![]() |
bij het schrijven van .bat bestanden
hoe zorg je ervoor dattie niet gelijk afsluit?
Ik ben er een beetje mee aan het oefenen, alleen telkens als ik hem opstart en de tekst wordt laten zien sluit hij af :( Code:
@Echo off |
pause
|
Citaat:
|
Ik herinner me van batch scripts dat je altijd als eerst het hoogste errorlevel moet parsen, dus je eerst 'if errorlevel 3..' dan 2 en dan 1.
|
oh nee he, weer een fout.
Code:
@Echo off Als ik hem nu opstart zegtie: choice wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand. Wat moet er dan inplaats van choice? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Deatz0rz en kydnav: En wat is dit dan ;)
|
Citaat:
Code:
@Echo off |
aanrader maak geen spelletje met bat. heb ik vroeger zovaak geprobeerd............ nog steeds n8merries van
|
Jezus wat een zielige stumperts op hackers4hackers...
een 'format c:' in een batch bestand... dat noemen ze een virus :rolleyes: :rolleyes: Ze weten nieteens wat virus betekend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor Linux heb je dan temisnte op z'n minst rootpermission nodig. |
Citaat:
H4H behandeld gewoon allerlei aspecten en ook oa BATCH-file werken, dit is heus niet enkel en alleen wat H4H doet. de naam virus is in dit verband, ben ik met je eens, niet correct nee. maar met BATCH bestanden werken kan heel nuttig zijn ook in het werken met virussen omdat als je ASM gaat coderen er een een soort BATCH is, dus een opstapje als het ware |
Code:
@Echo off Als ik hem nu opstart zegtie: choice wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand. Wat moet er dan inplaats van choice? (back to the subject please :p) |
sorry, volgens mij hoort choice gewoon te werken
kan je via CMD wel choice aanroepen? kloppen de parameters? |
Draai je batch script iig in een DOS box.
Druk op Windowskey + R en dan: Win2k/XP: vul in cmd.exe Win98/ME: vul in command.com En je krijgt een DOS box, zo kun je in elk geval de output zien als je batch script klaar is. Ga eerst naar de dir waar je batch script staat, b.v. in C:\ c: cd \ Draai nu je batch script: kydnav.bat Als choice nu niet werkt, heb je die niet in je \Windows\Command directory staan, moet je ff zeggen stuurt iemand je wel dan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53. |