Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   ik zie wazig gezichten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=512579)

sweetkrissy 16-06-2003 14:44

ik zie wazig gezichten

HElpp....wat is er aan de hand met me!!!??? ik heb vandaag heel erg druk gehad, en ik wil weten waarom ik dan enge dingen zie....
en nog steeds eigenlijk....
Ik was bij een vriendin van mij... wij zijn beide super satanistisch... maar ik wil ermee kappen..want ik moet elke keer gewoon flauwvallen als ik bijvoorbeeld een spreuk heb gedaan...
help...hoe moet het nu...ik wil stoppen maar het gaat gewoon niet....

Mutiara :(

Gaz 16-06-2003 15:00

Het is net afkicken van een (nare) eigenschap.

Je kan het steeds iets proberen te minderen, net zo lang tot je er helemaal mee gestopt bent...

of

Je stopt gewoon meteen, niemand die je tegenhoud toch?
Ben je er meteen vanaf, en je kan je tot iets richten wat voor jou, en misschien ook voor je vriendin, interessanter is.

Als je het niet leuk meer vind moet je er echt mee stoppen anders loopt het misschien fout af.

SK 16-06-2003 19:53

Het is niet zo vreemd dat je enge gezichten ziet als je de satan aanbidt lieve meid.

take care, en stop met dat soort spelletjes, want het maakt je absoluut niet gelukkig!

sweetkrissy 16-06-2003 20:02

:( Echt......? tis wel eng hoor... Kijk ik moet dit niet eigenlijk zeggen. Ik heb een spreuk op iemand gedaan. Ze heeft allemaal rode plekjes en puistjes gekregen.. TIjdens de ritueel heb ik haar foto verbrandten de duivels tekens erop getekend. Ik ha d niet moeten doen.... Ik had het met mn beste vriendin gedaan.... maar het is eigenlijk haar beste vriendin.... Ik wilde helpen ...maar volgens mij ben ik gewoon te verrr gegaan....
Ik kreeg hartkloppingen en ik viel bijna flauw tijdens de ritueel... Ik heb haar foto verbrand, en ook wijn in een gouden busje gedronken.... ik heb ook 4 kaarzen aangestoken :confused: en de vuur... 'slik' het was zo erg... ik heb bijna mijn vriendin haar kamer bijna verbrand... :eek: 'hahahaha
Het was wel een lekker gevoel... een machtig gevoel...

Iedereen op school heeft er nog steeds erover... als ik bijv. langs een paar bruggertjes lopen noemen ze me gewoon een heks...terwijl ik normale kleren en normaal make up draag. Ik snap niet vanwaar ze dat hebben.... Wij, mijn vriendin en ik hebben elkaar beloofd om nix door te vertellen maar toch het gebeurd gewoon...moet ik haar nog steeds vertrouwen of niet...?? volgens mij heeft ze niet doorgeklikt...want zo is ze niet...volgens mij weet die mens, wie we de spreuk hebben gedaan... Op school als we met zn twee praten, lijkt alsof we buiten de wereld zijn. De rest zijn gewoon wazig...! En ik weet het niet hoor, we praten echt snel, we hebben gewoon onze eigen taal van praten....
Ik hoop dat ik kan stoppen...want een keer beginnen kan je hele leven lang beinvloeden.... :-s

Mutiara :( :-s

Roger.PM 16-06-2003 20:03

Ik was bij een vriendin van mij... wij zijn beide super satanistisch... maar ik wil ermee kappen..want ik moet elke keer gewoon flauwvallen als ik bijvoorbeeld een spreuk heb gedaan...
help...hoe moet het nu...ik wil stoppen maar het gaat gewoon niet....

Heej!!!!

Men dat klinkt niet best. Ben je echt zow Satanistisch als je zegt. Dat is echt gevaarlijk. De Satan kan je dan echt in zijn macht krijgen. Voor je het weet wordt je een speel pop. Dan heb je geen eigen wil meer en moet je leven in angst.
Je zegt dat je wil stoppen. Ik weet niet of je dit graag wil horen. Ik weet dat mensen er jeuk van krijgen. Ik ben zelf Christen en ik weet dat Jezus het beste wapen is tegen de duivel. Er is geen andere weg weet ik. Ik wil niks opdringen ofzow. Maar als je er echt vanaf wil dan moet je Jezus aanroepen. Gaan bidden tot Jezus. In het begin zal dat moeilijk zijn maar God belooft je. Als jij gered wil worden. Dan zal hij je redden. Ik zou ook hulp gaan zoeken. Maar ja
Mail me maar eens als je er echt vanaf wil.

Mazzel
Rogier

AngelLena 16-06-2003 20:05

Satanisch of satanistisch? Daar zit een groot verschil tussen zoals Rawsteel mij laatst heeft uitgelegd.
Satanen bidden Satan aan, satanisten geloven in zichzelf.

Spreuken opzeggen zonder dat je goed weet waar je mee bezig bent en wat de consequenties ervan zijn is erg onverstandig...
Dan kunnen er rare dingen met je gebeuren. Het belangrijkste is dat je de wilskracht hebt om ermee te stoppen. En die heb je wel, die moet je alleen nog ontdekken. Zo gauw je die ontdekt hebt, is stoppen een eitje. En hoe je die gaat ontdekken, dat is aan jou, want dat is per persoon verschillend en kan ik je niet mee helpen.

sweetkrissy 16-06-2003 20:25

:| ...damn' oeps moest ik dat nou zeggen...sorry ik geloof niet in god.,... Ik geloof in mijn god.,..en dat is de satan.... :p

:rolleyes: En dit meen ik echt :) ... ik hou van mn god...ik wil je niet over halen om dit ook te doen...maar kijk dit doe ik ook niet bij jou...

het beste :o ,
mutiara

AngelLena 16-06-2003 20:38

Ik wou vaak genoeg gered worden, ik ben zelf tijdelijk bekeerd tot God omdat ik flink in de penarie zat, ik ben tot hem gaan bidden bij het leven, wat gebeurde er? Ik kreeg nog meer ellende over me heen. Dankjewel, maar die Christelijke God kan me de boom in.

Maar Krissie, waarom hou jij van je God als hij jou niets dan kwaad bezorgd? Je zegt zelf dat je er mee wilt stoppen. Dat zeg je toch zeker niet voor niets. Als je er werkelijk mee wilt stoppen, dan hou je ook niet van Satan. Hou je wel van Satan, dan wil je er ook niet mee stoppen en kunnen wij je niet verder helpen.

Mutant_oud 16-06-2003 20:41

Volgens mij heeft Jezusfreak een nieuwe naam :D

SK, ik wil je vragen te stoppen met je bekeringspogingen. 1 Het zaql je toch niet lukken en 2 Je jaagt alleen maar iedereen tegen je in t harnas.

Geef raad en hou t daarbij, je mag best uitkomen voor je geloof maar hou t ook daarbij!!!

En SweetKrissy, hou snel op met dat vervloeken van mensen, zeker als je niet weet waarom het gaat. Magie en zeker vervloekingen en spreuken zijn niet zomaar speelgoed, je kunt er ernstige schade mee aanbrengen en niet alleen bij anderen, maar misschien nog meer bij jezelf!
En zelf heb ik ingezien dat waar je mee bezig bent nix goeds inhoudt, maar daar kan niemand je bij helpen, dat moet je zelf doen!

AngelLena 16-06-2003 20:42

Citaat:

SK schreef op 16-06-2003 @ 21:21:
Geloven in jezelf is al de satan aanbidden!
Wie niet voor is is tegen.

2 Kor 11,14
Immers, de satan zelf doet zich voor als een engel des lichts.

--

Meisje bid alsjeblieft. Bid naar God!!! Bid in Jezus' naam, want Jezus is gestorven voor onze zonden!!! Voor ons.. De satan heeft daarom geen macht meer over de dood.
de boze is al overwonnen! Maar probeert nog wel mensen in zijn macht te krijgen, en mee te sleuren de hel in!! Geloof daarom en bid!!!! Vertrouw op God!

Ik weet waar je in zit, ik heb hier ook ingezeten en ik heb ingezien dat alleen Jezus mijn redder is!! Niemand anders

Als ik dromen had over demonen riep ik heel hard dat ze weg moesten gaan omdat ik een kindje ben, een kindje van van God. En in Jezus' naam gingen ze weg! Ik werd verlost!

Het kan zijn dat dit je allemaal vreemd in de oren klinkt, of dat het voelt alsof je je wil verzetten hiertegen. Maar de satan is een boze engel, en wil niet dat je deze boodschap hoort! En doet daar ook zijn best voor.

Geloof daarom in Jezus Christus.
Lees de bijbel maar eens! Begin maar in het nieuwe testament, daar kun je het allemaal lezen!!!

Als je nog vragen hebt mag je mij altijd mailen, er zitten meer christenen op dit forum heb ik gemerkt, en ik weet zeker dat je altijd bij ze aan mag kloppen!

veel liefs, en sterkte!

Mat 4,10
Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan! Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen.

Gut, jij ziet het allemaal wel zwart-wit zeg (wie niet voor is is tegen). Ik geloof niet in god, maar maar ik heb wel respect voor mensen die wel in hem geloven. En als je in jezelf gelooft geloof je echt niet meteen in Satan hoor. Dat valt je erg tegen.

Maar let op, 1 van de regels hier die duidelijk beschreven staat in de regels, is dat niemand het recht heeft om zijn geloofsovertuiging op te dringen aan anderen die daar niet van gediend zijn. Doe dit dan ook niet wil je?

Conner 16-06-2003 21:34

Kleine meisjes horen zich ook niet met dit soort dingen bezig te houden. Je vond jezelf stoer genoeg om iemand te vervloeken dan moet je ook leren leven met de consequenties. Klinkt hard maar zo is het gewoon. Jezus is de uitweg maar dan moet je het wel echt willen..je kan geen gelegenheids christen zijn.

hellion 16-06-2003 22:25

raar dat mensen er nog zo mee te koop lopen...heb ik nooit gedaan/gedurft eigenlijk....en zo iedere satanist die ik ken... :rolleyes:

Tjaslon 16-06-2003 22:42

sweetkrissy. Sorry maar: LOL, je geloofd niet in god, maar wel in satan (ehm, wie was nog maar de engel van wie?). je bent 17, als je echt compleet de waarheid spreekt (en dit bedoel ik op geen enkele manier lullig) ga dan naar een dokter en laat je door verwijzen naar een psycholoog :). Dit raad ik je vriendin dan ook aan.

En freaky jezus: kom op, de ergste dood? Nee, dat was een lot dat voorbestemt was voor iedereen die tegen de christelijke kerk in inging.

Fishy 17-06-2003 13:23

he jooo, dit is tog ff raar, ik ben een NOOOOOOB op dit gebied maar ik zag t altijd zo:
satan is alles wat slecht is. liefde is goed dus je kan dan tog nooit van satan houden? en zowiso, dan zou je in principe een soort van kluizenaar moeten zijn, want spelende kindjes op straat ofzo, die zijn niet evil, ga je hun ass dan kicken ofzo? satan zou dat leuk vinden, tog? en jij dan ook?
volgens mij ben je maar iemand die wat dingen uit kraamt, want zoals de forumbaas al zei, satanistisch of satanisch, hier zit een groot verschil tussen, en als je egt in satan geloofde , zou je dit kleine verschilletje tog wel kennen, omdat deze fout juist vaak gemaakt wordt.
ik denk dat je alleen maar zegt dat je in hem geloofd en van hem houdt dan het ook echt doen.

Krummeltje 17-06-2003 15:08

Toch is het goed dat Satan er is. Zonder slecht geen goed, net zoals er zonder donker geen licht zou zijn.

mleen 17-06-2003 15:32

toch vreemd dat bijna iedereen die hier antwoord zegt dat jezus de oplossing is.. ik dacht dat hier maar een paar extreme mensen zaten maar okeej (nee dit is geen aanval.. alleen een opmerking)

Zo te horen ben je erg geschrokken van wat er nu gebeurd. Waarom zou je hiermee doorgaan? je hebt er alleen jezelf mee en zoals al gezegd is: magie is geen speelgoed..

Kan je dan uitleggen waarom je niet zou kunnen stoppen? en ook waarom je eigenlijk spreuken doet?

Mutant_oud 17-06-2003 16:32

Citaat:

fishy_NL schreef op 17-06-2003 @ 14:23:
he jooo, dit is tog ff raar, ik ben een NOOOOOOB op dit gebied maar ik zag t altijd zo:
satan is alles wat slecht is. liefde is goed dus je kan dan tog nooit van satan houden? en zowiso, dan zou je in principe een soort van kluizenaar moeten zijn, want spelende kindjes op straat ofzo, die zijn niet evil, ga je hun ass dan kicken ofzo? satan zou dat leuk vinden, tog? en jij dan ook?
volgens mij ben je maar iemand die wat dingen uit kraamt, want zoals de forumbaas al zei, satanistisch of satanisch, hier zit een groot verschil tussen, en als je egt in satan geloofde , zou je dit kleine verschilletje tog wel kennen, omdat deze fout juist vaak gemaakt wordt.
ik denk dat je alleen maar zegt dat je in hem geloofd en van hem houdt dan het ook echt doen.

Ik ga niet beweren dat wat SweetKrissy beweert flauwekul is of dat ze het maar loopt te verzinnen, maar jij weet er duidelijk ook niet zo veel van, zoals je zelf ook zegt.

sweetkrissy 17-06-2003 17:10

:rolleyes: ...als je me niet gelooft...ga dan weg ...'please' ...maar ik heb mensen nodig die wel in mij geloven
ik hoef al die beweringen dat god de waarheid is...en dat hij ons alle bemiddelt... ik hoef dat onzin iet te weten...dat krijg ik elke zondag te horen van mn vader,,.,dus kaaaaaa :o p ermee wil je...

:eek: sweetkrissy :mad:

Get pierced 17-06-2003 22:59

Citaat:

sweetkrissy schreef op 17-06-2003 @ 18:10:
:rolleyes: ...als je me niet gelooft...ga dan weg ...'please' ...maar ik heb mensen nodig die wel in mij geloven
ik hoef al die beweringen dat god de waarheid is...en dat hij ons alle bemiddelt... ik hoef dat onzin iet te weten...dat krijg ik elke zondag te horen van mn vader,,.,dus kaaaaaa :o p ermee wil je...

Ik snap jou niet. Bedoel je dat God enz onzin is? Als dat klopt waarom geloof je dan wel in de satan?

En wij geven dit als een mogelijke oplossing van jou probleem en je je sluit het gelijk uit of heb je het al geprobeerd?

En wat geeft je de kick om op iemand een speuk te uiten? Om het zo maar te zeggen.

sweetkrissy 18-06-2003 08:16

Citaat:

Get pierced schreef op 17-06-2003 @ 23:59:

Ik snap jou niet. Bedoel je dat God enz onzin is? Als dat klopt waarom geloof je dan wel in de satan?

En wij geven dit als een mogelijke oplossing van jou probleem en je je sluit het gelijk uit of heb je het al geprobeerd?

En wat geeft je de kick om op iemand een speuk te uiten? Om het zo maar te zeggen.

nee god is niet onzin... ik heb mn hele leven lang al god gekend... maar telkens als ik iets aan hem vraag laat hij mij zomaar vallen...
Bijv... mn tante die was nog 46 jaar en ze ging dood... mn opa en oma en nog een opa zijn ook doodgegaan... ik weet het niet waardoor...maar ikwas nog 6 ofzo,,, ik word echt verdrietig als ik mijn foto zie met mijn oma die mij vasthield op mijn 1ste verjaardag....
Mijn hele familie is katholiek... van mijn moeders kant dan... mijn vader is moslim... Ik word gedwongen om te kiezen... ik wil daarom niet... misschien ben ik wel...hoe zeg je dat atheist????
jaaah waarom niet... misschien in latere leeftijd geloof ik wel in hem... omdat ik daan een gezin krijg enzo...

Vandaag om 13.30 moet ik in ziekenhuis liggen... een operatie ondergaan, ik hoop dat iemand daarboven mij beschermt... mijn beschermengel/god maakt mij niet uit.... zodat alles goed gaat...
Doet dat zeer? een kaakbehandeling... ??? :eek:
het lijkt me echt pijnlijk...

Ik geloof wel dat er iets boven ons is...die ons beschermt en over ons waakt... sweetkrissy (y)

Mir-idiotA 18-06-2003 10:51

Je doet het dus gewoon uit wraak op God..
Conclusie..stoppen is niet zo moeilijk hoor.
Met God kon je ook stoppen..nu satan nog. Klaar.
Dan wordt je atheist.
Je hoeft niet te kussen tussen het geloof van je vader en moeder.

mleen 18-06-2003 13:20

Citaat:

BMX-idiota schreef op 18-06-2003 @ 11:51:
Dan wordt je atheist.

:confused:

om atheïst te zijn moet je niet in een god geloven. Dus dan geloof je dattie niet bestaat. En volgens mij 'weet'/denkt zij uit ervaring dat er een god en een satan bestaan. Dan gaat dat nogal moeilijk he

Mir-idiotA 18-06-2003 13:26

Citaat:

mleen schreef op 18-06-2003 @ 14:20:
:confused:

om atheïst te zijn moet je niet in een god geloven. Dus dan geloof je dattie niet bestaat. En volgens mij 'weet'/denkt zij uit ervaring dat er een god en een satan bestaan. Dan gaat dat nogal moeilijk he

Ja je hebt gelijk...
Maar ze bracht het zelf naar voren. En ik vraag me af of ze wel echt erin gelooft als ze het door je ouders in je opvoeding krijgt voorgeschoteld...
Maar je hebt gelijk..anders aanbad ze satan ook nie..
Hm ja..

Roger.PM 19-06-2003 11:59

Citaat:

sweetkrissy schreef op 17-06-2003 @ 18:10:

Je haat wat Sattan met je doet, maar toch hud je van hem. Vind je dat niet een beetje raar. Zie je dan niet dat jouw "god" je niks dan problemen brengt. En als je in de God van Jezus wil ik je niet beloven dat het allemaal in een keer ei ei ei wat ben ik blij is. Maar ik weet wel dat hij je niet zo zal mishandelen en verminken als die "god" van jouw. Satan is een gevallen engel. hij is gemaakt door God. Hij was net zo eigenwijs als jij. En ging zijn eigen gang. Doe wat je wilt. God heeft vrije mensen gemaakt. Die zelf kunnen kiezen. Dit denk ik er van.

lune 19-06-2003 12:35

niet slecht bedoeld hoor maar satanisten hebben toch nix met satan.
Ik ken genoeg satanisten en die hebben mij uitgelegd dat het meer is dat je jezelf voorschuift en meer voor jezelf doet dan voor anderen en eerder iets voor jezelf doet dan voor anderen
maar misschien zijn er meerdere vormen dus als dat zo is let dan niet o mijn post

sweetkrissy 19-06-2003 13:46

Dat is ook zo... als je een satanist ben denk je meer aan jezelf dan aan anderen

Fade of Light 19-06-2003 13:48

Citaat:

sweetkrissy schreef op 16-06-2003 @ 15:44:
wij zijn beide super satanistisch...
zoiets zet me altijd weer aan het denken...

sweetkrissy 19-06-2003 13:50

ok die super mag je wel weghalen hoor

Koning 19-06-2003 15:19

je hebt toch geen concreet bewijs ( ja wordt moeilijk met al dat spirituele) dat het om satan gaat.

Vevay 19-06-2003 15:40

Ik heb een keer ergens gelezen dat je geen spreuken op anderen uit mag spreken als ze de ander kwaad doen (o.i.d), de regel van 3, als ik het niet mis heb.
Het schijnt toch ook zo te zijn dat wanneer je dit toch doet, de spreuk 3 keer op jezelf terugkomt.
Sorry, ik heb er verder ook geen verstand van.. :confused:

Maar als he dit soort dingen doet, vind ik het niet zo vreemd dat je enge gezichten e.d ziet..
Misschien komt het omdat je moe bent en je je dingen verbeeld, maar misschien ook wel door je spirituele activiteiten..

Ik zou het ook niet weten, maar ik kan je wel aanraden om te stoppen met je activiteiten..

Succes!

Arenda 19-06-2003 16:15

Als je niet voor bent dan ben je toch tegen :confused: en als je niet tegen bent dan ben je toch voor (tenzij je geen mening hebt) het is ja of nee, en mischien is geen antwoord. Dus wat nou zwart wit... :confused:

En aan sweetkrissy:Euhm, je spreekt jezelf wel tegen heh, je zegt dat je van je god houdt... maar je wilt het/hem kwijt. Wat wil je? Wil je niet meer, niet meer domme dingen doen en spreuken spreken en kamers bijna in de fik steken ;) of wil je gewoon doen wat JIJ wilt, en niet in God of Satan of wie dan ook geloven. Mischien moet je je eerst eens bedenken wat je nu precies wilt, je zegt je wilt weg, je wilt eruit en je wil niet meer omdat het te eng word (oid) heb dan de wilskracht om te stoppen; en dat kun je meestal niet helemaal alleen.

Fade of Light 19-06-2003 16:16

Citaat:

Vevay schreef op 19-06-2003 @ 16:40:
Ik heb een keer ergens gelezen dat je geen spreuken op anderen uit mag spreken als ze de ander kwaad doen (o.i.d), de regel van 3, als ik het niet mis heb.
Het schijnt toch ook zo te zijn dat wanneer je dit toch doet, de spreuk 3 keer op jezelf terugkomt.
Sorry, ik heb er verder ook geen verstand van.. :confused:

wicca/ rule of three

Citaat:

Ever mind the Rule of Three

Three times what thou givest returns to thee

lune 22-06-2003 22:04

hee ik weer maatr ik heb weer met die mensen gepraat en dioe zeggen dat satanisme nox met satan te maken heeft maar dat dat satanen zijnn :?

lady of the dark 23-06-2003 20:02

Beste Krissy,

Je zegt dus dat je niet in God, maar wel in de duivel gelooft.
Je houdt van de duivel, maar toch weer niet, want je wilt "er" mee stoppen. Je valt bijna flauw tijdens de rituelen, maar toch heb je het over een lekker en machtig gevoel.
Je moet toch eens bij jezelf te rade gaan of het wel goed met je gaat. Satanistische (of Satanische, als iemand me het verschil uit kan leggen: graag!) rituelen kunnen nooit gezond zijn.

Laten we eens stellen dat de duivel, of satan zoals jij hem noemt, bestaat. Stel, je wilt iemand persé vervloeken, je zet een ritueel op, je verbrandt een paar foto's. (ik heb geen flauw idee hoe je iemand vervloekt) Stel dat het vervloeken lukt, er gebeurt iets vreselijks met die persoon, hij of zij raakt verminkt, verliest zijn/haar huis of sterft. Zou jij dat dan leuk vinden? Of zou je last van schuldgevoelens krijgen? En zou die duivel er niet iets voor terug willen?

Of je iemand werkelijk kunt vervloeken weet ik nog steeds niet. Ik heb weinig zin om het uit te proberen. Ik geloof niet dat de duivel bestaat, sterker nog, ik heb zelfs het gevoel dat dat hele gedoe met goed en kwaad op drijfzand is gebaseerd. Ik denk weleens dat kwaad niet bestaat, misschien is de mens van nature goed, maar te dom om het goede tot uiting te laten komen. Om het goede naar buiten te laten komen moet je leren en voor dat leren zijn 1001 methoden, vandaar dat iedere godsdienst goed is. Maar satanisme zou dan het omgekeerde zijn van leren, een soort terugkeer naar de domheid. Ik geloof in reïncarnatie, dus ook dat je tijd zat hebt voor dat leerproces, maar toch moet je vooruit en niet achteruit. Het is dus goed dat je er eigenlijk mee wilt stoppen, dat is dus al een stap vooruit.
Het zal wel arrogant klinken, maar je moet proberen je van je domheid te bevrijden en ik weet zeker dat je daar in zult slagen.

Nou ik typ niet vaak zo'n lang verhaal en ik weet helemaal niet of ik gelijk heb of niet, maar ik hoop tenminste dat jij er wat aan hebt.

Fade of Light 23-06-2003 21:24

Citaat:

lady of the dark schreef op 23-06-2003 @ 21:02:
(of Satanische, als iemand me het verschil uit kan leggen: graag!) rituelen kunnen nooit gezond zijn.

Citaat:

Ik heb verschillende keren e-mailtjes van Satanisten gehad, die toch het gevoel hebben door Christenen niet serieus genomen te worden. Dit om het feit dat ze in de 1e plaats dit verslag niet begrepen hadden en het op zichzelf betrokken hadden, i.p.v. te lezen dat we in dit verslag over duivelaabiddende satanisten hebben: de Satanen. Ook kwam er de protest dat Anton LaVey geen Sataan was, maar een Satanist. Aangezien LaVey zelf aangaf de priester van het kwaad te zijn en wel op zijn minst banden had met het duivelaanbiddende Satanisme, blijft het gedeelte over LaVey ongeroerd in dit verslag. Over dit soort zaken zal er, nadat ik besloten heb NOG duidelijker te zijn met het verschil tussen Satanen en Satanisten, geen discussie omtrent dit met FAQ kunnen ontstaan. Let wel: we maken categoriserend ook geen onderscheid tussen Christenen die de Here waarlijk liefhebben en de ´kerkbankwarmhouders´ of de Christelijke fundamentalisme. M.a.w. Satanen zijn een stroming BINNEN het Satanisme. Zoals verkeerde stromingen ook binnen het Christendom bestaan. Het verschil zal later worden uitgelegd.
Bron

lady of the dark 24-06-2003 18:38

Citaat:

Fade of Light schreef op 23-06-2003 @ 22:24:
Bron
Dus de Satanen zijn een stroming binnen het Satanisme. Ik heb een deel van die website gelezen (halverwege liep mijn computer vast. Hoe kan dit? Zijn er duivelse krachten bezig?) en ik vind nu helemaal dat dat Satanisme niet gezond is. Ik bedoel, bij alle tien geboden "Gij zult niet" door "Gij zult wel" vervangen? Gij zult afgodsbeelden maken? Gij zult Gods naam ijdel gebruiken? Gij zult de zondag niet in ere houden? Gij zult niet uw vader en moeder eren? Gij zult doden? Gij zult echt breken? Gij zult stelen?
Gij zult liegen? Gij zult iets van een ander begeren? Gij zult het nog toe eigenen ook?
Dus als je een "goede" Satanist ( Of moet het nou toch Sataan zijn? Ik weet het nog steeds niet precies) wilt zijn moet je dat allemaal doen. Als je het echt goed wilt doen moet je dus op zondag, je ouders de kop in slaan met een gestolen afgodsbeeld terwijl je staat te vloeken waarna je met het vriendje van je buurmeisje trouwt om later van hem te scheiden en tussendoor moet je ook nog zien dat je liegt. Ik zou niet eens zin hebben om dat allemaal te doen. Hoe weinig ik er ook van weet: Volgens mij zitten er veel te veel tegenstrijdigheden in het Satanisme. "Doe wat je wilt" is de enige regel maar je moet ook de tien geboden omdraaien. Wat nou als ik helemaal geen trek heb om helemaal een afgodsbeeld in elkaar te draaien? Misschien heb ik het wel helemaal mis en moet ik eerst maar wat meer informatie zoeken.

Firefly182 25-06-2003 19:31

Pardon, maar GODVERDOMME, er zijn hier een stel Jezusfanaten geland ofzo. Ik kan het echt niet waarderen dat jullie steeds naar Jezus, God, de Bijbel enz. verwijzen. Niet iedereen gelooft! Dat jullie dat wel doen, moeten jullie zelf weten, maar val toch niet iedereen er lastig mee!!! Het is vrij irritant.

En wacht ff sweetkrissy. Je gelooft in de duivel. Dat is het kwaad voor de meeste(voor jou niet, maar laten we dat even buiten beschouwing laten). Als er kwaad is, moet er ook een goed zijn. Dus op zich, als je erkent dat Satan gelooft, dan moet je ook erkennen dat God bestaat! Want als je zegt dat er alleen Satan is, dan zeg je eigenlijk dat alles gelijk is. Dus dan kan je niet zeggen wat goed is en wat kwaad, want alles is hetzelfde voor jou. Dat klopt dus niet he?!

AngelLena 25-06-2003 19:38

Ten eerste: ik geloof in ieder mens en in de natuur. Dus als jij echt uit volle borst en met volle overtuiging kan zeggen dat je niet alleen wilt stoppen, maar dat je ook werkelijk stopt, dan geloof ik dat het je zal lukken. Dat houdt niet in dat het niet zonder slag of stoot zal gaan. Dat betekent ook niet dat je je tot Jezus moet keren. Als je dat uiteindelijk wil, is prima, maar vooral tijdens het proces van stoppen is het belangrijkste dat je in JEZELF gelooft, en niet in iemand anders. Daarna kan je verder gaan zoeken.

Ja, het geloof (in wat voor vorm dan ook) kan veel troost en misschien voor sommigen zelfs zekerheid bieden, maar je kan niet met volle overtuiging in iets of iemand geloven als je niet in jezelf gelooft. Werk daar eerst maar eens aan.
Die satan, zal in jouw ogen vast een hele toffe peer zijn die van alles voor je doet en je met van alles helpt, maar hij belemmert je in het belangrijkste: je zelfvertrouwen en het geloven in jezelf.

Wil je stoppen met dit geouwehoer, zul je je geliefde Satan moeten laten vallen en leren geloven in jezelf. Niet in Jezus, niet in de natuur, niet in je beste vriendin, niet in je moeder, niet in je hond, nee, in jezelf.

En laat alsjeblieft die vervloekingen en spreuken liggen... Je hebt het al erg bont gemaakt en de consequenties ervan zijn onderweg voor zover je ze nog niet draagt, neem daar de verantwoordelijkheid voor, maar maak het nog niet erger voor jezelf dan het al is. Het laatste wat wij met z'n allen denk ik willen zien is dat er weer iemand in een diep dal geraakt waar je verdomde moeilijk tot niet weer uitkomt.

Je zit nu al in wat ik noem een neerwaartse spiraal. Je spreekt jezelf tegen, je weet niet goed wat je nou eigenlijk WEL wil en het waarom, je hebt spijt, maar wil niets horen van de consequenties en de verantwoordelijkheid, je weet niet eens waar je aan begonnen bent en waarom... Een neerwaartse spiraal is uit te komen, als je nog dieper zinkt, dan wordt het gevaarlijk.

Dus meisje, doe jezelf een plezier, werk aan jezelf. Laat alles en iedereen maar even een tijdje vallen, ga doen wat je zelf altijd al hebt willen doen (zolang er maar geen magie bij komt kijken) en leer geloven in jezelf. Als je dat niet kan na verloop van tijd, dan raad ik je ten sterkste aan om hierbij hulp te gaan zoeken.
Wil je dit ook niet, dan zit er voor mij niets anders op dan te zeggen:"Jammer... doodzonde...weer een leven de mist in gegaan wat zo mooi had kunnen zijn als ze had geleerd te geloven in zichzelf.".

AngelLena 25-06-2003 19:49

Citaat:

miss_corleone0 schreef op 25-06-2003 @ 20:31:
Pardon, maar GODVERDOMME, er zijn hier een stel Jezusfanaten geland ofzo. Ik kan het echt niet waarderen dat jullie steeds naar Jezus, God, de Bijbel enz. verwijzen. Niet iedereen gelooft! Dat jullie dat wel doen, moeten jullie zelf weten, maar val toch niet iedereen er lastig mee!!! Het is vrij irritant.

Moment, ik wou net de Jezusfanaten zelf even wat vertellen waar ik donders veel respect voor heb, begrijp dat wel goed.

Mensen, dat jullie in Jezus geloven is prima, dat je daarin de uitkomst ziet voor dit meisje, is ook prima... Beter een suggestie dan geen suggestie... Maar hou het netjes... Dring het niet op.
Kris heeft zelf al aangegeven dat ze niets van God wil weten, misschien op latere leeftijd maar voorlopig niet, nou, laat haar wensen ook begaan. Bestook haar en ons dat niet verder met christelijke praatjes want die worden in dit topic niet gewaardeerd en met de manier waarop het nu gaat wordt het niet alleen door Kris niet gewaardeerd maar ook door de niet-christelijken niet. Als men verder wil discussieren over God, maak een topic of zoek er 1 op die er al over gaat.

De suggestie dat Kris zich kan bekeren tot Jezus en God is geweest, ze heeft aangegeven dit niet te willen, nou laat het daarbij.

Als dan de niet-christelijken zich ook nog even netjes houden en een beetje respect tonen voor de wel christenen, heeft niemand ergens last van dus ook miss_corleone0, hou je een beetje gedeist alsjeblieft. Ik wil dit topic niet sluiten voor dat meisje alleen omdat men zich hier niet kan gedragen. Ik schoon straks het topic een beetje op, starten we weer met een schone lei.

Dankjewel.

Uncle_Sam 25-06-2003 20:05

"Huis-, tuin- en keukenmystiek, wat een jolijt", waarom is dit bericht weggeëdit? Ik constateer louter en geef daarmee meteen mijn ietwat ironische mening over het niveau van deze topic weer. Een door de hormonen op hol geslagen puberaaltje, dat door middel van duistere krachten haar leven zin probeert te geven en daar hopeloos in faalt én wat christenfundamentalisten - geindoctrineerd door Henk Binnendijk en consorten - die zonder enige gegronde argumentatie het geloof aan ons op willen dringen... zeg nu zelf, zoiets valt gewoonweg niet serieus te nemen. "De vergaarbak van al dat simplistisch is", dat lijkt me een betere titel voor deze topic (overigens heeft dit niet betrekking op Angellena's berichten).

AngelLena 25-06-2003 20:40

Citaat:

Uncle_Sam schreef op 25-06-2003 @ 21:05:
"Huis-, tuin- en keukenmystiek, wat een jolijt", waarom is dit bericht weggeëdit? Ik constateer louter en geef daarmee meteen mijn ietwat ironische mening over het niveau van deze topic weer. Een door de hormonen op hol geslagen puberaaltje, dat door middel van duistere krachten haar leven zin probeert te geven en daar hopeloos in faalt én wat christenfundamentalisten - geindoctrineerd door Henk Binnendijk en consorten - die zonder enige gegronde argumentatie het geloof aan ons op willen dringen... zeg nu zelf, zoiets valt gewoonweg niet serieus te nemen. "De vergaarbak van al dat simplistisch is", dat lijkt me een betere titel voor deze topic (overigens heeft dit niet betrekking op Angellena's berichten).
En als je dat nou neer had gezet was er niets aan de hand geweest, maar enkel en alleen jouw leuke uitspraak zonder enige verklaring waar deze vandaan komt en zonder enige argumentatie (wat jijzelf de christenen verwijt maar het zelf ook doet, maar op een andere manier), is onduidelijk en slaat nergens op, en als ik dan toch aan't opschonen ben, neem ik die meteen mee, zoals wel meer van die onzinnige berichten...

Nu pas slaat jouw uitspraak ergens op.

lady of the dark 26-06-2003 18:32

Waar is Sweetkrissy eigenlijk? Zou ze nog met haar kaak in het ziekenhuis liggen?

maf fluitketeltje 26-06-2003 18:45

Citaat:

miss_corleone0 schreef op 25-06-2003 @ 20:31:

Op zich kun je dit ook op een normale manier zeggen zonder gelijk heel demonstratief te gaan lopen vloeken. Beetje disrespectvol en laag...

AngelLena 28-06-2003 02:04

Citaat:

maf fluitketeltje schreef op 26-06-2003 @ 19:45:
Op zich kun je dit ook op een normale manier zeggen zonder gelijk heel demonstratief te gaan lopen vloeken. Beetje disrespectvol en laag...
Klopt... vandaar ook de uitgestuurde waarschuwing dat ook de niet-christelijken een beetje respect moeten tonen voor de wel-christenen... Vind het een beetje jammer om het topic te moeten sluiten alleen omdat er weer die domme en oneindige discussie gaande is over wel of niet god...
Die wordt in een ander topic gevoerd.

Firefly182 29-06-2003 19:07

mee eens, dat mag in een ander topic, maar daat is niet wat ik aan het weerleggen was, niet dan?

Waarschijnlijk ben ik nou eenmaal zo dat als iemand zich ONGEVRAAGD opdringt met zijn/haar mening, dat het me enigzins een beetje voorkomt alsof ik een achtelijke ben waaraan het nog eens moet worden uitgelegd.

En ik zei al pardon nog voordat ik wat anders zei :)

AngelLena 30-06-2003 18:00

Citaat:

miss_corleone0 schreef op 29-06-2003 @ 20:07:
mee eens, dat mag in een ander topic, maar daat is niet wat ik aan het weerleggen was, niet dan?

Waarschijnlijk ben ik nou eenmaal zo dat als iemand zich ONGEVRAAGD opdringt met zijn/haar mening, dat het me enigzins een beetje voorkomt alsof ik een achtelijke ben waaraan het nog eens moet worden uitgelegd.

En ik zei al pardon nog voordat ik wat anders zei :)

Ik heb daar ook een hekel aan, maar dan nog, kan dat op een normale manier ter sprake komen en hoeft er niet meteen met gevloek op te worden gereageerd. Zelfs al staat er pardon voor, het staat er wel en had niet gehoeven. En er zijn niet voor niets FB's, als je je ergens aan irriteerd en je kunt het er niet normaal met de betreffende perso(o)n(en) over hebben, dan meld je het maar bij mutant of mij in PM of op M&M. Dat houd de topics een stuk redelijker en fijner om te lezen.

Firefly182 02-07-2003 15:04

Wat zijn FB's nou weer? :o Nou goed, ik snap het al, als ik me irriteer, dan meld ik het en dan gooien jullie(als jullie het er mee eens zijn) een fijne en welverdiende ban op iemand. (y)
Mooi, bij deze: ik raad jullie aan om SK z'n galgenmaal te geven en vragen of ie z'n posts wil beteren. Zo niet, bannen!!!!!

Firefly182 02-07-2003 15:07

Citaat:

sweetkrissy schreef op 16-06-2003 @ 15:44:
HElpp....wat is er aan de hand met me!!!??? ik heb vandaag heel erg druk gehad, en ik wil weten waarom ik dan enge dingen zie....

Ooooooh, wat zie ik met mijn alziende oog? Het kan ook heel goed dat je gestresst bent, doordat je wil stoppen met mensen vervloeken(and again: waarom?????) maar niet kan/lukt/wil en omdat je daar bovenop het nog eens heel erg druk hebt gehad. Ben je trouwens stressbestendig? Zoniet, kan ik je toch ook wel aanraden om langs een dokter te gaan die dit misschien herkent.

Mutant_oud 02-07-2003 17:46

Citaat:

miss_corleone0 schreef op 02-07-2003 @ 16:04:
Wat zijn FB's nou weer? :o Nou goed, ik snap het al, als ik me irriteer, dan meld ik het en dan gooien jullie(als jullie het er mee eens zijn) een fijne en welverdiende ban op iemand. (y)
Mooi, bij deze: ik raad jullie aan om SK z'n galgenmaal te geven en vragen of ie z'n posts wil beteren. Zo niet, bannen!!!!!

FB=Forum Baas
En zo snel bannen we niet, dan moet je al herhaaldelijk onze waarschuwingen negeren. Maar wees gerust, die waarschuwingen zijn al verstuurd.

AngelLena 04-07-2003 18:20

Citaat:

Mutant schreef op 02-07-2003 @ 18:46:
FB=Forum Baas
En zo snel bannen we niet, dan moet je al herhaaldelijk onze waarschuwingen negeren. Maar wees gerust, die waarschuwingen zijn al verstuurd.

Inderdaad... maar daarna nooit meer iets van die mensen gehoord...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.