![]() |
Voor de afwassers (die zonder afwasmachine dus)
Als je afwast, wat gebruik je dan, een borstel of een sponsje? En waarom?
|
Borstel. (y)
|
een borstel natuurlijk. hoe wilde je met een sponsje in een smal glas komen?
|
Hoi,
ik neem altijd een sponsje, omdat ik het daar het meest schoon mee krijg. Sommige vinden zo'n sponsje vies ruiken, Je moet zo ook eens per zo veel tijd weg gooien, ;) Groetjes.. |
een sponsje en een boorstel........... sponsje voor de pannen ensow maar boorstel is ook wel handig
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*idem* ow, maar we hebben wel een vaatwasser... |
sponsje lijkt me ranzig, omdat daar heel veel voedsel enzo in blijft hangen. Borstel heeft gladde synthetische haren, daar blijft niet veel aan kleven,.. :confused:
|
Borstel. Ik heb het idee dat je daar meer kracht mee kan zetten en makkelijker in glazen kan.
|
voor het fijne spul zoals servies en bestek altijd een sponsje, voor het grovere werk (vette grillplaten of pannen etc.) een flinke kwak afwasmiddel erin en raggen met de borstel :)
|
Citaat:
Ik gebruik een sponsje en een borstel. |
Sponsje, en die van mij gaat juist beter in smalle glaasjes dan een borstel. :P
|
Mijn vingertjes
|
borstel
|
Sponsje en voor de glazen die te hoog zijn een borstel
|
borstel..
sponsje zit je veel te dichtbij het vuil overigens was ik noti af. ik droog altijd |
borstel.
|
borstel.
spons hebben we ook denk ik. |
Wisselend.
|
Alwéér een topic waarin ik niet mag reageren :(
|
Borstel, een sponsje vind ik altijd een beetje smerig.
|
Borstel.
Als het heeeeeel erg vies is, en het is niet schoon te maken met een borstel wil er nog wel eens een sponsje aan te pas komen.. |
sponsje, geeft me het gevoeldat het ook echt schoon wordt.
als het heel ranzig is dan de borstel omdat ik daarmee meer kracht kan zetten. |
Vroeger, toen we nog geen afwasmachine hadden :p (hebben we nu anderhalf jaar ofzo), gebruikte ik altijd een borstel voor alles wat makkelijk schoon ging, en een sponsje(met harde kant) voor de rotpannen :)
|
wij hebben helaas nog geen afwasmachine die we wel binnekort krijgen... :D
maar goed ik was altijd af met een sponsje vind ik veel makkelijker en sneller gaan dan zn stomme afwasborstel daar lukt het gewoon niet mee vind ik :D |
sponsje! zon borstel werkt echt niet (n)
|
ik zou de borstel gebruiken, en voor de vaste troep schuurspons
|
Spons. :)
|
borstel en schuurspons.. als je afwas langer dan 1 week staat moet je wel...
|
Citaat:
gebruik dus altijd een sponsje (en spoel ze vaak uit of pak een nieuwe, dus vies is het niet) |
Ik was alleen in de vakantie af en dan doe ik dat altijd met een borstel omdat er in die vakantiehuisjes nooit sponsjes zijn
Kweet niet wat handiger is omdat ik dus altijd met een borstel afwas |
Borstel. Hoe kun je nou met een sponsje dingen goed schoonmaken? Alleen het schuursponsje voor pannen.
|
Wij hebben een afwasmachine, dus dit is weer een nutteloze reply van mij :p
|
ligt eraan wat ik moet afwassen . met spons mag je geen zilveren lepels doen omdat dat krast etc .
wij hebben we een afwasmachine , maar wassen gewoon de pannen etc af . we doen alleen bestek en borden in de afwasmachine . |
ik gebruik altijd me tong
|
dat krast niet, je moet alleen niet het schuurgedeelte gebruiken :eek:
Alleen die zachte kant voor bestek (y) wat voor sponsjes hebben jullie in hemelsnaam? :confused: |
Een afwasborstel is makkelijker voor borden en glazen. Een sponsje is handiger voor vieze pannen, want dan gaat het beter schoon.
|
Een borstel en een sponsje, maar het meeste gebeurd toch met de afwasborstel.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38. |