![]() |
Defenitie van houden van
Iedereen zegt wel ik hou van je hier, I love you daar...blabla, maar wat is houden van nu precies?
* :confused: het domste topic dat ik ooooit verzonnen heb :confused: * |
ik vind het helemaal niet dom want ik vind dat sommige mensen veel te snel 'ik hou van je' zeggen terwijl ze daar niet echt over nadenken.
|
Houden van= denk ik alles voor die persoon over hebben, voor hem door t vuur gaan, er altijd willen zijn voor die persoon...Tjah, geen domme vraag, wel voor iedereen verschillend denk ik...
Mensen zeggen idd te snel; ik hou van je...Maar jah... |
dat je de ander niet kwijt wil en alles voor elkaar over hebt, de ander mist als t een langere tijd uit is of van elkaar gescheiden bent.
Ik denk dat dat liefde is, ik heb t tot nu toe niet zo ervaart, wel verliefdheid geneigt naar echte liefde, maar niet echt dat super intense. |
Houden van is dat hele speciale gevoel in je buik, waardoor je alle controle over jezelf kunt verliezen. Het is overweldigend.
|
Citaat:
|
Ik voel me na ruim 2,5 jaar relatie wel zo .. dus dat is wel houden van :) Maar misschien voelt het voor jou anders .. dat zou kunnen.
|
Houden van valt niet te definiëren. De meest gangbare definitie zou zoiets zijn als diepe geestelijke affectie voelen voor iemand maar dat denkt de lading natuurlijk niet voor iedereen.
Bij mij is houden van een neutraal begrip, niet gekleurd door het gebruik in liefdesrelaties. Ik hou van mijn beste vriendinnen op precies dezelfde manier als ik van mijn vriendin hou. Het verschilt op de basis ook niet wezenlijk. |
Het onvoorwaardelijk bij iemand willen zijn komt 't meest in de buurt, denken wij.
|
Citaat:
nee, hor als ik ruzie met mn vriendin ben wil ik niet bij haar zijn maar toch houd ik van haar |
Citaat:
een normale vriendin + sex ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Houden van sluit ruzie mee hebben en tijdelijk niet willen zien niet uit. Houden van zou zich in zo'n geval meer vertalen naar wel boos zijn maar toch altijd geneigd zijn om het weer goed te maken (hoewel daarop natuurijk ook weer uitzonderinge zijn) |
Ik denk als je nog liever jezelf verdriet doet dan je partner. Als je liever zelf ziek bent of pijn hebt of doodgaat dan je partner.
Als je je hart zou afstaan als hij een donorhart nodig zou hebben. |
de enige tegen wie ik zeg dat ik van 'm hou is mn vriend, ik geef zielsveel om hem, ik heb echt het gevoel dat ik van hem hou, wat houden van nou echt inhoud is volgens mij niet uit te leggen, en voor iedereen weer anders...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56. |