Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Graskaas. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=506943)

Boogie 10-06-2003 22:07

Graskaas.

Vinden jullie graskaas ook zo lekker? Of vinden jullie het net zo smaken als andere kaas?

En wat is het verschil met andere kaas? Ik heb wel eens gehoord dat graskaas wordt gemaakt van de melk die geproduceerd wordt als de koeien voor het eerst weer buiten staan, alleen dan zou je dat alleen in april moeten kunnen kopen en nu niet meer.

Het is overigens deze week in de aanbieding bij de Albert Heijn, dus ik zou zeggen, probeer het 'ns! Waarbij ik wil zeggen dan Edah, Konmar, C1000 en al die andere supermarkten ook fantastische winkels zijn.

Martin 10-06-2003 22:25

Graskaas is super! Ik wacht al met smart tot we het bij Sanders ook weer hebben! :)

De HEMA verkoopt ook altijd graskaas en heeft het in een van de eerste weken ook in de aanbieding.

~lienepien~ 10-06-2003 22:36

ik heb nooit zo gelet op het verschil, maar misschien ga ik het wel proberen :)

Miracle 11-06-2003 09:26

Wij kopen altijd kaas bij de kaasboer op de markt. We vragen dan naar jonge kaas en krijgen soms ook graskaas. Het maakt me niet zoveel uit, maar ik vind het wel lekker.
We hebben nu ook weer een andere kaas, die is minder groot, maar wat het verschil precies is, zou ik ook niet weten

murwari 11-06-2003 09:34

Het nieuwe kaasseizoen begint ieder jaar met graskaas. Het is de "nieuwe oogst" van de Nederlandse kaasindustrie: kaas die is gemaakt als de koeien weer in de wei lopen en het lentegras van mei eten. De melk bevat dan meer betacaroteen, een stof die in het lichaam wordt omgezet in vitamine A en de melk (en de kaas) geler van kleur maakt

Boogie 11-06-2003 20:01

Maar waarom zie ik het nu pas dan? Of komt dat omdat het nu in de aanbieding is en voorheen nog voor de extravagante prijs in de schappen lag?

mandarijn 11-06-2003 20:05

kaas van de supermarkt vind ik niet lekker
we halen het altijd bij de kaasboer!

~lienepien~ 11-06-2003 20:38

Citaat:

Boogie schreef op 10-06-2003 @ 23:07:
Vinden jullie graskaas ook zo lekker? Of vinden jullie het net zo smaken als andere kaas?

En wat is het verschil met andere kaas? Ik heb wel eens gehoord dat graskaas wordt gemaakt van de melk die geproduceerd wordt als de koeien voor het eerst weer buiten staan, alleen dan zou je dat alleen in april moeten kunnen kopen en nu niet meer.

Het is overigens deze week in de aanbieding bij de Albert Heijn, dus ik zou zeggen, probeer het 'ns! Waarbij ik wil zeggen dan Edah, Konmar, C1000 en al die andere supermarkten ook fantastische winkels zijn.

'k ben net naar de appie geweest en heb graskaas gekocht.
superlekker (y) :cool:
bedankt voor de tip!

en misschien is het nu pas te koop omdat kaas even moet rijpen?! :confused:

Quiana 11-06-2003 20:44

Heb het nog nooit gegeten..

the tourist 12-06-2003 09:05

Citaat:

Quiana schreef op 11-06-2003 @ 21:44:
Heb het nog nooit gegeten..

Ichonama 12-06-2003 13:30

Graskaas is echt wel lekker. Iets zachter volgens mij dan gewone kaas, ook qua smaak. En dat het nu pas in de winkles ligt is niet zo gek, want van de melk van de koeien moet natuulijk wel eerts laas gemaakt worden en dat proces duurt wel eventjes.

murwari 12-06-2003 16:17

Citaat:

Boogie schreef op 11-06-2003 @ 21:01:
Maar waarom zie ik het nu pas dan? Of komt dat omdat het nu in de aanbieding is en voorheen nog voor de extravagante prijs in de schappen lag?
Weet ik niet
maar misschien omdat het gaat om koeien die het gras in mei aten, kan het niet meteen in mei worden verkocht? Moet nog bereid worden enzo...?:o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.