Je moet geen gitaren kopen. dat is so 2000.
je moet een banjo kopen. |
in een lollige bui?
|
wat geeft een mooier geluid?
|
Citaat:
|
oe wat een gaaf woord
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, even serieus:
Ik zou gewoon naar een gitaarwinkel gaan en een beetje rondkijken en op wat dingen spelen. Basgitaar is, bij rockmuziek, wat makkelijker en je kunt er sneller mee in bandjes spelen. Gitaar is, bij rockmuziek, iets moeilijker en het duurt iets langer voor je er mee in bands kunt spelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ga drummen man
|
Citaat:
|
ik heb een afrikaanse vingerpiano die dingen roelen de pan uit!
|
Als je punkrock wilt gaan doen of snel resultaat wilt / snel in een band gaan spelen, moet je gaan bassen.
|
Citaat:
|
ga naar gitaarzaak...speel daar wat, vraag wat advies erover bij de mensen die kunnen je dan verder helpen...klaar...
|
iedereen vind iets anders leuk, ik speel bassgitaar in een band, en dan vind het heel leuk, had ik niet in een band gespeeld, dan stond de bass hier meestal voor jan lul.
ik ga voor een elktrische gitaar, maar het beste is gewoon proberen en kijken wat je het leukst vind |
Ik speel zelf ook gitaar, ik heb eerst 6 jaar klassieke gitaar gespeeld, nu ben ik begin dit schooljaar overgestapt op electrisch, het beviel me allebij heel goed, ik denk dat je gewoon een electrische gitaar moet kopen en les gaan zoeken, kan je altijd nog overstappen op bas, want als je gitaar kan spelen kan je meestal ook wel een beetje bas leren, andersom niet
|
of neem een electrische bas gitaar (y) :p
|
Citaat:
|
Als je geld te veel hebt moet je maar ff kijken op http://www.bcrich.com/ de dealer zit in nieuwegein (onder utrecht) :D
|
k ga een bcrich kopen...maar opzich vin k t nogal meevallen die prijzen die k heb gezien...er stonden serieus duurdere...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Koop een neusfluit....
|
Koop een mooie;
Jackson (à la Andreas Kisser van Sepultura of Randy Rhoades) Gibson Korina Explorer (James Hetfield, Dave Grohl) Gibson Les Paul (Slash) Fender Jaguar/Jagmaster/Jag-stang/Mustang (Kurt Cobain) Dit zijn btw electrische gitaren :o |
Citaat:
als jij met powercords de simpele nummers mee kan spelen (alleen powercords hele nummer do)r, kan je het zelfde stukje ook op de bas spelen (gewoon de basnoot, 8 keer per maat) andersom hoeft het niet te kunnen. :p |
Citaat:
|
nee vind ik niet... (heb er zelf ervaring mee :D)
in MIJN geval was het wel zo ;) |
Dan ben jij de uitzondering op de regel
|
yes :D
maar er zit idd verschil tussen goed gitaar spelen en goed bassen... |
Goed bassen bestaat niet, op funken na.. als je dat goed kan dan ben je de man ;)
|
Citaat:
|
Posten die link stinkdrummer! :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|