![]() |
Zonnestralen & Wilde Rozen
Nou, hier gaat ie, op goed geluk.. hoop dat jullie het wat vinden, dit is de eerste x dat ik hier een paar gedichten post... reacties graag :)
ps. bij Wilde Rozen ben ik niet tevreden over de laatste zinnen van het 2e en het 4e couplet.. maar ach.. kon niks anders verzinnen he! -Marthe- -Zonnestralen- De zonnestralen in de lucht sturen mijn gedachten ze krullen om elkander heen om de pijn te verzachten In het licht van de zon kan je verdrinken je voeden met haar kracht de warmte voelen op je eenzame huid en uithuilen in haar armen, zo zacht… O, ik zou zo graag willen dat ze ook mijn verdriet kon stillen -Wilde Rozen - Soms zou ze wensen dat dit alles was vergaan en zou ze verder drijven op de stralen van de maan Parfum zou haar dromen geuren met illusie en bedrog en haar dingen laten denken die men nooit achter haar had gezocht Hij had haar willen wekken maar gewekt worden wilde ze niet ze wilde enkel blijven dromen en verdrinken in haar verdriet Eens zou men haar vinden in haar graf van wilde rozen waar ze stilletjes was gaan slapen de dood- waar ze zelf voor had gekozen |
Het eerste gedicht zegt me vrij weinig.
Het tweede gedicht vind ik magnifiek |
1e gedicht, mooi, herkenbaar geschreven, maar niet overal even goed lopend.
om de pijn te verzachten.....>>>klopt het metrum niet. Misschien: "en laten"/laat mijn(de) pijn verzachten" ze krullen om elkander heen>mooi gevonden. 2e strofe loopt ook niet helemaal, zitten te lange zinnen in. 2e gedicht 1 dingetje...1e strofe 3e zin..."willen" toevoegen? Verder: Zo Mooi in verwoording..... |
hartstikke mooi! je laat goed je gevoelens zien. maar het is niet echt duidelijk waar je met dat 1e gedicht heenwil. geen echt doel, denk ik. het tweede van die rozen is wel erg mooi, alleen lopen sommige dingen niet zo lekker. lettergrepen tellen dus, om 't zo maar is te zeggen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04. |