Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   je onderbewuste als je wakker bent (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=507533)

fruitvliegje 11-06-2003 14:31

je onderbewuste als je wakker bent

jhellow,

Hoe komt het dat, als je bv naar een goaliedje luistert, op je bed met je ogen toe, je gaat helemaal op in de muziek, dat je onderbewustzijn dan heerst,terwijl je eigenlijk klaarwakker bent?
Je denkt dingen die je zelf niet in de hand hebt.
dit kan trouwens ook zonder muziek.

maar hoe komt het? ;)

Fantôme 11-06-2003 14:35

*grumpf* ik heb géén idee...
hopelijk iemand anders wel.

Quiana 11-06-2003 15:57

Je onderbewuste (raar woord eigenlijk :S) is altijd aanwezig,
de ene keer wat heftiger dan de andere keer denk ik..

Mushu 11-06-2003 16:04

wat bedoel je met ''je onderbewuste??"
ik snap dat niej zo goed, benk nu dom dan :( :o

fruitvliegje 11-06-2003 16:07

Citaat:

Charlie1704 schreef op 11-06-2003 @ 17:04:
wat bedoel je met ''je onderbewuste??"
ik snap dat niej zo goed, benk nu dom dan :( :o

je dromen komen uit je onderbewuste bv.
je denkt,ziet(met ogen dicht) dingens die je niet kiest te denken.

snappie?:)

Mushu 11-06-2003 16:21

Citaat:

fruitvliegje schreef op 11-06-2003 @ 17:07:
je dromen komen uit je onderbewuste bv.
je denkt,ziet(met ogen dicht) dingens die je niet kiest te denken.

snappie?:)

mjah, ik snapput :) maar vinnut een stom woord; je onderbewuste.. magoew,
hoe dat komt met dat liedje? geen idee, maarik heb het ook wel eens

o0BeKsKuH0o 11-06-2003 16:50

Omdat je misschien twijfeld, je wil er aan de ene kant wel aan denken, maar aan de andere kant niet, omdat je niet mag ofzo....

Mutant_oud 11-06-2003 16:55

Volgens mij mediteer je op dat moment. Misschien niet bewust, maar door het opgaan in de muziek, doe je een soort meditatie en door te mediteren sta je in beter contact met je onderbewustzijn.

Fade of Light 11-06-2003 17:08

volgens mij:

is je onderbewuste altijd aanwezig, het houdt immers je helemaal lichaam in leven. Je organen werken en je blijft denken etc...
Muziek is een goed middel om in een meditatie of trance te raken en dat is wat er waarschijnlijk gebeurt met je....

beetje off topic: Waarom zijn computerspelletjes zo verslavend? vaak omdat er een bepaald tranceachtig dunetje onder zit, wat ervoor zorgt dat je helemaal "opgaat" in het spel.

Er zijn twee soorten trances, 1 is "no thought" en de andere "overload" trance. Het eerste spreekt voor zichzelf, je denkt helemaal nergesn aan. De tweede is dat je juist specifiek aan 1 ding denkt en daar helemaal in op gaat. Om op muziek in trance te komen moet je (vaak) op 1 deuntje letten en omdat dat een herhalend patrooon is, raak je in zo'n trance.

Type 11-06-2003 17:18

trippen heet dat... :)

Heerlijk. Ach, je gaat denken, maakt je geest leeg, maar de muziek geeft je toch een impuls, dus een ervaring, dus je gaat denken, en aan de hand van de muziek, en dus de verschillende impulsen, ga je verschillende dingen zien.

Jij ziet bij goa/psychedelic trance dus dingen, vreemde dingen lijkt me, en dat komt alleen maar omdat de muziek je hersenen signalen geven.

Eurynome 11-06-2003 17:34

Citaat:

Fade of Light schreef op 11-06-2003 @ 18:08:
volgens mij:

is je onderbewuste altijd aanwezig, het houdt immers je helemaal lichaam in leven. Je organen werken en je blijft denken etc...
Muziek is een goed middel om in een meditatie of trance te raken en dat is wat er waarschijnlijk gebeurt met je....

beetje off topic: Waarom zijn computerspelletjes zo verslavend? vaak omdat er een bepaald tranceachtig dunetje onder zit, wat ervoor zorgt dat je helemaal "opgaat" in het spel.

Er zijn twee soorten trances, 1 is "no thought" en de andere "overload" trance. Het eerste spreekt voor zichzelf, je denkt helemaal nergesn aan. De tweede is dat je juist specifiek aan 1 ding denkt en daar helemaal in op gaat. Om op muziek in trance te komen moet je (vaak) op 1 deuntje letten en omdat dat een herhalend patrooon is, raak je in zo'n trance.

uhu ik vraag me eigenlijk ook wel af wat er zo verslavend is aan die spelletjes. Misschien dat je op dat moment net aan NIETS moet denken? dat je alles ff kunt vergeten, bv voor mensen met problemen is dit een gemakkelijke oplossing, of niet?

CoveredEyes 11-06-2003 17:36

Ik heb dat nog nooit gehad?!

mathfreak 11-06-2003 17:39

Citaat:

Charlie1704 schreef op 11-06-2003 @ 17:21:
mjah, ik snapput :) maar vinnut een stom woord; je onderbewuste..
Tja, zo heet het nu eenmaal. Zie voor een nadere definitie mijn reply in http://forum.scholieren.com/showthre...ight=onbewuste

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.