![]() |
Piekbelasting
Naar aanleiding van de hoeveelheid werkstukken die ik de afgelopen twee weken moet/heb moeten maken, is de hoeveelheid stof bij jou op school gelijkmatig verdeeld over het jaar of heb je pieken rond de vakanties en proefwerkweken? Over een week begint mijn proefwerkweek en ik heb het nu ontzettend druk, terwijl ik niets heb hoeven doen de afgelopen paar weken, op het laatste moment komen er nog praktische opdrachten bij. Ik ben benieuwd of het aan mijn school ligt of dat het overal zo is.
|
Qua werkstukken voor een cijfer is het wel gelijkmatig verdeeld. Maar als je handelingsdelen niet op tijd af hebt maakt het niet zo heel veel uit. Die maakte ik pas in de laatste week voor de toetsweek, anders mocht ik de toets nie maken.
|
als je alles goed plant, dan heb je geen last van piekbelastingen, maar je hebt het altijd wel even iets drukker in proefwerkweken, dat is logisch.
|
Bij ons is het een paar weken voor 1 juni altijd heel druk omdat dat de deadline is voor leesdossier, PO's, handelingsdelen en boekverslagen, alles moet voor die datum ingeleverd worden en sommige dingen krijg je pas heel laat op, een paar weken van te voren kan je nog een PO opkrijgen bijvoorbeeld. Ik heb aanstaande vrijdag toetsweek en ik heb nu niet veel te doen, de week voor de toetsweek mag je geen repetities enzo meer hebben dus ik kan nu alleen maar gaan leren voor mn toetsweek en daar vind ik het nog een beetje vroeg voor maar ik denk dat ik morgen toch maar alvast ga beginnen aan natuurkunde en Engels wat ik beide vrijdag heb en tegelijk mn zwakste vakken zijn.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55. |