![]() |
covers van bands tijdens optredens
ok, je hebt wel es dat een band tijdens een optreden opeens een nummer speelt van een andere band en dat je denkt 'heej koel'
bijvoorbeeld coldplay die opeens songbird van oasis speelt of audioslave die op pinkpop begint met seven nation army van the white stripes (weet iemand trouwens waark aan deze versies kan komen? ik zoek me rot) nog andere voorbeelden hiervan? (en ik doel dan dus niet op een Do die heaven doet ofzow, maar meer 'spontane' acties, gwoon tijdens optredens) |
heb wel is op n bootleg van Vader gehoord dat ze raining blood van slayer gingen spelen,was wel coel.voor de rest weetik zometeen niets.
|
laatst ging intwine (jaja) baby one more time van britney spears spelen. :D
|
je hebt vaak van die slappe punkbandjes die nummers gaan coveren, maar dat boeit me meestal niet.
Ik vind onelinedrawing vet, die zomaar be quiet and drive speelt van deftones en 'get into the groove' van madonna. |
Waarom coveren bands altijd One More Time als ze een Britney Spears nummer gaan coveren?
|
omdat dat het nummer is die meeste mensen van haar kennen
on: ik vind het altijd wel lachen als bands dat doen, vooral als het covers zijn die iedereen automatisch wel bekend voorkomt. Is wel jammer als ze een cover spelen die je helemaal niet kent... |
Citaat:
|
Citaat:
en je hebt idd heel veel lame punkcovers, vaak nogal matig |
Citaat:
|
Face Tomorrow - Rather be dead (Refused)
|
Citaat:
dat was echt zo volkomen kut. |
brainshake ging ook baby one more time spelen bij n concert.
|
Citaat:
keb em niet gehoord, maar ben wel benieuwd op zig |
Enthroned ging zo maar ineens Under the Guilotine van Kreator spelen. En Fluisterwoud die spontaan Unholy Black Metal van Darkthrone ging kofferen. En nog wel meer die ik heb gehoord, maar deze die staan me nu zo bij.
|
Citaat:
dan is de lol er ook van af |
Dave Matthews Band en Howie Day doen goede covers.
|
avril heeft chop suey en basket case gecoverd (Somebody shoot her)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
vond het geen succes met een vals zingende vrouw er door heen :p |
the misfits speelde in haarlem veel vette ramones covers en ook wat vette black flag covers
|
Bij een concert van NOFX speelde de gitarist tijdens het opruimen nog wat UB40 nummers op zn accordeon (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
jah manic street preachers die can t take my eyes off you spelen....net als muse overigens :) is leuk
|
Citaat:
|
om nog maar te zwijgen over tribute albums... echt sommige shit op die albums is echt goed! (y)
|
Citaat:
En idd, die audioslave cover van the white stripes was ook erg vet zeg. Wallflower moet niet zeuren. Punt. :P |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat komt misschien omdat ik hem ging luisteren met het idee van: Kijken of ze deze ook zo verneukt heeft als Chop Suey. Dat viel allemaal wel mee. |
nog steeds leuk:
No doubt die 'Dj's' van Sublime doet..en obla di obla da van The Beatles.. :) |
ik von die Basket Case cover van Avril ook niet zo erg slecht eigenlijk in vergelijking met de duizenden punkbandjes die ook ooit een poging waagden...
live zijn de medleys van Melvin (nofx) op de accordeon erg grappig en op cd vinnik Linouleum (nofx) erg goed gecovered door Shai Hulud... |
Ik vind covers geweldig. Ik was vrijdag weer naar 3 bandjes van mensen van ongeveer 16 weeste kijken. En dat is leuk. Vooral top 40 nummers in een PunkRock jasje vind ik leuk. Waarom leuk? Covers kan ik meezingen en dat is geweldig vind ik als je alcohol op hebt. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
(((rip-off))) - my heart will go on :D :p
|
Citaat:
whahahaa rip-off - barbie gurl |
Citaat:
|
- Avril Lavigne heeft "Basket Case" (Green Day) gecoverd.
- Britney Spears heeft "I Love Rock'n'Roll" (Joan Jett gecoverd. voor de rest kan ik er wel meer opnoemen, maar die ken je toch niet... |
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dit wordt erg verwarrend. |
Citaat:
Check ook: Vader - Freezing Moon (Mayhem). Geen bootleg. |
k heb nog een mp3'tje van savatage waar ze bohemian rhapsody helemaal live spelen. Klinkt best :cool:
|
coldplay - what the world needs now. klein stukje maar. Is te downloaden op kazaa (y)
|
new found glory speelde bij laatste concert in melkweg spontaan stukkie van guess who's back va eminem, klonk doop.... tja..
|
Citaat:
hoewel ze chop suey op professionele nog erger heeft gemaakt dan het origineel (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42. |