![]() |
PC stil krijgen.Hoe doen jullie dat??
Ik wil graag m'n pc stiller hebben. Ventilator maakt veel herrie en HD,cdrom,brander zijn ook niet echt stil als ze actief zijn. Hoe hebben jullie dat opgelost??
|
Post eerst eens de temp van je CPU als je half uurtje gegamed hebt.
Geluidsproduktie en temperatuur zijn namelijk direkt aan elkaar gerelateerd. |
over die arco zijn al veel topics geweest.
maar nog een keertje: http://unpopular.itfyer.net/unpop/pic.jpg SVC 80mm to 120mm Fan Adapter - UV Green FA80120-GREENRegular price: $3.99 http://www.svc.com/ http://unpopular.itfyer.net/unpop/verbinding.jpg voor harddisk, cdrom en brander zijn speciale strips. Maar voor deze dingen zou ik het zo neit weten zeker niet voor cdrom spelers die maken altijd geluid maar als je "slechtere" merken koopt of series die van mindere qualiteit moet je idd naar het geluid luisteren sorry maar helaas. |
Waterkoeling :) Alleen nog me HD keer vervangen door fluisterstille en dan heb ik verdiende rust.
|
Grotere fans gebruiken voor bijvoorbeeld de CPU koeling. Grotere fans moeten minder toeren draaien om het zelfde vermogen te leveren als een kleine variant op een veel hoger toerental. Verder is het verstandig om vloeistof gelagerde koelers te nemen. Ook de luchtstroom door de pc zelf zorgt voor het nodige lawaai wanneer dit langs kabels en dergelijke gaat werk daarom de kabels goed weg en gebruik ook rounded kabels. Laat de kabels zoveel mogenlijk langs het chassis van de pc lopen in plaats ven midden in de kast te hangen. Ga de PC ook niet onnodig veel koelen een CPU temperatuur van 45 graden is laag genoeg. Om harde schijven stiller te krijgen zijn 5,25 inch koeling frames geheel van aluminium deze houden de harde schijf koel en isoleren een boel geluid. Video kaar koelers kunnen ook kabaal geven dus overweeg ook om deze te vervangen. Verder is het heat pipe idee dat hier boven beschreven werd ook erg handig.
|
koop waterkoeling stil en koud :D :D :D
|
Ik vind het wel wat hebben, dat straaljager geluid
geeft je toch een gevoel van snelheid hè ;) |
Maar kan me voorstellen dat z'n sonicboom langs je bed waar in je ligt te slapen toch iets minder in :D whahahahaa
|
PC onder het bureau zetten of grotere speakers kopen. Snel en stil sluit elkaar in vrij grote mate uit.
|
Citaat:
Maar als je b.v. waterkoeling hebt is dat heel stil (afhankelijk van pomp) terwijl je toch een monsterlijke overclock kunt doen met voltmods e.d. :) |
passieve koeling, regelbare weerstand op psu ventilator.. zo heb ik het gedaan, zou de pc ook nog onder het bureau kunnen zetten maar dat is dan weer minder handig :d
|
Als ik genoeg krijg van de herrie van mijn PC zet ik hem gewoon uit (y)
|
oorkleppen van de bouw meenemen (y)
|
isolatiematten
|
Fluisterstille voeding, passief gekoelde videokaart, casefans op +5V in plaats +12V en waterkoeling.
|
ik heb het opgegeven
daarvoor heb ik te veel fans (10) in mn pc zitten |
Met moet je nou met 10 fans? Zelfs in mn fileserver met 7 flink warme schijven heb ik er maar 2 nodig. :)
|
Citaat:
verder nog 2 casefans, 1 front en 1 rear en nog een PCI slot cooler en dan die van mn videokaart en mn proc t zijn dr zelfs 11 :o |
moker (y)
|
Niet. Na een tijdje wen je eraan en vind je het ineens ontzettend stil als ze uitstaan.
Server heeft 6 fans (2x hd, 2x rear, cpu, psu), workstation heeft er ook 6 (front, 2x rear, vga, psu, cpu). Voor de rest de meeste bakken psu en cpu alleen. |
Binnenkant bekleden met schuim en je kunt je hd ophangen in de kast zodat hij geen contact maakt met de kast (resoneert)
|
Citaat:
|
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb in de computertotaal een artikeltje gelezen waarin iemand het met rubbertjes deed tussen de HD en andere apparaten en de ophanging.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de hdd kun je beter zorgen dat hij juist goed vast zit en speakervoetjes die er voor zorgen dat het geluid niet doorgegeven worden aan de vloer en ook dat de kast in goed ballans is. Als de kast niet goed in balans staat gaat hij wiebelen wat ook geluid maakt. dit is te testen door er een hand op te leggen en dan zachtjes kracht zetten. Als het geluid sterk afneemt dan staat je kast niet stabiel |
Citaat:
|
Gewoon de radio er bij aanzetten met een leuke zender of cd. Ik hoor nu alleen het geluid van de pc omdat ik er nu aan herrinerd word. Anders valt het niet echt op, behalve als er veel stilte is.
En s´nachts zet ik gewoon een koptelefoon op als mijn ouders lopen te slapen. Zo hard gaat die computer toch niet. |
Die ringetjes zijn jammer genoeg te dik. Dan maar niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22. |