Riconoscente |
17-06-2003 10:00 |
Verschijnen wij in Bewustzijn, of Bewustzijn in ons?
Als je het over een 'wij' hebt, dan denk ik dat ik 'mij' identificeer, juist, met dat bewustzijn. Het is niet te zeggen of wij in bewustzijn verschijnen of bewustzijn in ons, als we 'ons' met bewustzijn definiëren. In werkelijkheid wordt ons 'wij' vertroebeld door ons 'mens-zijn', onze lichamen, in welke wij wel degelijk de mogelijkheid hebben ons werkelijke 'ons' te profileren, door te proberen de vertroebelende kanten van het mens-zijn los te laten. Als erechter antwoord op de vraag moet komen; als we naar bewustzijn kijken, zien we dat we meer één worden en eenheid voelen naarmate we dichter bij werkelijk bewustzijn komen. Er dichter bij komen, geeft ons het gevoel alsof het in ons groeit, terwijl het er altijd al zat. Aangezien bewustzijn tussen allen een eenheid vormt, zou je kunnen zeggen dat wij in bewustzijn verschijnen, en wij totdat we dat inzicht door hebben, slechts het gevoel hebben alsof bewustzijn in ons verschijnt. Daarom is liefde en spiritualiteit voor allen de goede weg, omdat het ons dichter bij ons bewustzijn en bij elkaar brengt en ons laat zien, hoe wij werkelijk in verhouding staan tot alles.
Mee eens? Of hebben jullie een andere visie op dit geheel?
|