![]() |
subjectieve becijfering
Ik heb bij mijn HV docent altijd t idee dat hij hoge cijfers geeft aan mensen die zijn ideen overnemen (nadat hij dat besproken heeft *verplicht*). Doe je dat niet haal je nooit hoger dan een 7.
Dingen die wij (klasgenoten) afschuwlijk mislukt vinden worden soms zelfs beloond met een 9. Echt mooie dingen nooit komt dit vaker voor? Kan je er zonder veel gedoe wat aan veranderen? Vast niet nou ja k ben in ieder geval nieuwsgierig naar opmerkingen |
HV is handvaardigheid?
vast wel. Ik heb het nooit gehad, maar je moet toch voldoen aan de opdracht lijkt me. Als hij je opdraagt om een plakbandhouder te maken en jij bouwt een robot die kan trap lopen.... Heel knap, maar niet goed. Of vat ik het nu helemaal verkeerd op? :confused: |
wij hadden vorig jaar een docente en die gaf ook altijd hoge cijfers voor wat ze mooi vond (en dus niet voor wat technisch goed is).
vaak gingen we ook naar haar toe om te vragen wat zij vond dat beter moest. dan tekende zij alvast de helft en vervolgens vond ze het heel erg mooi (van zichzelf). Dan wist je dus al dat je een hoog cijfer zou krijgen als je 't er in liet zitten. Zo ging het gewoon altijd. Als je om advies vroeg was 't slim om dat advies op te volgen, want wanneer je dat niet deed had je gewoon een laag cijfer. Wij maakten er vooral gebruik van, maar eerlijk is 't idd niet. Nu hebben we een andere docent, die het juist helemaal geweldig vindt als je op je eigen mening afgaat en hij kijkt naar de keuzes die je hebt gemaakt, of het nou zijn smaak is of niet. |
Wij kregen altijd een 8. Of het nu prachtig was of dat het van ellende in elkaar zakte, ze gaf gewoon een 8.
|
Citaat:
Maareh,... het kan geen kwaad dit even door te geven aan een mentor of conrector ofzo ;) Lijkt me gezond juist als een eigen inbreng wordt gewaardeerd en niet het domweg copieren van ideeen. Natuurlijk moet iets niet van de opdracht afwijken. Maar als de opdracht is: maak een vervoersmiddel en jij wilt een fiets maken, maar de docent vindt eigenlijk een vliegtuig toch mooier en hoe technisch prachtig in elkaar jouw fiets ook mag zijn, dat vliegtuigje dat uit elkaar valt van jouw klasgenootje krijgt toch een hoger punt. Dat lijkt me geen gezonde beoordeling. |
Citaat:
INDIA (bedenk maar wat als je het maar kan beredeneren) of stapelen, zinvol geweld, dromen, sequenties, en dat mag je dan naar eigen inzicht invullen. Niet zoiest dus als maak van dit stukje steen een dier binnen 5 blokuren. |
Ik heb vandaag mijn eerste 10 voor een beeldend vak binnen gesleept (en mijn eerste tien op de pabo)...vind ik toch wel knap van mezelf...vooral omdat ze bij vakken als handvaardigheid en tekenen ed vaak zeggen dat tienen niet kunnen ed. :) :cool: dat hij toch een 10 heeft gegeven. :) (Verder had ik een 7, een 8 en een 9,5 en een 9 voor een kijktafel bij de werkstukken, voor de theorie heb ik nog geen cijfer gehad.)
Cijfers bij hv/tek ed zijn bijna altijd subjectief...de ene leraar geeft voor een zelfde werkstuk soms een veel hoger of juist een veel lager cijfer dan de ander. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.