Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Factuur/Hoe moet je er een maken. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=511644)

TIGEK 15-06-2003 17:31

Fractuur/Hoe moet je er een maken.

Aan gezien het met Werk en Geld te maken heeft post ik het hier maar

Ik bezit een eigen website en heb een adverteerder gevonden. Niet zo'n testnet bedrijf maar een echte Adverteerder. Nu vragen zij om een fractuur. Alleen hoe moet die worden gemaaakt of heeft iemand die toevallig liggen.
Post hem hier of mail

martijn1985 15-06-2003 18:25

Ik zal eens serieus antwoord geven

Een factuur is in principe niets anders dan een overzicht van de kosten die jij voor je website maakt, een rekening Bijvoorbeeld: loon/salaris, opslag voor het aankopen van de software, afschrijving computer etc.

Maar als jij dat ding in je eentje runt, dan kun je zeer waarschijnlijk volstaan met het bedrag wat het die adverteerder gaat kosten en de bankrekening waar dat bedrag op gestort moet worden.

TIGEK 15-06-2003 18:42

Citaat:

martijn1985 schreef op 15-06-2003 @ 19:25:
Ik zal eens serieus antwoord geven

Een factuur is in principe niets anders dan een overzicht van de kosten die jij voor je website maakt, een rekening Bijvoorbeeld: loon/salaris, opslag voor het aankopen van de software, afschrijving computer etc.

Maar als jij dat ding in je eentje runt, dan kun je zeer waarschijnlijk volstaan met het bedrag wat het die adverteerder gaat kosten en de bankrekening waar dat bedrag op gestort moet worden.

Ik run hem 1 mijn eentje het is alleen nodig als een rekening. Dan red ik het wel

Alex 15-06-2003 22:52

Gewoon een paar dingen erop:

Kosten gemaakt:
1000 pageviews a € 0,01
Administratiekosten a € 10

BTW:

blaat dat soort dingen, jouw adres, naam en adres van de klant
en het bankrekeningnummer/termijn waarop betaald moet worden

Tóney 16-06-2003 00:20

lang leven google :rolleyes:
gewoon ff voorbeeldjes
http://www.belastingdienst.nl/922925...es/factuur.gif
http://www.ohmega.nl/pre_pro/images/pr_proj/factuur.png

Wes 16-06-2003 17:31

Beetje eigen initiatief als eigen ondernemer is toch wel vereist voor een geslaagde onderneming dunkt me.

Tofke_H 18-06-2003 14:35

Word heeft daar Sjablonen voor, niet dat die dan mooi zijn.

very drunk driver 18-06-2003 20:34

hey titel veranderd.

ga naar je vader vraag om een factuur van iets wat hij gekocht heeft. heeft hij vast en zeker wel en maak die na op de computer

Arenda 19-06-2003 00:38

Laat ik daar nu net mee bezig zijn, lol helpen kan ik je niet want snap er zelf ook geen jota van (en ja ik ben over voor boekhouden.. kan je nagaan)
Ik heb hulp van een vriend di ebij een bankt werkt (y) altijd handig :)

StijnSpoortNiet 27-06-2003 15:50

Gewoon googlen werkt het beste en dan namaken op de comp.

En een beetje zelfstandig ondernemer weet wel uit ervaring hoe ie facturen moet maken :D

Quantes 28-06-2003 09:37

beetje veranderen, maar zie hier de factuur van het bedrijf van mn pa:

(NAAM BEDRIJF)

PAKBONNUMMER:
BESTELLINGNUMMER:
VOLGNUMMER:

Roosendaal, datum postmerk

Geachte__________,

Hierbij ontvangt u de gevraagde informatiematerialen. Het betreft:
Aantal Omschrijving

De verzendkosten voor drukwerken zijn hoog. Daarom vragen wij u om het totaal bestelde bedrag, dat hieronder staat vermeld over te maken. Bankrekeningnummer staat onderaan deze brief.

Verzendkosten totaal: ARIAL

Heeft u vragen, vermeld dan het pakbonnummer.

Met vriendelijke groet, en dank voor u aanvraag .

Jouw naam
bedrijfsnaam en afdeling eventueel

ekki 28-06-2003 12:26

Citaat:

dreadzzmeisje schreef op 28-06-2003 @ 10:37:
De verzendkosten voor drukwerken zijn hoog.
Dit zou ik er nou niet inzetten, beetje onprofessionele zin.

Verder nog wel erin:
Wij verzoeken u dit bedrag binnen x dagen over te maken op rek. nr. 12345678.

Ook een duidelijke omschrijving en het bedrag zowel incl. als excl. btw erop schrijven.

TIGEK 01-07-2003 23:21

Citaat:

StijnSpoortNiet schreef op 27-06-2003 @ 16:50:
Gewoon googlen werkt het beste en dan namaken op de comp.

En een beetje zelfstandig ondernemer weet wel uit ervaring hoe ie facturen moet maken :D

Zo zelfstandig ben ik dus niet ;) En aangezien het mijn eerste keer is dacht ik het toch maar even na te vragen voordat ik bij de rechter mag langs komen. En niet voor een kopje thee ;)

StijnSpoortNiet 03-07-2003 08:34

Citaat:

TIGEK schreef op 02-07-2003 @ 00:21:
Zo zelfstandig ben ik dus niet ;) En aangezien het mijn eerste keer is dacht ik het toch maar even na te vragen voordat ik bij de rechter mag langs komen. En niet voor een kopje thee ;)
Jaja, ik snap het wel :)
Maar wees eerlijk: een beetje zelfstandig ondernemer is wel in staat dit zelf uit te zoeken/op te zoeken. Zonder hulp van een forum dus. No offence! Kheb er ook niks op tegen dat je hier post. Dus....

Succes nog! :)

standing_up 08-07-2003 12:11

www.webenpaperwork.nl/voorbeeldfactuur.jpg zo doe ik het...

Rugbuksnuffer 13-07-2003 10:59

Heb je een eigen bedrijf in de zin dat je bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en heb je een BTW nummer bij de belasting aangevraagd.
Zo niet dan ben je in de zin van de wet niet gemachtigd om een factuur te maken en te geven.
Je kunt hoogstens een kwitantie uitschrijven voor het ontvangen geld.
Zo lang jij geen BTW nummer hebt kan jouw klant de BTW niet aftrekken en zal hij het ineens minder interessant vinden om jou dienst af te nemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.