![]() |
Acid jazz
Ik hoorde laatst n lauw nummer en dat bleek acid jazz te zijn. Wie heeft er wel ns van deze stroming gehoord en kan mij artiesten/cd's adviseren?
|
jamiroquai
:confused: |
Citaat:
|
ik dacht ook gelijk aan Jamiroquai..
ik ken verder niet echt veel bands/artiesten behalve wat dingetjes van Incognito en Ronny Jordan.. het is iig een combinatie van jazz (goh) funk en hiphop en 't is ontstaan in Engeland.. that's all i know.. |
Volgens mij is dit wel Acid Jazz:
- Llorca (Newcomer, een beetje veel vocals maar verder zeer goed!) - St Germain (Tourist, Boulevard en From Detroit To St Germain vind ik wel coole cd's) - Jazzanova (ken ik niet bijster veel van maar een vriend van me raadde het me aan en vergeleek het een beetje met St Germain. Hebben veel muziek gemaakt) en misschien een beetje van Zuco 103 maar daar zijn die Jazz invloeden niet zo sterk aanwezig. Persoonlijk is St Germain mijn favoriet in dit Genre. (y) (Ik kan er goed naast zitten maar Jamiroquai is toch veel meer 'disco' funk dan jazz..) |
life is so easy with google
|
Squarepusher - Acid Jazz & Triphop
Da's een nummertje. Maar Squarepusher maakt eigenlijk snelle Drum & Bass Krüder & Dormeister hebben nog wel wat jazz nummertjes, en jazz-remixes die wat meer acid jazz aandoen. Beetje jazz gemixt met D&B enzo... |
Citaat:
|
Maakt Lamb geen acid jazz?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02. |