Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   nierbekkenontsteking (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=512523)

Firefly182 16-06-2003 13:47

nierbekkenontsteking

iemand wel eens gehad? Waarschijnlijk heb ik dat dus...

damaetas 16-06-2003 15:06

:o is dat wanneer je blaasonsteking niet over gaat?

~lienepien~ 16-06-2003 16:32

wat is het? :confused:

snoopy 16-06-2003 18:13

ik heb t wel s gehad, ja... nu ongeveer 2 jaar geleden.

Qimm 16-06-2003 18:19

Auw, das klote!
Dat is als de bacterien in je blaas omhoog kruipen naar je nieren en daar vrolijk verder gaan ontsteken.

~lienepien~ 16-06-2003 18:23

Citaat:

Qimm schreef op 16-06-2003 @ 19:19:
Auw, das klote!
Dat is als de bacterien in je blaas omhoog kruipen naar je nieren en daar vrolijk verder gaan ontsteken.

klinkt gevaarlijk (n)

Qimm 16-06-2003 19:22

Als je het lang genoeg laat gaan, en dan bedoel ik echt LANG, dus geen paniek mensen. Kun je jezelf vergiftigen!

Brown eye 16-06-2003 19:56

neej geen ervaring mee....iig sterkte ermee!

wondersbestaan 16-06-2003 20:02

Jep, ik heb het 2,5 jaar terug gehad, en heb er veel rug- en nierproblemen aan over gehouden. Het is heel belangrijk dat je er OP TIJD bij bent!! Ik neem aan dat je bij een uroloog onder behandeling staat?

Gatara 17-06-2003 10:19

Ik heb t ook gehad, omdat mijn maag de medicijnen tegen mijn blaasontsteking niet wilde accepteren :(
Een halve week op bed gelegen met medicijnen. Toen was t zowat over.

Als ik merk dat ik wat vaker naar het toilet moet en er maar beetjes uit komt, ga ik meteen een hele liter sinasappelsap drinken zodat ik in ieder gevaal geen blaasontsteking krijg ;)

Das jouw ook overigens aan te raden:
Veel vocht met vitamine C drinken
en brandnetelthee (goed voor de nieren).

~lienepien~ 17-06-2003 15:02

'k bedacht me net dat ik toen ik een jaar of 9 was ook een blaasontsteking gehad heb, maar dat had ik toen niet gemerkt.
vervolgens was ik ziek geworden (griep ofzo, dacht ik) en een week later bleek toen dat ik dus al een hele tijd een blaasontsteking had en dat ik eigenlijk heel erg pijn in m'n rug zou moeten hebben. misschien was het toen zo'n nierontsteking? ben nooit bij een uroloog geweest.

Maddan 17-06-2003 15:19

een ex vriendin van me had het zelfs een paar keer gehad, zwakke blaas en nieren.. was echt klote.

klinkt misschien raar maar ze zei ook dat het ermee te maken had dat haar amndelen er nog in zaten (???) die heeft ze er ook uit laten halen, en ik geloof dat ze daarna er geen last meer van heeft gehad (ik vind het ook vreemd). ik weet dat ze geen last meer heeft gehad omdat ik nog heel goed met er om ga hehe

Firefly182 20-06-2003 13:24

Citaat:

wondersbestaan schreef op 16-06-2003 @ 21:02:
Jep, ik heb het 2,5 jaar terug gehad, en heb er veel rug- en nierproblemen aan over gehouden. Het is heel belangrijk dat je er OP TIJD bij bent!! Ik neem aan dat je bij een uroloog onder behandeling staat?
uroloog? Nee, ik heb antibiotica gekregen van de huisarts en ik heb een echo laten maken, maar daar kon ie niet veel mee.

Ik had idd een blaasontsteking en echt vette rugpijn, maar nix aan gedaan, en nu heb ik dit. Maar ach, ff 5 dagen pilletjes slikken is het weer over.

Maar goed, bedankt iedereen!

Firefly182 20-06-2003 13:25

Citaat:

Maddan schreef op 17-06-2003 @ 16:19:
een ex vriendin van me had het zelfs een paar keer gehad, zwakke blaas en nieren..

sounds like me... :)

one-monkee 21-06-2003 09:17

Hmm,... dit is nu al de derde keer in 2 maanden tijd dat ik last van een blaasontsteking heb.
Had er normaal nooit last van maar sinds mijn amandelen eruit zijn (2 maanden terug dus) heb ik alleen maar kwaaltjes.
Pijn tijdens vrijen...
non stop blaasontsteking...
infecties....

Waarschijnlijk omdat ik tijdens de operatie en daarna morfine en een antobiotica kuur heb gehad, daardoor kreeg ik infecties en die zijn verholpen met nog een leuk kuurtje van de dokter.
Nu blijft die blaasontsteking alleen elke keer terug komen..
erg vervelend, ik hoop niet dat het een nierbekkenontsteking gaat worden want daar zit ik nu niet echt op te wachten.

Leonoor 21-06-2003 11:16

Citaat:

bLeZ schreef op 21-06-2003 @ 10:17:
Hmm,... dit is nu al de derde keer in 2 maanden tijd dat ik last van een blaasontsteking heb.
Had er normaal nooit last van maar sinds mijn amandelen eruit zijn (2 maanden terug dus) heb ik alleen maar kwaaltjes.
Pijn tijdens vrijen...
non stop blaasontsteking...
infecties....

Waarschijnlijk omdat ik tijdens de operatie en daarna morfine en een antobiotica kuur heb gehad, daardoor kreeg ik infecties en die zijn verholpen met nog een leuk kuurtje van de dokter.
Nu blijft die blaasontsteking alleen elke keer terug komen..
erg vervelend, ik hoop niet dat het een nierbekkenontsteking gaat worden want daar zit ik nu niet echt op te wachten.

't kan ook komen doordat je amandelen er uit zijn...die houden nl ziektes tegen...je weerstand kan verlagen als ze er uit gehaald zijn... En antibiotica is dat niet juist tegen infecties...?

Firefly182 21-06-2003 11:58

antibiotica is tegen ontstekingen, dat heb ik nu tegen die nierbekkenontsteking. :)

sweet_gurl 21-06-2003 13:44

Hey....allemaal.....

Tja.....nierbekontsteking is egt k*t, ik heb het een half jaar geleden gehad.....kon haast nie lopen.....en had ook nog eens koors.....nu ik gelukkig beter van ben...heb ik nog wel veel last van mun nieren en buik zelf....en dat is heel irri echt waar.....maja...hopen dat het nog weg gaat dan....gelukkig heb ik geen last gehad van rugpijn zoals sommige hier beschrijven....wel goed dat dit onderwerp op het forum staat......

maja.....ga weer......doei.......blauw

one-monkee 21-06-2003 14:04

Citaat:

Leonoor schreef op 21-06-2003 @ 12:16:
't kan ook komen doordat je amandelen er uit zijn...die houden nl ziektes tegen...je weerstand kan verlagen als ze er uit gehaald zijn... En antibiotica is dat niet juist tegen infecties...?
Voordat mijn amandelen er werkelijk uit konden moest ik eerst van die ontsteking af anders gaan ze niet opereren. Toen die ontsteking weg was kreeg ik een blaasontsteking en nog meer infecties omdat je weerstand dan lager is ivm net een operatie gehad en die antibiotica kuur doodde alle bacterien (dus ook de goede) en daar kreeg ik weer een infectie van...

zit een beetje lastig in elkaar hoop dat je het nog snapt

Firefly182 24-06-2003 13:15

ik snap 'm nog! Doordat je amandelen eruit zijn, heb je minder lymfocyten in je lichaam, dat zijn witte bloedcellen die ziekteverwekkers opruimen. Dus krijg je sneller een ontsteking en infecties.

@sweet_gurl: Ik had alleen rugpijn voordat ik pijn in m'n nieren en buik kreeg. Echt heel vaag, ging het ene over, kreeg ik er een andere pijn voor terug! Maar ik heb nu nog steeds een beetje pijn in m'n buik, net onder m'n middenrif. Had jij dat ook of ben ik weer een apart geval?

sweet_gurl 24-06-2003 14:49

ey.....miss_corleone0

ja inderdaad eerst heb je pijn in je rug en is dat weg krijg je het weer ergens anders....en pijn in mun onderbuik eheb ik ook ..maar ga maar een voor de zkerhied teruhg de dokter heb ik ook gedaan..laat je doordturen naar het zikenhuis..en laat ook je darmen controleren..egt doe maar wat ik zeg...nu gat het bij mij steeds beter ...door het onderzoek...

xxxxxxsweet_gurl

Firefly182 25-06-2003 18:58

zal ik doen ja, al gaat het met de dag beter. Morgen is de laatste dag dat ik capsules hoef te slikken en dan wacht ik even af.

sweet_gurl 29-06-2003 18:50

hey....

oke dan ben benieuwd....hoop voor je dat het goed gaat.....

Firefly182 29-06-2003 18:51

nou, een paar dagen geleden waren alle capsules op en ik heb nergens last van. Dus er geen reden om me zorgen te maken ofzo. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.