![]() |
de wijsheden van de oude man
het zijn 3 gedichten die ik ook al eens op een ander forum gepost heb , ik vind het een leuk werk van me , en daarom besloot ik jullie mij in te leiden , met deze 3 gedichten .
maar algouw zal ik ook mijn nieuwere stukjes posten DE WIJSHEDEN VAN DE OUDE MAN PART ONE zoals een oude man ooit zei hij vertelde een geheim aan mij die vreugde brengt waar er droefnis is daar komt het keer op keer op neer. kindje, sprak hij op me toe en al torende ik boven hem uit was ik nog steeds die kleine spruit wend je af van het weer keer op keer komt het daar op neer en als het regent , regen dan niet mee maar klamp je vast aan de warme zon drink uit het water van een heldere bron en wil ook niet altijd meer het komt keer op keer daar op neer en zei die dachten daar gaat ie weer regenen ook vandaag weer mee DE wijsheden van de oude man PART 2 toen we gezamenlijk gezeten waren de oude man en ik sprak hij tot me met zijn wijze woorden als handlangers van de tijd kind , lieve kind als ooit een kwade man je zegt of een vrouw , misschien zijn evenbeeld dat jij niet hoort in deze wereld en je moet gedragen naar zijn beeld negeer hen met je opzichtig hart negeer hen met je denkend hoofd en vooral ga niet op hen in en telkens , lieve schat , komt het op hetzelfde neer. en allen die elkaar nog steeds verwensen kennen ook nu , nog altijd geen rust DE WIJSHEDEN van de oude man part 3 in het wondermooie ochtendgloren richtte de oude man zich tot mij onbekenden moet je bekoren met hen wandel je zij aan zij pas als je echt weet wie ze zijn groot van hart of eerder klein dan vallen ze door de mand of ze vriend zijn of vijand. maar kleintje , luister goed naar mij beoordeel hen ook niet te vlug laat je gedachten niet te snel vrij en behandel ze niet zo stug hij lachte en keek me aan liefste kind nu laat ik je gaan onthoud het in je diepe hart weet je , hoofd en hart zijn geen wereld apart wat later riep iemand mij wat toe ik liep door , je weet wat ik dacht allicht is hij het leven moe en geen vriend heeft hem toegelacht zo dit waren ze , en nu hopelijk enkele reacties |
Ik vind het zeker wat hebben.
ik zal morgen weer reageren; wat uitgebreider, 'k moet nu weg;) |
Citaat:
Allereerst, wat een mooie wijsheden, heel goed verwoord!. Het leest fijn weg, behalve deel 3, daar klopt het metrum naar mijn gevoel niet overal.(bv. 2e strofe, laatste zin), hier en daar lijkt het ook wat te gerijmd. Maar de andere 2 vind ik beauty's!, ze klinken lief. |
ooh bedankt .
maar inderdaad , ik geloof wel dat mijn rijmen mischien eits te "gemaakt" zijn . maar meestal , als ik rijm zijn het en soort van verhaaltjes . hmm bedankt voor je reactie :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33. |