Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nachtleven & Festivals (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=44)
-   -   Wat doe jij??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=507729)

angela123 11-06-2003 17:07

Wat doe jij??? (als het rookverbod ingaat)

Wat gaan jullie doen als het rookverbod ingaat???
Gaan jullie gewoon nog vrolijk Horeca gelegenheden bezoeken, of gaan jullie iets anders zoeken...
Ik ben nml met de Horeca-opleiding bezig, en het zou de bedoeling zijn dat ik Horeca-ondernemer zou worden...
Maarr....ik denk...en met mij meer mensen, dat als dat rookverbod er komt...dat de mensen massaal wegblijven...
Dat is dus funest voor de Horeca
Daarom ben ik dus heel erg benieuwd..wat jullie gaan doen (dan heb ik het natuurlijk wel over de rokers hé :p )

Persoonlijk zou ik minder vaak Horeca gelegenheden gaan bezoeken...

foefighter 11-06-2003 17:14

Ik als niet roker vind dit ook wel een beetje lichtelijk overdreven. zouden mensen dan ook nergens meer alchol mogen drinken?
dan zouden alle verslavingen nergens meer plaats moeten vinden.

Ik bedoel mensen mogen best wel van mij roken zo lang ze mij er niet mee lastig vallen (tis toch je eigen keuze). Mar ja tis wel vervelend dat je er veel sneller dood van gaat he ;)

angela123 11-06-2003 20:38

Ja, das wel weer een minder om-vrolijk-van-te-worden-puntje ja...

CokemanLalalala 11-06-2003 21:12

Citaat:

foefighter schreef op 11-06-2003 @ 18:14:
Ik als niet roker vind dit ook wel een beetje lichtelijk overdreven. zouden mensen dan ook nergens meer alchol mogen drinken?

ik geloof dat jij het niet helemaal snapt...

BBEM 11-06-2003 22:11

ik zit er niet meer rook toch niet, blijven me kleren eens een keertje een beetj fris (y)

ShadowX 12-06-2003 13:14

Ik vind het echt belachelijk.
Maar goed.
Is het niet zo dat ondernemers dat zelf mogen bepalen?
Dat je straks naar dat ene cafe gaat, "want daar mag je roken?"

Hydraul!C FunK 12-06-2003 13:23

Het verbod op roken heeft nix met verslaving ofzo te maken.
Maar met het feit dat werknemers recht hebben op een rookvrije werkplek.

Horecaondernemers gaan dit gewoon oplossen met een clausule in het contract waarin staat dat je afstenad doet van dat recht....lijkt me.

Ik werk zelf ook in de horeca en ik vind het maar een dome regel...roken verbieden in horecagelegenheden.

rodina 13-06-2003 22:23

Mensen gaan uit om te relaxen, om zich uit te leven, nieuwe contacten op te doen etc.

De een doen dat met een liter fanta
De volgende met een fust bier
en weer een ander steekt een sigaret op

God ga je in vredesnaam druk maken om nuttige dingen.

Reverend 14-06-2003 08:24

Ik zou me er niet druk om maken.... moet je maar niet roken ;)

Toscane 14-06-2003 10:32

jaah.. kijk ik zal nie zeggen dak het voor mezelf persoonlijk erg vind.. want ik rook zelf nie...

maar ik vind het een belachelijke regel. Kijk het idee is amaal leuk hoor.. rookvrije ruimtes.. maar je begint zo wel n btj n hele grote groep te 'discrimineren' om roken overal te verbeiden...

en ksnap da gezeur over eerder dood gaan ook nie hemaal... kbedoel dood is dood...tis nie alsof je dood gaat en dan denkt van kut als ik nu nie gerookt had, had ik toch nog een jaar langer kunnen leven....

Snow 15-06-2003 10:03

Citaat:

Hydraul!C FunK schreef op 12-06-2003 @ 14:23:

Horecaondernemers gaan dit gewoon oplossen met een clausule in het contract waarin staat dat je afstenad doet van dat recht....lijkt me.

Dat is idd een elegante manier van het probleem omzeilen :)

Nu hopen dat het werkt :(

Studentje 15-06-2003 10:43

Citaat:

BBEM schreef op 11-06-2003 @ 23:11:
ik zit er niet meer rook toch niet, blijven me kleren eens een keertje een beetj fris (y)
Alsof je als je uitgaat zonder rook, je kleren lekker fris blijven ruiken....

Studentje 15-06-2003 10:45

Citaat:

Ik werk zelf ook in de horeca en ik vind het maar een dome regel...roken verbieden in horecagelegenheden.

Werknemers in de horeca die klagen over roken zijn net bouwvakkers die klagen over het feit dat ze moeten tillen en vrachtwagenchaffeurs die zeuren dat ze zoveel op de weg zitten.

Studentje 15-06-2003 10:45

Citaat:

Let's Party schreef op 14-06-2003 @ 11:32:
jaah.. kijk ik zal nie zeggen dak het voor mezelf persoonlijk erg vind.. want ik rook zelf nie...

maar ik vind het een belachelijke regel. Kijk het idee is amaal leuk hoor.. rookvrije ruimtes.. maar je begint zo wel n btj n hele grote groep te 'discrimineren' om roken overal te verbeiden...

en ksnap da gezeur over eerder dood gaan ook nie hemaal... kbedoel dood is dood...tis nie alsof je dood gaat en dan denkt van kut als ik nu nie gerookt had, had ik toch nog een jaar langer kunnen leven....

Inderdaad. Alsof een gezond iemand ook maar iets langer zal leven, als hij uitgaat op plaatsen waar niet gerookt wordt.

blackfairy 15-06-2003 21:50

Ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou doen. ik zou het moeilijk vinden om thuis te blijven omdat er niet gerookt mag worden, maar ik zal mn sigaretje wel missen bij het uitgaan/uit eten gaan.
ik sta er ooknog niet zo bij stil. hoop stiekem dat het niet doorgaat.

maar misschien dat ik uiteindelijk wel minder vaak zal gaan.

Zou je op terrassen ook niet meer mogen roken dan trouwens :confused:

INViCTuS 15-06-2003 22:34

Citaat:

Studentje schreef op 15-06-2003 @ 11:43:
Alsof je als je uitgaat zonder rook, je kleren lekker fris blijven ruiken....
NEE, er word nogal vaak gemorst :p

De andere idiote regel was een rookverbod in coffeeshops, jonge jonge waar gaat dat nou over.

miro 15-06-2003 23:43

Als t rookverbod ingaat :

Ga ik net zo goed met een paar vrienden thuis zitten met een (goedkoop) biertje en een sigaretje drbij.

Niet dat ik t niet gezellig kan hebben zonder sigaretten. maar t moet niet veel gekker worden. Ik vind sowieso de drank al te duur, als ik dan ook nog niet meer mag roken dan gaat de lol dr voor mij toch wel af.

the exploding boy 16-06-2003 09:40

k ozu het dan toch wel wat minder vinden .

the Phitt 16-06-2003 09:49

ja, werknemers hebben nou eenmaal recht op een rookvrije werkplek, dus ook in de horeca :rolleyes:

bullshit natuurlijk, iedereen die in de horeca gaat weet dat er gerookt word. Zo'n verbod is de doodsteek, en alle ondernemers zijn inderdaad flink tegen. Ze hebben dat verbod nu uitgesteld tot 2005.

blackcamel 16-06-2003 15:15

Citaat:

Jongen denk es na, als je een rookvrije werkplek wil ga je niet in de horeca werken neem ik aan? :confused:

Studentje 16-06-2003 16:20

Citaat:

blackcamel schreef op 16-06-2003 @ 16:15:
Jongen denk es na, als je een rookvrije werkplek wil ga je niet in de horeca werken neem ik aan? :confused:
Like I said: een barman die klaagt over rook is als een bouwvakker die klaagt over tillen.

Noukey 16-06-2003 21:23

(n) Kvind t eg bullshit!!! In de meeste clubs waar ik kom zijn rookmachines en daar hoor ik ook nooit wat over... (n) (n)

~Sjeherazade~ 16-06-2003 21:56

dan zou ik denken: hee weer een stap dichter naar een facisto-maatschappij.

En dan zou ik er eentje op roken.

Syphon 16-06-2003 22:03

Citaat:

Noukey schreef op 16-06-2003 @ 22:23:
(n) Kvind t eg bullshit!!! In de meeste clubs waar ik kom zijn rookmachines en daar hoor ik ook nooit wat over... (n) (n)
Doe toch niet zo ontiegelijk dom!!!

rsieswerda 17-06-2003 12:24

tis is toch gewoon zo dat er een vrije marktwerking is??? Als er horeca-ondernemers zijn die een rookvrije kroeg/cafe etc... willen openen ze toch gewoon een rookvrije kroeg, dan kunnen de mensen wel kiezen waar ze heen gaan.... Ik rook zelf niet meer, (wel gedaan) maar volgens mij zou een rookvrije horecagelegenheid uitgestorven zijn, geen hond die dr komt omdat de mensen gewoon lekker een sigaretje willen roken.

En inderdaad laat de regering zich is met belangrijkere dingen bezighouden dan een rookverbod in de kroeg. Of in de coffeeshop????!?!?!?!?!!?! Dit is echt t meest belachelijke voorstel wat ik ooit gehoord heb.....

Otis 17-06-2003 14:06

Citaat:

Noukey schreef op 16-06-2003 @ 22:23:

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHH :rolleyes:

ok..adem in..

ten 1e..CLUBS? wat bedoel jij met clubs? je bent 14!
Het Buurthuis telt niet mee...

ten 2e.. ROOKMACHINE??? wat er bedoelt wordt zijn kankerverwekkende stoffen die in sigaretten zitten...
Ik zeg niet dat rookmachines gezond zijn maar..that isnt the point...!

ten 3e.. rookverbod is onzin..wat komt hierna? alcoholverbod?

Jean-Paul 18-06-2003 07:56

Citaat:

~Sjeherazade~ schreef op 16-06-2003 @ 22:56:
dan zou ik denken: hee weer een stap dichter naar een facisto-maatschappij.

En dan zou ik er eentje op roken.

(y)

angela123 25-06-2003 18:16

Ik heb 't er met mijn leraar (k zit op een horeca school)over gehad, en die zei dat het verbod er NEVER gaat komen...maar mijn stagebegeleiders (k loop stage in een restaurant) zeggen weer dat het er wel gaat komen, omdat het in Amerika ook allang zo is...hmmm..*beetje verward :confused: *

Ik zelf denk nu dat het er wel gaat komen, en dat de Horeca een heeel stuk rustiger gaat worden...
De lol is er voor de meeste mensen af...de dure dranken, agressieve mensen, rookverbod...het wordt allemaal een beetje TÉ...
Straks moet het geluid ook nog op stand 3 staan...omdat anders je oren wel eens beschadigd kunnen worden, of omdat de opa'tjes aan de overkant niet kunnen slapen....:S

Jammer hoor..ik vind gewoon dat iedereen zelf mag weten wat er in zijn of haar café gebeurd..

blackfairy 27-06-2003 12:44

Citaat:

angela123 schreef op 25-06-2003 @ 19:16:
Ik heb 't er met mijn leraar (k zit op een horeca school)over gehad, en die zei dat het verbod er NEVER gaat komen...maar mijn stagebegeleiders (k loop stage in een restaurant) zeggen weer dat het er wel gaat komen, omdat het in Amerika ook allang zo is...hmmm..*beetje verward :confused: *

Ik zelf denk nu dat het er wel gaat komen, en dat de Horeca een heeel stuk rustiger gaat worden...
De lol is er voor de meeste mensen af...de dure dranken, agressieve mensen, rookverbod...het wordt allemaal een beetje TÉ...
Straks moet het geluid ook nog op stand 3 staan...omdat anders je oren wel eens beschadigd kunnen worden, of omdat de opa'tjes aan de overkant niet kunnen slapen....:S

Jammer hoor..ik vind gewoon dat iedereen zelf mag weten wat er in zijn of haar café gebeurd..

Het is inderdaad zo dat de lol er dan we een beetje vanaf gaat, dan kan je net zo goed bij iemand binnen voor de buis gaan zitten, want dat is dat even gezellig waarschijnlijk.

aan de ene kant zit er wat in, dat rookverbod, maar een groter deel van mij zegt dat het echt pure onzin is, aangezien ze even naar de realistische gevolgen moeten kijken.
de Horeca heeft t al niet makkelijk aangezien het allemaal duurder is geworden en het bijna onbetaalbaar word om iets te gaan drinken in de stad. *zeker voor studenten zoals ik*
en als je er dan ook niet meer mag roken, en idd later de muziek zachter moet omdat je gehoor geschadigt kan worden *blaat*
dan kan je er beter een afhaalluik van maken voor een bekertje ranja, aangezien alcohol ook verslavend en slecht voor de gezondheid is, dus dat ook maar gelijk afgeschaft word.

ok ok .. ik ga wat ver misschien.. maar ik zie mn vaste vrijdagavond al verdwijnen door dit soort geintjes...

Missy Muffett 27-06-2003 22:18

wanneer gaat dat rookverbod dan in??
en waar geld dat dan allemaal??
(ben al 11 weken niet meer in Ned. geweest dus ik weet van nix)
maja hier in Canada mag je op sommige terrassen indd niet roken,...en als je er wel mag roken, dan mogen er geen kinderen onder de 18 jaar komen,..

blackfairy 30-06-2003 12:30

Citaat:

nathalie schreef op 27-06-2003 @ 23:18:
wanneer gaat dat rookverbod dan in??
en waar geld dat dan allemaal??
(ben al 11 weken niet meer in Ned. geweest dus ik weet van nix)
maja hier in Canada mag je op sommige terrassen indd niet roken,...en als je er wel mag roken, dan mogen er geen kinderen onder de 18 jaar komen,..

Vanaf januari volgend jaar geloof ik :confused: mag je niet meer in openbare gelegenheden roken.
Horeca krijgt uitstel tot begin 2005 en dan moet het allemaal rookvrij zijn.

meer weet ik niet... als t fout is corrigeer me dan maar ..

student UvT 31-07-2003 09:03

Ik vind het jammer dat de overheid over de rug van de horeca ondernemers mensen het roken wil ontmoedigen. Het gaat volgens de wet om een rookvrije werkplek maar volgens mij gaat het toch eigenlijk om mensen te laten stoppen met roken.

zeehond23 01-08-2003 10:43

vrij logiesch dat roken v erboden word in openbare gelegenheden (zoals kroegen en disco's en al dan wat niet)

Als jij zomaar ineens bij iemand uit het niets terwijl hij zijn mond opendoet een biertje (of welk drankje dan ook) naar binnen gooit, word je er toch ook uit gezet.....

Ror- E 01-08-2003 17:00

kvind het wel een beetje stom.....maar op stap rook ik nooit en in Amerika mag je bijna nooit in het openbaar roken......dat is ook stom....maar heb er opstap niet zoveel last van

Studentje 01-08-2003 19:35

Citaat:

zeehond23 schreef op 01-08-2003 @ 11:43:
vrij logiesch dat roken v erboden word in openbare gelegenheden (zoals kroegen en disco's en al dan wat niet)

Als jij zomaar ineens bij iemand uit het niets terwijl hij zijn mond opendoet een biertje (of welk drankje dan ook) naar binnen gooit, word je er toch ook uit gezet.....

Wat een ontzettend domme vergelijking.

LilDushi 01-08-2003 20:12

Citaat:

foefighter schreef op 11-06-2003 @ 18:14:

Ik bedoel mensen mogen best wel van mij roken zo lang ze mij er niet mee lastig vallen (tis toch je eigen keuze). Mar ja tis wel vervelend dat je er veel sneller dood van gaat he ;)

so jah ik bedoel maar!! ;)
goeie reactie :rolleyes: :) ;) (y)

zeehond23 01-08-2003 23:00

Citaat:

Studentje schreef op 01-08-2003 @ 20:35:
Wat een ontzettend domme vergelijking.

Onderbouw Uw commentaar aub

Studentje 02-08-2003 11:18

Citaat:

zeehond23 schreef op 02-08-2003 @ 00:00:
Onderbouw Uw commentaar aub
Jij vergelijkt de rook van anderen ruiken met bier in je bek gegoten krijgen. Meer uitleg lijkt me niet nodig.

Vergeet niet dat voor het grootste deel van de mensen het enige ongemak van roken de geur is. Ik vind breezers ook stinken, gaan we dat dan ook verbieden?

En de groep die er wel echt last van heeft is mijns inziens te klein om het roken totaal te verbieden in de kroegen enz.

darthraver 02-08-2003 14:43

Citaat:

Studentje schreef op 02-08-2003 @ 12:18:
Jij vergelijkt de rook van anderen ruiken met bier in je bek gegoten krijgen. Meer uitleg lijkt me niet nodig.

Vergeet niet dat voor het grootste deel van de mensen het enige ongemak van roken de geur is. Ik vind breezers ook stinken, gaan we dat dan ook verbieden?

En de groep die er wel echt last van heeft is mijns inziens te klein om het roken totaal te verbieden in de kroegen enz.

De geur wen je wel aan, die stank in je kleren is wel jammer, maar dat het redelijk dodelijk is is nog wat erger :P.

Verder, mij maakt het totaal niet uit of het door gaat of niet, ik rook toch niet :) Wel jammer voor de mensen die roken, maar dat moet je dan misschien ff buiten doen, is op zich wel irritant, maar het valt toch op zich wel mee?

Studentje 03-08-2003 17:54

Citaat:

darthraver schreef op 02-08-2003 @ 15:43:
De geur wen je wel aan, die stank in je kleren is wel jammer, maar dat het redelijk dodelijk is is nog wat erger :P.
Alsof je maar iets eerder dood gaat als je in een niet-rookvrije kroeg je uitgaansavonden doorbrengt, als je zelf niet rookt.

Thomas 03-08-2003 18:21

Ik vind dat roken toch enigszins verbonden is met uitgaan en stappen. Roken moet gewoon kunnen in alle kroegen en discotheken. Mijn ouders roken allebei terwijl ik er fel tegen ben, maar dat zal ook wel van invloed zijn om mijn denkwijze over dit onderwerp. :)

zeehond23 06-08-2003 12:00

Citaat:

Studentje schreef op 02-08-2003 @ 12:18:

Rook ruiken? Nee, rook INADEMEN! Het heet niet voor niets MEE-ROKEN!

Studentje 06-08-2003 18:06

Citaat:

zeehond23 schreef op 06-08-2003 @ 13:00:
Rook ruiken? Nee, rook INADEMEN! Het heet niet voor niets MEE-ROKEN!
Ik denk dat het ontzettend meevalt, dat meeroken.

Vergeet niet dat alle onderzoeken betreffende dit onderwerp uitgevoerd zijn door (Amerikaanse) anti-rooklobbyisten. Hecht er dus niet zoveel waarde aan.

zeehond23 06-08-2003 20:05

Niet ALLES wat amerika doet is slecht hoor!!

Rabbi Daniel 07-08-2003 14:07

Ik zou dan eindelijk eens uit kunnen gaan, als dat rookverbod in gaat!

Want ik wil ook wel eens uit, maar dat KAN niet zolang overal gerookt word!

Rabbi Daniel 07-08-2003 14:10

Citaat:

rodina schreef op 13-06-2003 @ 23:23:
Mensen gaan uit om te relaxen, om zich uit te leven, nieuwe contacten op te doen etc.

De een doen dat met een liter fanta
De volgende met een fust bier
en weer een ander steekt een sigaret op

God ga je in vredesnaam druk maken om nuttige dingen.

Met andere woorden:
-ik kan niet relaxen
-ik kan me niet uitleven
-ik kan geen nieuwe contacten opdoen

Dat relaxen en uitleven kan ik hier en op andere manieren ook wel, maar voor contacten opdoen zou ik wel eens uit willen gaan!

En de mensen die een sigaret willen roken gaan maar buiten staan. :p

Jean-Paul 07-08-2003 14:11

Och gut ja want als je rook inademt zijn je longen naar de haaien :rolleyes:

Ps: als je een of andere ziekte hebt waardoor je niet tegen de rook kan, excuses, maar dat kun je niet op de rokers en uitgaansgelegenheden afschuiven...

Studentje 08-08-2003 10:08

Citaat:

zeehond23 schreef op 06-08-2003 @ 21:05:
Niet ALLES wat amerika doet is slecht hoor!!
Alsof ik dat zeg. Ik heb het gewoon over de (on)betrouwbaarheid van die onderzoeken.

Snausie 08-08-2003 13:37

Citaat:

BBEM schreef op 11-06-2003 @ 23:11:
Da's helemaal waar, als je dan de volgende ochtend, (meestal met een niet zo'n lekker hoofd, doordat het de vorige avond laat is geworden) wakker wordt en je ruikt bijvoorbeeld es aan je haar! Dan ga je echt over je nek. JAK

StijnSpoortNiet 08-08-2003 18:47

Citaat:

freakyGMC schreef op 17-06-2003 @ 15:06:

ten 3e.. rookverbod is onzin..wat komt hierna? alcoholverbod?

Een alcoholverbod zal wel nooit komen. Van het feit dat er wordt gerookt kunnen mensen last hebben, van het feit dat er alcohol in de omgeving wordt gedronken, heeft niemand last (tenzij iemand wat teveel op heeft). Een rookverbod is dus logischer dan een alcohol verbod
:)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.