![]() |
Vivre sans vous
Heb het toch uiteindelijk es helemaal overgetypt. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Vivre sans vous Verscholen in een doosje Had ik u bewaard Maar ook daar Werd gij niet gespaard. In mijn ziel groeiden duist’re bloemen en gij zoekt maar ik zal u slechts verdoemen. En dans la masse zult gij verdwijnen ook al betekent uw afwezigheid genoeg om mij te laten kwijnen. Bitt’re woorden spuw ik nu al zou ik liever spreken tot verbeelding in al mijn liefde voor u. En had ik hier en nu nooit bestaan, je vous promets, het had de wereld niet beter vergaan, want gal en graven in een hart, in ied’re mens huist niets anders dan smart. En wat ik voel, l’amour, zij is van mij en ja, ook daar hoort gij bij. Maar verlatenheid is mijn deel, in mijn ziel is geen plaats gezien voor veel, toekomst grijs en sober, verloren, bevroren in mijn geest maar ook na mijn dood zijt gij allen er geweest. Et l’amour dans mon cœur n’a pas disparu, maar de hoop wel, verdwenen, ook voor u. Want ik kan u zeggen, verlaat mij maar, gaat en vergeet, evenals mij weet gij als geen ander te zijn zonder mij is voorgoed voorbij. Als er hoop was of geloof beider beter, maar zij zijn voor mij blind en doof, luist’ren kunnen zijn niet, zullen zij niet naar een mens dor en kil al bezweer ik u dat dit niet is wat ik wil. Maar gij zijt evenmin de dwaas die de waarheid niet ziet anders zou ik u niet houden in mijn leven van verdriet. Slechts kan ik u beminnen met woorden of misschien wat ted’re zinnen. Et vous me manquez ici, zou u zoveel willen geven zolang ik u maar zie. Maar gij verlaat mij evenzeer, ook u heb ik verjaagd in het verleden van weleer. En alle gebeden ten spijt, zij worden niet verhoord zodat ook gij voor mij verloren zijt, net als wereld, vergaan tot as want niemand had verwacht dat wat werkelijkheid was. Verscholen in een doosje heb ik u bewaard Helaas ook gij zijt daar niet gespaard. En leeg is mijn geest mijn hart zwart en koud, leven is dor zonder leven met u, le plus beau que j’ai jamais connu. |
ik vind 'm heel erg mooi! (y) :)
|
Schrijf ik gewoon zo slecht, of is het niet interessant genoeg om te reageren :(
|
Er worden veel gedichten geplaatst en aangezien je gedicht vrij lang is, haken mensen misschien af, om het te lezen.
Ik heb het wel effekes gelezen;) en ik vind het sowiezo vernieuwend qua taalgebruik, rijm, vorm. Daarvoor in eerste instantie, petje af. Ik vind de tussenrijm Mooi!, maakt het sterk. Wel een lang gedicht, maar zeker de moeite waard. Eens geen standaard vorm. Apart, die franse zinnen, al vind ik het persoonlijk niet geweldig.(ligt misschien ook aan het feit dat ik amper frans kan;)) Tja, ik zou zeggen, ga door, 'k ben benieuwd naar andere dichtwerkjes van je.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En zo ver stond het niet beneden. |
Citaat:
Nee ehm, ik heb je gedicht bekeken maar niet gelezen omdat ik het te lang vond... |
Citaat:
|
Ik vind het een goed gedicht, ik hou wel van je woordgebruik en tweetaligheid die er soms in terug te vinden is. Het geeft me een bepaald gevoel, dat niet letterlijk wordt beschreven maar toch overkomt. Dat vind ik er goed aan.
Ik denk dat als je het in deze stijl, ook korter en bondiger kan maken, dat je wel meer reacties zal krijgen, iig meergerichte reacties. Jammer misschien wel, maar te langen gedichten worden volgens mij niet met veel enthousiasme en motivatie aandachtig gelezen. |
Citaat:
Daarbij is het mijn ervaring dat mensen makkelijk moeite hebben met het lezen van andermans gedichten (ook ik maak me daar schuldig aan hoor). Tja... en als ze dan ook nog lang zijn. Maar er zijn even vaak korte gedichten waar geen reactie op komt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45. |