![]() |
[Natuurkunde] Wie heeft opgaves voor mij?
Hey,
Ik heb overmorgen een proefwerk natuurkunde en het gaat over mechanica). Gezien ik niet zo goed sta voor natuurkunde wil ik wel veel oefenen, maar ik heb alles al gemaakt, dus ik vraag jullie of jullie sommen voor mij hebben betreffende het onderwerp. Snelheid,Arbeid,Rendement,Versnelling. Niveau: 4 VWO |
welk boek oid had je? dan weten we dat we niet de moeite hoeven doen daar de opdrachten uit te halen oid.
|
Ik heb ook al alle examens die op internet staan gemaakt, die met dit onderwerp te maken hebben.
|
Newton,natuurkunde voor de tweede fase 1a
|
Bron: systematische natuurkunde
Joep rijd met een snelheid van 24 km/h over de A73. Plotseling steekt een ree de weg over. Omdat hij niet kan uitwijken moet Joep een noodstop maken. Het duurt 0,8 sec voordat hij beslist om te remmen. De auto vertraagt vervolgens met een 8 m/s^2. a. Hoeveel seconden na het zien van de ree kwam Joep tot stilstand? b. Bepaal de afstand die Joep nodig heeft om tot stilstand te komen (tip: gebruik een v,t-diagram) |
Een auto rijd aan 5 km/uur op een vlakke weg, hij versnelt tot 10 km/h in tien seconden. Wat is de arbeid die de zwaartekracht uitoefent op de auto na die tien seconden??
Groetjes uit het slimme België |
Citaat:
|
nog wat extra oefenstof
bron: Scoop Natuurkunde1 deel 1 Een insect van 0,1 g valt van 0,50 m hoogte in een spinnenweb. Dankzij de luchtwrijving heeft het dezelfde snelheid als na 0,15 m vrij vallen. a1 Bereken die snelheid a2 Bereken de arbeid die de wrijvingskracht met de lucht geleverd heeft -> Door de vorm van het web wordt 60% van de kinetische energie geabsorbeerd als warmte. b1 wat zou er met de prooi gebeuren als er helemaal geen warmte ontstond? b2 Toon aan dat door het net 8,8*10-5J geabsorbeerd wordt. |
laat even wat oplossingen komen
leve de instinkers |
Haha, slimme belg!
Jouw antwoord: W=F*s s=0 F=0 dus W=0 |
Citaat:
omdat de kracht loodrecht op de verplaatsing staat is de arbeid per definitie 0 omdat W=F*s*cos alfa ofwel W=F*s*cos 90 cos 90=0 dus W=0 :) Het wordt leuk als de auto naar beneden rijdt over een hoek van 30 graden ga je gang ;) |
Citaat:
|
Zwaarte kracht--> m*9,81
|
de kracht uitgeoefend op die auto is inderdaad niet nul, de arbeid wel
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47. |