![]() |
Hoe maak je wentelteefjes??
?????
|
Volgens mij heb je oud brood nodig (liefst wit) en dat dan door een prutje van melk en ei halen en dan bakken in de pan. Ik weet alleen niet zeker of er niet nog iets door moet, bloem ofzow maar ik dacht het niet. Het is iig wel heel lekker met stroop, kaneel of (poeder)suiker.
|
je maakt een mengeling van melk en ei (je moet maar zelf nbtje kijken of het lopen geoeg is)
daar laat je oud brood in weken (FF MAAR he :) ) en dat bak je dan, gewoon aan allebei de kanten tot ze goudbruin zijn. mmmmmmmmmmmmm lekkel :D |
Mijn moeder deed het iets anders dan hier boven;
mixje van melk en ei idd, en daar dan het brood in. Vervolgens bruine suiker en kaneel over het brood strooien, die kant de pan in, en dan de andere kant ook kaneel en bruine suiker. Dan trekt het er lekker in :) |
ik doe behalve melk en ei ook nog wat kaneel en een beetje suiker er doorheen ;)
|
Citaat:
Ik week het brood soms ook alleen in melk (dus zonder ei ed), werkt ook prima. Je hoeft ook niet per se oud brood te gebruiken, 't is wel wat makkelijker ed (minder slap enzo), maar 't hoeft niet per se. En dan voordat je hem op eet natuurlijk suiker en eventueel kaneel er overheen. |
probeer eens de Britse variant genaamd French Toast.
Heel makkelijk te maken Kluts ei met een beetje melk voeg zout en peper toe naar smaak eventueel tabasco oid. en dan bakken bijna hetzelfde alleen de hartige versie. |
Citaat:
|
dit is echt een vraag voor bikkelvrouw btw
maar goed: sla een eitje kapot...beetje doorroeren broodje erin dopen.. even in de pan bakken, net zoals een pannekoek...keertje omdraaien et voila.......een wentelteefje |
Ik ga er zo een paar maken :)
|
ja ik ga nu ff lekker wentelteefjes maken , nu ik het lees heb ik daaar suuuuuuuuuuper veel zin in!!!
|
Citaat:
en vergeet niet de boter er in te doen. alsie klaar is poedersuiker erover heen en dan issie superlekker!!! |
Citaat:
|
ik ben morgen alleen thuis trouwens -> it's wentelteefjes day *evilgrin*
|
Citaat:
Mn broertje eet bijna elke dag wentelteefjes, snap niet wat ie eraan vindt. |
ik heb net wentelteefjes gemaakt, heerlijk!
het hoeft trouwens geen oud brood te zijn hoor..waarom zou dat eigenlijk moeten? ik heb gewoon 2 sneden vers brood gedompeld in een *prutje* van 1 ei, een scheutje melk, flink wat kaneel (lekker!) en wat suiker. In de pan, zo nu en dan omdraaien, klaar! lekker 2 wentelteefjes als ontbijt :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54. |