Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   verlatingsangst (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=506512)

guess what 10-06-2003 17:15

verlatingsangst

Ik heb een probleem, en ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben.
Ik heb in de laatste 3 jaren veel mensen om me heen verloren. Mijn broertje is overleden, een vriendin heeft zelfmoord gepleegd, mijn ouders zijn gescheiden, en nog een paar mensen zijn overleden. Ik heb nou sinds een niet zo lange tijd heel erg verlatingsangst. Ik ben heel bang dat iedereen doodgaat, en dat ik alleen achterblijf. ik klamp me heel erg vast aan mijn vrienden, vind het verschikkelijk als ik ruzie heb, en nou vraag ik me af, zijn er meer mensen met dit probleem..?

Fantôme 10-06-2003 17:19

om antwoord te geven op de vraag of er meer mensen met dit probleem zitten: JA

ikzelf niet echt, dus kan je niet helpen.
maarreh, hier is eens een topic over geweest, je zou even kunnen kijken via de zoekfunctie, daar heb je misschien wat aan?

-xxx-

Quiana 10-06-2003 17:20

Nu niet meer, maar ik ken het wel heel goed.

Nou had ik dat vooral bij m'n (inmiddels ex-) vriend,
niet echt bij andere vrienden.
Was helemaal afhankelijk van hem, vond het vreselijk
om alleen te zijn (kon er ook niet goed tegen),
en was bang dat mensen me in de steek lieten.

Tis nu (veel) minder geworden, een beetje doordat
ik nu met meer zekerheid kan zeggen
dat er ook mensen zijn die wèl om me geven,
en voor het grootste deel ook doordat ik heb
leren accepteren dat mensen komen en gaan..

gothicje 10-06-2003 17:30

wat kut voor je vindt het ook niet vrij gek ook dat je verlatingsangst heb
ik herken het ook heel goed ik klamp me ook vast aan mijn vriendin zo bang om alleen te komen staan, maar ook juist door die angst sluit ik me ook van ze af want hoe verder ze van me afstaan hoe minder moeilijk het is als ik ze kwijt raak...
maar ja wat kan je er tegen doen
leren vertrouwen in het leven en de mensen te krijgen, niet bang te zijn maar ja na al die gebeurtenissen is dat niet zo makkelijk, ik zou dat ik je iets kon zeggen waaardoor de angst weg zou gaan maar dat kan ik niet
leer de gebeurtenissen een plaatsje te geven, leer er mee om te gaan dat het bij het leven hoort
kmoet nu helaas eten
sterkte

fiepje 10-06-2003 17:37

kheb t ook al heel lang... kweet niet wat ik dr mee moet en vinnut maar klote, want voel me dr alleen maar kut door enzow :(

NevaehSunshine 10-06-2003 20:04

Ik heb er ook uber-last van ja, tis voor mij zowat al een rede om maar helemaal geen relatie/vriendschap aan te gaan..too bad :(

guess what 10-06-2003 20:17

Citaat:

NevaehSunshine schreef op 10-06-2003 @ 21:04:
Ik heb er ook uber-last van ja, tis voor mij zowat al een rede om maar helemaal geen relatie/vriendschap aan te gaan..too bad :(
jah dat heb ik dus ook...mijn pogingen om ze niet te verliezen, lijken alleen maar averechts te werken, ik wil zo perfect overkomen, dat het nu lijkt of ik niks meer goed kan doen. misschien geef ik mensen zelfs het idee dat ik ze wil claimen, maar dat wil ik niet, ik wil vriendschappen, zoals anderen dat ook hebben. Veel lol maken etc, zonder dat ik steeds op hoef te letten of ik niet stom bezig ben en dus op die manier mijn vrienden kan verliezen.

ieneminie 10-06-2003 21:10

ik vond het verschrikkelijk toen mijn ex bij me wegging.. Kan mensen ontzettend moeilijk loslaten. hebben meer mensen hier last van btw? hier kreeg ik dus ook verlatingsangst van.. Toen wist ik dat mensen die je vertrouwd en van wie je houd zomaar ineens bij je weg kunnen gaan.. eerder was ik me er nooit zo van bewust. dus ja, verlatingsangst..

masterlijk 14-06-2003 19:03

Ik ken eigenlijk helemaal niemand met verlatingsangst alleen mijn hondje dan...

Kazanka 14-06-2003 19:42

ik heb dat ook wel, daarnaast ben ik ook bang dat de mensen die ik als vrienden zie mij voor de gek houden en alle positieve dingen over mij niet menen, maar zeggen om aardig over te komen zodat ik hun zou accepteren en toelaten.

spacegirl 15-06-2003 06:00

vriend van me heeft het ook, hij is super beschermend tegenover mij en mijn broertje, omdat ie ons als vrienden ziet, hij heeft ook veel meegemaakt, daar zal t aan liggen, hij is echt een type nu, dat voor zijn vrienden letterlijk door t vuur gaat, het is echt een schat van een jongen, ik geloof niet dat ik zo snel al om iemand heb gegeven als bij hem

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.