![]() |
tandvlees bloedt bij t poetsen
wat doe je dr aan?
|
Waarschijnlijk beetje ontstoken.
Ik poets dan altijd met parodontax, aan de smaak moet je even wennen misschien, maar 't is erg goed voor je tandvlees. Daarnaast kan je ook nog spoelmiddeltjes halen, speciaal voor gevoelig/ontstoken tandvlees. Als je gewoon een simpele huis-, tuin- of keukenoplossing wil; schepje zout in wat lauw water, elke ochtend goed je mond mee spoelen na het poetsen. Het is trouwens belangrijk dat je je tandvlees op die plaats een beetje masseert tijdens het poetsen, zo poets je de ontsteking eruit (zegt m'n tandarts altijd :) ). |
het valt amper te poetsen, doet vet veel pijn :(
maar bedankt voor de tips iig, zal dat schepje zout is proberen |
Citaat:
Daarnaast is het toch echt belangrijk het een beetje te masseren met je tandenborstel, even door de zure appel heen bijten, dan is het zo weg :) |
:)
|
Neem een zachte tandenborstel en probeer je tanden wel te blijven poetsen want bij mij gaat het dan op den duur wel over als je maar blijft poetsen, maar natuurlijk wel voorzichtig. Verder idd spoelen met mondwater, dat werkt bij mij wel aaardig.
|
dat heb ik ook wel, toevallig ben ik gisteren naar de tandarts geweest en die zei dat je het juis tmoe tpoetosen niet te hard maar wel doen zodat het binnen een paar dagen niet meer bloed.
|
doe ik ook vaak, gewoon er overheen poetsen.
dan bloed het wel enzo, prikt heel erg, maar omdat het zo bloed enzo weetje ook dat je lichaam kans krijgt om het te herstellen. sterkte in ieder geval |
proberen om niet zo hard over je tandvlees te rausen me je tandenborstel en van dat spoelen is hierboven al gezegd
|
maar wat kan de oorzaak zijn? niet goed eten ofzo?
|
te weinig vitamine C, uberhaupt ongezonde voeding.
|
maar pizza's en pringles zijn zo lekker ^_^
|
je kan het ook voorkomen
dan moet je regelmatig flossen en/ of tandenstoken Ik doe dat altijd twee weekejs voordat ik naar de tandarts ga (ben daar gek om het altidj te doen, rotwerk) en dan heb je nergens meer last van |
Citaat:
|
Citaat:
Zelf flos ik ook alleen voor ik naaar de tandarts moet; eerst poetsen, dan flossen, dan spoelen. Helpt goed :) |
hehe.. flossen laat t ook bloeden
|
Citaat:
|
ja maar als je dagelijk flost zal het ook niet meer bloeden, omdat de ontsteking dan weggaat
|
ach, pijn is fijn, bloed is goed, zeggen we dan maar :p
|
Citaat:
Als je parodontax gewend bent smaakt andere tandpasta naar zeep ... gatver !!! |
Citaat:
(er is er nu ook eentje met mint-achtige smaak van parodontax, maar die vind ik niet zo lekker... doe mij maar die standaard roze parodontax :) ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |