![]() |
Hoe aanmelden voor een studie
Ik voel mij echt heel erg dom, maar hoe moet je je in vredesnaam aanmelden voor een studie. Moet dat ook via de Ib-groep?
Beetje dom dat ik daar nu pas mee kom, maar wilde eerst de uitslag ff afwachten. Kan iemand please reageren :) |
ja, via IB groep.. je krijgt dan vanzelf een inschrijvingspakket toegezonden geloof ik.
|
Moet bij de instelling van je keuze en bij de ib-groep. Beiden met een inschrijfformulier, over het algemeen wel te vinden op (de) websites.
|
www.ib-groep.nl wijst je de weg wel, en bij de meeste scholen meldt die zelfde ib-groep je ook bij die instantie aan.
|
Weet iemand of hier een uiterste datum aan zit?
(afgezien van de Numerus Fixus natuurlijk) |
Citaat:
als jij je in oktober pas aan wil melden dan mag dat :) |
Nou, voor de aanvang van de studie lijkt mij wel handig maar de studiefinanciering moet wel vroeg. Ze hebben namelijk 3 maanden nodig om het te verwerken dus als je je OV-Jaarkaart en Studiefinanciering ook al wil hebben in de eerste weken van je studie en je hebt het nog niet aangevraagd dan kan je dat maar beter snel doen :).
|
Citaat:
|
weet iemand hoe dat zit met die prestatiebeurs????
|
Citaat:
|
prestatie beurs is gewoon de studie fiancering, alleen is het nu wel zo dat je maar 4 jaar je stuffi krijgt en je binnen 10 jaar je [ een ] diploma moet halen. Anders mag en terug betalen. Inculsief de OV. Voor het eerste jaar geld tevens dat je op het einde van het eerste jaar minimaal 21 punten moet hebben. Anders mag je het hele jaar terug betalen inclusief dfe ov [ ov kost ook iets van 45 euro per maand vandaar en dat komt boven op je stuffi die je dan ook terug moet betalen] Maar als je halverwege het jaar, dus in feb, denkt dat je de 21 punten niet haalt, kan je je zelf uitschrijven en hoef je niks terig te betalen. Moet wel voor 1 feb.
pfffffff........................ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58. |