![]() |
Waneer ben je nou precies verliefd?
Ik vraag me af waneer je het nou bent, want daar wordt wel eens aan getwijfeld en dan blijk het ook wel eens niet zo te zijn.
Maar ben je nou pas echt verliefd als je dat verliefdheidsgevoel hebt in je buik? |
nope ik heb geen idee wanneer je echt verliefd ben probeer ik zelf ook nog achter te komen :P Volgens mij bennik wel verlieft alleen weet niey zekerz :P :o :rolleyes:
|
Niet iedereen heeft 'vlinders in de buik' bij verliefdheid:) Als je verliefd bent dan is je slachtoffer voortdurend in je gedachten, de fouten van het slachtoffer zie je niet óf je vindt ze goede eigenschappen óf je vindt dat ze 'bij hem/haar horen en daardoor lief zijn', je praat veel over diegene en als je bij diegene bent gaat de tijd razendsnel, je mist diegene als je even niet bij hem/haar bent... daarnaast ben je (door hormonale invloeden) steeds blij, een soort overwinnaarsgevoel, je hebt het idee dat je alles aankunt. Dezelfde hormonale invloeden kunnen er ook voor zorgen dat je buik kriebelt, dat je knieën en/of ellebogen trillen, dat je licht bent in je hoofd (alsof je aangeschoten begint te raken), dat je geen hongergevoel hebt, dat je huid glanst en je ogen stralen, dat je meer speeksel produceert, dat je sneller opgewonden bent, dat je ook veel opgewondener bent...
|
Als je beoordelingsvermogen duidelijk achteruitgaat en als je meer dan normaal voor een persoon doet, oftewel je slaafs aan die persoon onderwerpt zodat je geen normaal leven meer kunt leiden.
|
"That kind of loving, turns a man to slave." :p
|
Precies. Killen die hap.
|
Never let your woman push you around :D
|
look at me: je merkt t echt wel als je verliefd bent hoor.... alles is anders. het draait nog om 1 ding. het kan je echt niet ontgaan als je verliefd bent...
sarah: heb jij ff goed verwoord zeg!!! (y) |
Citaat:
"That kinda lovin' , sends a man right to his grave..." hmm en ik zat al in een Aerosmith-tijd.. nu ben ik helemaal niet meer te houden :p |
Citaat:
|
Als je echt verliefd bent dan weet je ook donders goed dat je dat bent. :)
Anders vind je iemand gewoon leuk, maar ben je niet echt verliefd. |
Citaat:
|
zoals sarahbressers al antwoorde...
|
Citaat:
Maar ik had laatst een topic geopend met daarin beschreven dat ik angst had om binnenkort verliefd te worden 'dit is nog niet gebeurt, en men beweerden dat je dan al eigelijk verliefd bent. Dus vandaar vroeg ik af, wanneer je verliefd bent. |
Citaat:
|
Als de gedachte aan iemand een obsessie wordt :o
Althans, zo begin ik het te beschouwen. Ik denk voortdurend aan d'r, vraag me bij alles wat ze zegt en schrijft steeds af wat er de gevolgen van zouden kunnen zijn (zit dus steeds te piekeren om d'r) .. heb de allergrootste moeite op mijn werk niet stiekem toch ff te kijken of ze iets gepost heeft, etc. Daarnaast fantaseer ik heel wat over dingen die ik met haar wil doen en denk ik veel terug aan dingen die gebeurd zijn. En ze bepaalt zo'n beetje mijn stemming :/ En als het er op lijkt dat ik haar kwijt raak, voel ik me ontzettend leeg. Daarnaast mis ik haar vaak.. geregeld gelijk de dag erna en soms zelfs direct als ik weer thuis ben :eek: Maar ja.. |
heey!!
je bent verliefd als je die persoon heel graag wil zien en je die persoon helemaal geweldig vind. en als ook niet denkt dat andere m niet geweldig kunnen vinden, dat heb ik nl. een vriendin van mij zei :: waarom vind je HEM leuk? ik denk dan, nou dat zie je toch, hij IS toch ook leuk!! je krijgt kriebels als je langs HEM (of haar natuurlijk) loopt |
*heeft geen posts gelezen*
dat kan je niet echt zeggen. dat voel je gewoon. je weet t... als t ECHTE verliefdheid is.. |
Citaat:
offtopic: over je sig breauk=break:) |
nou, weet je, k dacht dat het mij nooit zou overkomen, vond ut maar overdreven dat mn zus dr vriend niet eens 3 weken kon missen, en nou heb k zelf een vriendje, en voel ik hetzelfde:S
je merkt vanzelf wel of je verliefd bent, je mist die persoon, droomt weg als je zn naam hoort, kan niet wachten tot je em weer ziet, tsja, al die cliché-dingen. maar t voelt goed:) |
Ja je merkt zelf wel op je het bent of niet. Ik kreeg vandaag gewoon voor het eerst in mijn leven geen woord uit mijn strot toen het meisje wat ik leuk vond in één keer op het werk voor me stond
|
Als ik iemand 'zomaar' heel erg mis, is dat wel een teken.
|
Je weet wel wanneer je echt verliefd bent, dat voel je gewoon. Vaak 'functioneer' je dan wel anders dan normaal (of je kan niet eten of slapen of je voelt je beter, vrolijker enz.) :)
Citaat:
|
Citaat:
Als je echt verliefd bent; dan weet je dat op de een of andere manier gewoon! :) en zie antwoord van Sarahbressers (y) |
euhm... steeds bij diegene willen zijn (ik ga heel veel praten als ik iemand leuk vind tegen diegene), je praat er constant over, als ie naar je toe komt, of opeens naast je staat je kei erg schrikt en meteen vrolijk bent.
als je zn naam hoort schrik je meteen wakker uit je dagdroom je wilt steeds naar 'm kijken, en je bent keivrolijk en je vind 'm ow zo grappig en leuk... naja je merkt het wel |
wat heb k verkeerd gezegd?
|
Dat voel je zelf. dat ken je toch niet beschrijven je merkt het vanzelf..... Als je alles goed aan hem/haar vind en ja nergens anders meer aan denkt enzovoorts de bekende dingen ben je verliefd maar als je het echt ben merk je dat wel
|
Dat voel jezelf, het kriebelt overal je komt woorden tekort, je kunt die grijns niet van je gezicht halen enz enz
|
ik weet altijd dat ik verliefd ben als ik de hele tijd over die persoon praat en de hele tijd kriebels in mn buik krijg als ik aan hem denk.
Ik weet ook altijd wanneer ik het niet ben, soms is dat een dag te laat, maar dat laat ik hem ook wel metteen weten... |
Even een vraagje doorgaand op het begintopicvraagje: Voelen jullie je ook nog steeds echt verliefd als je met diegene seksueel bezig bent geweest, en je elkaar lichamelijk (en geestelijk ook) beter kent? Of komt dan al snel de vertrouwdheid. (lastig uitleggen)
|
Het hoeft niet echt goed te voelen. Je kan je ook onwijs misselijk en beroerd voelen als hij/zij langsloopt.
|
het is verschrikkelijk... Vooral als diegene 200 km verderop woont... en jij 2 weken op vakantie naar spanje gaat...
|
Tja... wanneer ben je nou écht verliefd?? Ik denk dat het voor iedereen anders is en dat je het gewoon voelt, op het moment dat je het echt bent.....
Het is een gevoel dat niet weggaat... en soms is dat heel irritant, hehe :p Als ik verliefd ben kan ik alleen aan hem denken, droom ik over hem en wil ik bij hem zijn... contact met hem hebben. Ookal gebeurt dat niet, want ik ben suuuuuuper verlegen als ik bij m in de buurt kom ;) ...Ik wil over hem praten met de mensen die over mijn verliefdheid weten en zo kan ik nog wel ff doorgaan :D XXXXXXXX |
Precies!
Het verschilt per persoon, aan de manier waarop iemand zich gedraagt natuurlijk.. Ehm, maar over het algemeen, wéét je het gewoon.. Je voelt het en je weet het. Maar nou had ik ook een leuk vraagje: als je weet dat je verliefd bent, wat doe je er mee? |
voor mijn eigen gevoel doe ik dr veel mee (ik ben heeeel verlegen als t om jongens gaat dus ik heb het hier over iemand aankijken en soms n btje lachen... ja kweet t, ik ben n schijterd... maar op dat moment voelt t voor mij alsof ik mn ziel bloot leg ;) :( )
Maar goed; eigenlijk doe ik dr nie eg wat mee.... Nu ben ik super verliefd, en ben ook het verst gegaan van 'al' mn liefdes... heb m gemaild en uitgezwaaid toen ie met school op reis ging. Blijkbaar is t m opgevallen want ik heb via via gehoord dattie me ook ziet zitten............ :eek: (y) XXXX |
ik ben ook verliefd.. en ik probeer er vanaf te komen maar dat lukt niet.. k zit altijd aan hem te denken kan er neit van slapen soms.. maar jij hij heeft een vriendin dus ik moet er vanaf.. en het lukt helemaaaal niet.. het enige wat ik probeer is niet te veel nadenken en gwoon vakantie vieren :D
byebye |
I can't tell it. I feel it.
|
Citaat:
|
dat kan niemand je vertellen, dat voel je gewoon, kriebels, geen eetlust, iedereen heeft anderfe verschijnselen. daar moet je toch zelf achter zien te komen.
|
offtopic:
zie net dat ik twee keer gereageerd heb. Oeps :D |
Citaat:
|
Als het enige troost mag zijn, ik twijfel er ook vaak aan! En het is me nog maar weinig overkomen dat ik effectief verliefd ben, allé als m'n onderzoekjes over verliefdheid goed gegaan zijn. ;) :rolleyes:
|
Wanneer je verliefd bent vind ik net zo'n vraag als:
Wanneer heb je honger? Dat voel je gewoon |
Citaat:
als je twijfelt ben je het gewoon (nog) niet, maar begint het te komen of eindigd het misschien! |
Citaat:
|
als je je utzelfde voelt als ik doe op dit moment :D :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor mij is het heel duidelijk of ik verliefd ben op iemand of niet. Niet zo moeilijk, twijfel er nooit aan. Ik vind dat echt een gevoel wat je gewoon VOELT als je het hebt. Daar hoef je niet aan te twijfelen Je wil bij diegene zijn, je wil hem/haar vasthouden, zoenen, mee praten, je hoopt dat diegene online komt, je krijgt kriebels als hij iets liefs zegt......Er zijn zoooooooveel symptomen! Die kan ik echt niet ontkennen :D |
Dat voel je zelf. Je denkt echt elke minuut aan haar, en je kunt je niet concentreren op je werk. Als je haar ziet, word je ook helemaal blij.
|
als je bang bent om de ander kwijt te raken ben ik verliefd, enne daar ben ik nu op het moment.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05. |