![]() |
regendruppels.....
regendruppels
in een regenbui al fluisterend roepen ze elkaar twee druppels worden één de derde volgt erop ze vormen een plas die zachtjes verder stroomt mijn hart drijft in de plas zachtjes kloppend vol hoop en verlangen wachtend op jou mensen lopen langs snel en gehaast niemand ziet mij de eenzaamheid knaagt dan zie ik jou en ik klop harder je loopt richting mij je hoofd in de lucht steeds dichterbij stevig door stappend je voet raakt mij en duwt mij onder duizeligheid en pijn ze overvallen mij pijn overal stekend als een mes ineen geschrompeld denkend aan jou je stem, je lach, je ogen mijn liefde voor jou Ik vind alleen de zin "die zachtjes verder stroomt" niet zo. Moet ik hem veranderen in bv "zachtjes verder stromend"?! :confused: of weer anders? |
Zelf vind ik dit gedicht wat minder, maar ik zou toch graag wat reacties erop willen. Ik denk dat ik toch een volgend gedicht weer eens een beetje laat rijmen, want ik vind toch dat doordat dit niet rijmt het meer op een verhaal lijkt. Misschien is het niet zo, maar dat gevoel heb ik erbij.
|
Ik vind het in ieder geval niet slecht, maar oo weerniet echt goed. Ik vind het gevoel dat je brengt, dat je verwoord, erg duidelijk en emotioneel geladen. Dat vind ik zeker goed aan dit gedicht. Alleen rek je het allemaal teveel uit naar mijn gevoel. Je maakt het wel vrij lang, probeerhet eens korter te zeggen. Als je het korter maakt is het ook makkelijker om er een duidelijk ritme in te krijgen. Dat is iets wat jouw gedicht wel ten goede zou komen.
Verder vind ik je woordgebruik niet over even lekker lopen. Bijvoorbeeld het meermaals gebruik van 'mij' in de derde strofe. Het gebruiken van "me" is ook zachter denk ik, kan je dan vakerteruggebruiken. Of het gebruiken van het woord duizeligheid. Misschien mooier geweest als: Duizelig, Pijn, hij overvalt mij... BTW, als je een gedicht ook afwerkt door gebruik van hoofdletters en leestekens is het ook beter te lezen, staat het mooier en aantrekkelijker. |
Zie Murwari voor de taal-technische tips;).
Aan de ene kant vind ik het mooi verwoord, hier en daar ook orgineel(1e en 2 strofe b.v.), aan de andere kant soms ook wel heel expliciet, dat vind ik wel wat jammer. |
dat het expliciet was had ik niet bij stil gestaan. Wel dat de zinnen hier en daar niet helemaal lekker lopen. Toch is dit al de aangepaste versie, ik kan er verder niks anders van maken. Dan zou ik het gedicht moeten herschrijven, denk ik :confused:
|
regendruppels
in een regenbui al fluisterend roepen ze elkaar twee druppels worden één de derde volgt erop ze vormen een plas die zachtjes verder stroomt mijn hart drijft in de plas zachtjes kloppend vol hoop en verlangen wachtend op jou mensen lopen langs snel en gehaast niemand ziet mij de eenzaamheid knaagt vind ik het mooist.. de rest wat minder vooral dat fluisteren en roepen en dat één worden vind ik mooi.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52. |