![]() |
Toen het maar niet sterven wou (met jou)...
Toen het maar niet sterven wou (met jou)...
Waar is het hart wat eens zo klopte, toen jij me in de regen kussen wou. Ik denk dat het stopte toen de nacht, de straten vulde met zwart en grauw. Toen zon niet langer wilde schijnen, sinds ik de druppels op het graf zag. dat de regen tranen liet verdwijnen, het was een koude novemberdag. |
1e couplet is erg mooi..
2e couplet vind ik de laatste zin zo jammer.. Volgens mij kon je geen ander woord vinden dat eindigde op ag. |
ja, idd jammer van die laatste zin, maar verder een heel mooi gedichtje!! :D
|
eigenlijk was mijn laatste zin het hele punt van het gedicht, daar heb ik de rest uitgetrokken, dus ik heb niet dag verzonnen om zag te laten rijmen maar andersom...
njah... |
Citaat:
Alleen met het metrum zit het niet helemaal goed voor mijn gevoel en nog iets kleins taalpuristisch: 'het hart dat eens zo klopte'. |
Citaat:
|
Naar mijn idee komt de klemtoon op de novemberdag terecht (ipv op de novemberdag) en daarom loopt/klinkt het wat merkwaardig, maar ik vind het wel een fijn gedicht. Fijn als in mooi.
|
Wat kan ik hier nou nog over zeggen... Echt super... Je blijft me verbazen
|
Citaat:
|
Waarom zou je er zo en zo een klemtoon inzetten dan?
Btw waar ik ze zelf had geplaatst: Waar is het hart wat eens zo klopte, toen jij me in de regen kussen wou. Ik denk dat het stopte toen de nacht, de straten vulde met zwart en grauw. Toen zon niet langer wilde schijnen, sinds ik de druppels op het graf zag. dat de regen tranen liet verdwijnen, het was een koude novemberdag. Als ik het zo oplees klopt het prima... |
Inderdaad, zo lees ik hem ook, en vind hem prachtig zo!
|
Hij loopt nu idd beter alleen de laatste zin doet me denken aan de titel van een boek ofzo.
|
Leuk, alleen is het inderdaad het hart DAT klopte.
|
Citaat:
|
Mooi, maar die laatste zin komt er niet goed uit. Ik vind het ook jammer van die zin. Je eerste strofe is heel goed, de tweede helaas iets minder.
|
Citaat:
|
(nu een zinnige reactie)
ik vind hem prachtig verder niks nakkes nada gewoon prachtig (toch niet echt zinnig geworden :o :p ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35. |