Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   mediteren.... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=51083)

Angellove 11-04-2002 15:35

mediteren....

ik heb een vraag.
sinds ik op scholieren zit en mystiek heb gelezen ben ik wel geinterreseerd in wicca enzo. al diedingen als mediteren en ki enzo :)
Ik had watgelezen over mediteren, maar als je dan zeg maar je "hele hoofd leeg hebt" wat moet jedan doen? wat voel je? hoe lang moet jedat doen? wat kaner gebeuren?
Ikhoop dat iemand me kan helpen.

Knuff Angellove

Digger3 11-04-2002 16:04

Hoe lang?
Zo lang als je prettig vind of nodig voor jezelf, dat kan even lekker 10 minuten zijn of misschien wel 2 uur. Doe gewoon wat goed voelt.

Wat er kan gebeuren bij meditatie? Normaal gesproken niets, jah, je kan je na afloop mogelijk wat energieker voelen of relaxed.

wat je moet doen, begin eerst eens met het volgende, het klinkt heel makkelijk maar is het niet. Ga gewoon in een voor jou gemakkelijker houding zitten en doe je ogen dicht. Laat 'gewoon' even alle spanning van de dag even van je af vallen, probeer daarna je hoofd rustiger te laten worden. Niet denkend aan wat er morgen nog moet gebeuren, wat je gaat eten, hoe je dag was. Helemaal concentreren op niets, is in het begin erg lastig, daarom wordt in het begin als trucje gebruikt je volledige aandacht te richten op je ademhaling. Dit geeft je iets om je aandacht op te richten en zo te voorkomen dat je gedachten weer binnen komen 'fladderen'. Blijf gewoon net zo lang zitten, tot jij denkt dat het genoeg is, dat je relaxed bent.

Soms denk ik maar 10 minunten te zitten maar als ik dan op de klok kijk is er alweer een half uur voorbij, tijd is niet zo belangrijk het gaat meer om je gevoel.

Veel geluk hierbij in ieder geval.

Angellove 11-04-2002 16:58

okeej dan!
Heel erg bedankt! Ik zal het eens proberen!

Knuff Angellove

Ki Fighter 11-04-2002 19:33

Of je kunt een rustige vlam voor je zien. Concentreer je op de denkbeeldige vlam, zodra je ergens anders aan denkt moet je de vlam harder zien branden, concentreer je dan weer op de vlam zodat die weer rustig word. Zo kun je je makkelijker concentreren en ervoor zorgen dat je gedachte niet afdwalen.

Slettelina * 12-04-2002 08:46

Citaat:

Ki Fighter schreef:
Of je kunt een rustige vlam voor je zien. Concentreer je op de denkbeeldige vlam, zodra je ergens anders aan denkt moet je de vlam harder zien branden, concentreer je dan weer op de vlam zodat die weer rustig word. Zo kun je je makkelijker concentreren en ervoor zorgen dat je gedachte niet afdwalen.
dat met dioe vlam werkt echt . ik heb het ook geprobeert en het lukt steeds beter!!

Ki Fighter 12-04-2002 10:32

Citaat:

smilie me schreef:

dat met dioe vlam werkt echt . ik heb het ook geprobeert en het lukt steeds beter!!

Okee dan! Ik wist wel dat die techniek zou helpen!

Isa 12-04-2002 12:00

zo'n denkbeeldige vlam kan ik ook wel 's proberen als hulpmiddel te gebruiken. ik ga vaak iets denken tijdens meditatie en voor ik het weet is de hele ontspannen meditatie-toestand weg omdat ik
direct doordenk. de ene gedachte leid naar de andere.

Angellove 12-04-2002 13:10

ik heb ook die vlam geprobeerd, werkt ook! thanx! :D

Knuff Angellove

Ki Fighter 12-04-2002 13:34

Mooi zo dat die techniek met de vlam werkt, es kijken hoe zal ik die techniek es noemen? Vlam-Meditatie?

Angellove 12-04-2002 14:14

bijvoorbeeld.....(weet zelf nix)

knuff Angela

KI-Warrior 12-04-2002 14:59

Spirit-fire ===Naam van mijn site en mischien wel leuke naam voor tech

Ki Fighter 12-04-2002 18:55

Ja het is gewoon een hulpmiddel voor het mediteren, ik denk dat ik die geen naam geef, het is mooi zo: Vlam bij mediteren.

Wendy3 12-04-2002 22:23

Bij het mediteren kan je je inderdaad goed op je ademhaling concentreren. En je gaat op een rustig plekje zitten of liggen. Je sluit je ogen. En je blijft een tijdje zitten.
Als ik mediteer voel ik mij relaxt. En ik voel mij soms ook zweverig. En een soort warmte. Ik vind het wel een prettig gevoel. Misschien voel jij je na het mediteren anders dan ik na het mediteren.
Ik fantaseer er ook wel eens bij bijvoorbeeld dat ik naar iemand toe ga die mij in een meditatie brengt ofzo.

Ki Fighter 13-04-2002 22:13

HEEEEEE MENSEN!!!!!!!!

Ik heb de techniek met de vlam om beter te kunnen mediteren verbetert!!!!!!!!! Het gaat als volgt:

Doe eerst gewoon de techniek die ik jullie heb geleerd met de vlam, als je dat lukt en een tijdje hebt gedaan doe je dit als nieuw: Als je (langzaam) inademt, dan zie je de vlam groeien, en als je (langzaam) uitademt, dan zie je de vlam kleiner worden.
Dit helpt beter om je adem rustig te krijgen en nog beter te concentreren. (kon legatus dit maar lezen, hij had altijd problemen met het mediteren:( )

P.S. Weet jullie nog een goeie naam voor deze techniek?
"De adem-vlam"??

nee dat is niks...

Ki Fighter 16-04-2002 17:29

Citaat:

judith2211 schreef:

ja meester.... ;)

Hahahaha zo bedoelde ik het eigelijk niet hoor :D

akhen 21-03-2003 16:52

uuuh naam voor je meditatie met de vlam

fire within the spirit?
firebreath
flameditation
flame of darkness
candle of the breath

ach verzin zelf wat

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.