![]() |
namen voor mijn zoon/dochter
mijn vriendin is nu al weer bijna 7 maanden zwanger. Het was eigenlijk niet gepland maar we zijn er nu hardstikke blij mee. We hebben alleen 1 probleem we hebben nog steeds geen naam die we allbei leuk vinden. Weten jullie er nog een paar, we willen een echte aparte naam hebben.
|
meisje: meara vind ik mooi, betekent 'vrolijk'
ik en mijn vriend hebben al een naam voor een eventuele zoon later: ben proficiat btw ;) (y) xxx |
Alicia :D
Zo zou ik m'n dochtertje iig noemen. En Danielle, als ik 2 dochtertjes zou krijgen. Jongetjes zou ik Thomas, Thijs of Arthur noemen. |
|
Jongen: Ben(jamin), Chendo (je zegt Tjendeo), Thobias
Meisje: Charlotte :o Weet ik niet echt veel namen voor.... |
jongens: steve, dillan, brian
meisjes: joanna, sammy-jo, samentha |
Jongensnamen: Zachary (evt. roepnaam Zach), Vladimir (evt. roepnaam Vlad), Morven, Nathan, Aldous (Engels uit te spreken), Gustav (Duits uit te spreken), Gregor( y) (evt. roepnaam Greg)
Meisjesnamen: Leila, Hilde, Andromache (Grieks uit te spreken, evt. roepnaam Anne), Gwendolyn (evt. roepnaam Gwen), Lore, Amber, Lilith Apart genoeg?:) |
Lenthe vinnik persoonlijk wel een mooie voor een meisje maar Myrthe, Cerine, Sterre, Zoë of jade zijn ook mooi :)
ennuh voor een jongen Stan, Thijs, of Ivo vinnik wel mooi :p |
Ik weet niet. ik heb iets met die 'betekenis' namen
Melody Felana (afgeleid van Feline ;)) Myth Hope (jah ik wil een dochter :P) |
Mja, ik heb twee namen die ik echt graag voor mijn kind(eren) zou willen gebruiken;
- Elisa (voor een meisje) - Adam (voor een jongen) Verder heb ik nog een paar namen in m'n hoofd; Meisjes; Sophia, Lucia, Anne, Sanna, Frances(ca). Jongens; Jonne, Sanne, Janna, Lucas, Bob, Mathias |
meisje: sarah (op zn engels :o). sterre.fay(e)
jongen: gavin.luca (spreek uit:loeka) (er zijn weinig leuke originele jongens namen) sorry mn komma is stuk . |
Iris
|
sterre en liva voor meisjes
hermes en pepijn voor jongens... laat het even weten als je een naam hebt en het kindje er is en wat dan wel!! veel geluk enzo |
meisje; Julia
jongen; Thomas, Michael, Nathan, Folco Niet zo apart, maar ik zou zelf mn kinderen zo willen noemen.. Melody vind ik trouwens ook wel mooi voor een meisje, ik wil mn kind later niet zo'n hele aparte naam geven, dus ik weet er eigenlijk ook geen, nooit over nagedacht iig. Als het kindje er is, laat het ons even weten! Wat het geworden is, en hoe jullie het genoemd hebben.. :) |
Citaat:
Aaildert, Aaite, Aalderik, Aarke, Aäron, Abdias, Abel, Abelkin, Abiner, Abrahán, Absalom, Aby, Acco, Achatius, Achiel, Achim, Achior, Adalar, Adalrich, Addike, Adé, Adelbrand, Adelhard, Adelmar, Adelmund, Adelwijn, Ademaro, Adeodat, Adonis (jaja, hij is een echte Adonis), Adriaan, Adulfus, Adzer, Aeger, Aegeus, Aeko, Aeldrik, Aelfwyn, Aeneas, Aerlant, Agabus, Agamemnon, Agapitus, Ägidius, Agilolf, Agostin, Ahasveros, Aimé, Akarinus, Albérich, Alboin, Alco, Alcyon, Aldric, Alejandro, Aleksi, Alessandro, Alexius, Alfaer, Alfhild, Alger, Alidus, Allein (kfoel me sow furdompt Allein), Allewyt (waar is Allewyt gebleven?), Almuth, Alve, Algevhild (is dat slachtdier Algevhild?), Amadee, Amadeo, Amadeus, Amalrigo, Amarante, Amaury, Ambrus, Amelis, Ammerens, Amon, Amurath, Anand, Anders (ja, ik ben een beetje Anders), Angelico, Anmet (daar loopt An met Anmet), Ansat, Ansco, Anseaume, Anthe, Antinoüs, Antwan, Archimedes, Arduin, Aristar, Armand, Arnoul, Arnst (njaaaah... zééér Arnstig...), Arnthor, Arseen, Aschwin, Asmus (het vogeltje viel in de asbak en nu is het een Asmus), Asta, Attich, Audemar, Aurel, Avis, Axel, Aymery, Azon (Azon! Lekker warm!), Azzing En dat waren de leuke originele namen van de A... de namen waar iets tussen haakjes achter staat zijn af te raden, want daar zal het kind mee geplaagd worden. |
M: Anne, jurre, timen, ulf (noors), Hugo
V: Bo, Kris, Sigrid, Doris |
Citaat:
|
las ik net in de krant: wij zijn blij met de geboorte van onze zoon: POM
baal je dan ff... |
Citaat:
ik kan nu even niet op een naam komen maar ik zou iig geen te aparte naam nemen.. Mijn broer is gepest omdat hij een redelijk aparte naam had (iwein).. Ik zeg neit dat het gaat gebeuren maar de kans is gewoon wat groter.. IK zou ook niet een te lange naam nemen dus geen Archimedes (straks is het kind de laatste die zn eigen naam kan uitspreken) |
owja Melanie vind ik ook een hele mooie naam :)
|
Jongen: Milo (op zn engels uitgesproken)
Meisje: Sam, Alex |
Citaat:
Ik zou mn kind in ieder geval niet een van die namen geven.. Ze zijn dan wel heel apart, maar een beetje te apart, naar mijn mening.. Maar goed, ieder moet zelf weten hoe hij zn kinderen noemt en wat hij mooi vindt natuurlijk! :) smaken verschillen ;) *gelukkig* |
xxx junior :cool:
|
Noem het gewoon A. Of 1. Of I. Of Alpha.
|
We komen net van het ziekenhuis af. Het wordt een meisje!!! Eigenlijk wilden we het niet weten maar we konden toch echt niet meer wachten, nu weten we het dus.
|
Meisje: Azra, Nevaeh, Isabella, Astrid
Jongen: Thomas, Ezra, Seth, Kris, Xander Op zich niet allemaal even apart, maar ik vind ze mooi :) |
Een meid! Nou, gefeliciteerd, wat dacht je van Pien?
|
Romée voor een meisje is een mooie naam. Het betekent: zij die in Rome is geweest.
|
Ik vind Julia, Anna en Christina heel erg mooi voor een meisje. :)
Enne, gefeliciteerd!!! |
Meisje:
Sam Jessie Fleur Jongen: Kasper Sander Sam (tja.. multifunctioneel!!) Gefeliciteerd trouwens!! |
op de eerste plaats: gefeliciteerd!!!! :D :D
hoe ik mijn kinderen zou noemen? voor een meisje: Eliam, Medine voor een jongen: Ture, Milenec, Princi ik hou wel van aparte namen eigenlijk.. anders zit je kind strax in de klas met tien Dewi's, Jamai's, Jim's en Hind's *;)* |
Meisje: Noa, Sara, Elisa, Julia, Birit, Mai, Britt, Tess
|
STERRE!!!!!
:) mijn lieflingsnaam, enne david voor een jongetje vind ik mooi maarja het word geen jongetje he? :) voor een meisje verder doran, cecile, sophy, ronja... dat vind ik ook leuke namen Gefeliciteerd he! |
Kijk nog eens in die namenboekjes samen, misschien staan er wel 'standaard' namen in maar er zullen vast ook andere namen in staan. :)
Verder zou ik wel willen kiezen voor een aparte naam maar ik weet niet of dat voor t kind later ook leuk is? Dan bedoel ik qua uitspraak of hoe je het moet schrijven/spellen. |
Heey, gefeliciteerd!
Hier zijn wat meisjesnamen die ik wel leuk vind: Aileen, Maureen, Kayleigh, Amy, Alyssa |
Asmodee Caelia
en Vyvyan alsjeblief... ik zal ze waarschijnlijk toch niet meer gebruiken... |
Delano voor een jongen, en Delana voor een meisje.. (y)
Gefeliciteerd! |
Citaat:
zo heet mijn vriendin :) maar goed, ik vind Iris mooi, Inez ennuh.... hm... meer weet ik niet... Gefeliciteerd en maar hopen voor mij dat het een meisje word want k weet ff niet zo snel een jongensnaam :) |
Meisje: Lola, Juul, Zoë, Noa, Birgit, Sam, Fleur
Jongen: Goof, Jur, Art |
tip: pas op met noa, sterre en zoë, want als ik de namentopics hier allemaal bekijk dan heten over tien jaar alle kinderen zo...
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik noem mijn dochter (als ik die ooit krijg natuurlijk) Pien, ongeacht of mijn man/vriend ofzo het daar mee eens is :P Pien, Pien, Pien, whaaa, dat roept lekker en klinkt gewoon leuk :) PIEN!! |
Ik vind Julia een mooie naam, maar dat is niet echt een aparte...
Gefeliciteerd trouwens! :) |
Meisje: Ayla, Nadie, Felice, Margit, Yenthe, Maran (of Marèn), Lidi, Anit, Lynn, Ylja, Indie, Maïda
Jongen: Jaron, Fynn, Ludo, Quinten, Igor Dat vind ik aparte (niet mooie) namen. |
Citaat:
wees orgineel, noem je kind Nokia! (telefoon ligt voor me jah ;)) |
skaa
|
arenda :D (sorry kon het niet laten) gefeliciteerd trouwens
Jongen : Benjamin (son of the right hand) Nathan (gift) Nathen (Afleiding Nathaniel; god heeft gegeven) Gideon (great warrior) Meisje: Susanna (lelie) Christianna Deborah (Bij) Hannah (grace) Lybia (heart of the sea) |
Citaat:
mijn nichtje heet ook zo.. het is een neiuwe naam geworden en het lijkt wle of alle ouders tegenworodig een aparte naam willen?? wat is er mis met stephanie, denise, kim, en julia enzo?? ok ik vind ze zelf niet allemaal even geweldig maar dit zijn toch ook leuke namen |
Die vervelende Engelse namen zijn verschrikkelijk, net zoals dingen als Latoya, Priscilla, Marcella etc :p
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36. |