![]() |
Hoe ad-rem ben jij?
Iedereen kent ze wel. Situaties waarin je je mond hield en waarvan je later denkt: "shit, was ik maar voor mezelf opgekomen toen." De een heeft ze wat meer dan de ander, lijkt mij.
Laatste tijd heb ik ze nauwelijks meer. Vandaag nog. Ik ging oorbellen ruilen omdat ze na twee dagen zonder steentjes bleken. Ik kom de winkel binnen, keurig met bonnetje en alles. Een kauwgum kauwende wannabe-hippe veertiger - in het limburgs: "Ja hallo, dat zijn de steentjes! Daar kan niemand garant voor staan!". En ik haalde diep adem en ik zei: "Mevrouw, de steentjes zijn deel van de oorbel. Het is een teken dat het belabberde oorbellen waren als de steentjes er na twee dagen uitvallen, lijkt mij." Ik kreeg mijn geld overigens niet terug. :x |
Ben geloof ik veel te verlegen als ik voor mezelf op moet komen, en daar baal ik nogal eens behoorlijk van
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik durf ook niet voor mezelf op te komen hoor....ben altijd bang dat ik iets verkeerd zeg... :(
|
Ik durf heel goed voor mezelf op te komen, vooral tegenover winkelmeisjes. Heb dan ook nog nooit gehad dat ik mn geld niet terugkreeg, zelfs zonder bon.
|
ik koop gewoon geen miskopen... hoef ik ook niets te zeggen :p
|
Ik ben altijd heel beleefd, maar ik durf wel voor mezelf op te komen. Ik laat me dan ook niet zomaar afschepen als ik ergens voor betaald heb.
Maar als ik vage dingen zeg zijn dat meestal van die hele spontane opmerkingen waar iedereen dubbel om ligt en dat heb ik zelf dan niet door. :rolleyes: |
bij sommige onderwerpen ben ik heel adrem en bij andere ontwerperen heb ik zo iets als ik wil nu even geen meningsverschillen oplossen. Natuurlijk ook totaal van mijn stemming afhankelijk. Zo als het nu gaat, ik ben er wel blij mee, :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vroeger durfde ik dat soort dingen ook nooit, maar mijn moeder bleef altijd aandringen dat ik terug moest gaan naar de winkel. Nu heb ik er geen problemen meer mee.
|
Ik ben juist een echte flapuit. Vaak denk ik later terug aan iets wat ik gezegd heb ik de trant van dat ik beter iets beleefder en netter had kunnen zijn. Wat dat betreft ben ik dus iets te assertief. :)
|
Citaat:
|
niet echt ad-rem... vaak als ik een discussie met iemand heb gehad dan bedenk ik twintig minuten later altijd veel betere opmerkingen dan degene waarmee ik toen mee op de proppen kwam. Soms als iemand een zeikerige opmerking tegen me maakt en als dat bijv. persoonlijk is ben ik er wel heeel goed in om dan meteen een hele goede persoonlijke terug te maken. Shuts 'm right up :D
|
ik heb mijn zegje altijd wel snel klaar :)
|
Heb vaak van dat soort situaties, kom te weinig voor mezelf op, ben nogal verlegen, mag wel vaker een grotere bek optrekken vind ik :D
|
In winkels of bij helpdesks kom ik goed voor mezelf op als het niet mijn fout is, ik zorg ervoor dat ik het geld terugkrijg o.i.d.
In grappige situaties ben ik niet echt ad-rem, geloof ik. |
Vrij. :)
|
Hangt van m'n humeur, de persoon en waarover
het gaat af. |
bij dingen als geld terugkrijgen enzo kan ik echt heel goed voor mezelf opkomen , maar als vrienden of anderen iets stoms doen/zeggen whatever, krijg ik mijn mond vaak niet open, vorig jaar een heel jaar mijn mond niet opengedaan toen het echt wel nodig was, maar het gaat veel beter, ik leer het wel :p
|
Citaat:
(en dan bedoel ik niet dat ik totaal geen zelfvertrouwen heb ofzo.. maar ik ben gewoon altijd te beleefd en wil het anderen te goed naar hun zin maken.. terwijl dat niet kan natuurlijk.. ) |
Behoorlijk als ik mijn omgeving mag geloven :o
Heb overal wel een antwoord op, mits ik niet vernedert of gekleineerd wordt... |
Ad rem kan vertaald worden met bijdehand. Het gaat er dus niet alleen om dàt je adrem bent en dus altijd je woordje klaar hebt, maar ook wàt voor woordje je klaar hebt.
Niet dat je overal van jezelf wat op móet zeggen en soms alleen maar een irritant weerwoord hebt. Qualitatief adrem dus. :) En ik heb mijn twijfels of de meeste mensen die denken adrem te zijn ook daadwerkelijk qualitatief adrem zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ben ik adrem stefan? :p |
ik trek me bek wel snel open hoor :D
|
Citaat:
adrem hoor :p ja denk het wel. |
Pffff, als iedereen zo ad-rem zou zijn als ik had de hele wereld een slaapgebrek en last van zijn of haar keel. Wat natuurlijk niet erg hoeft te zijn. Nope, ben ad-remmer dan Woody Woodpecker.
|
dit weekend ging me aardig af...kmoet vaker niet zuipen...
mjah ik heb eigenlijk altijd wel overal een antwoordje op... |
ik herken t wel, omdat ik met die gene dan geen ruzie wil of niet wil kwetsen
|
Ik ben ontzettend ad rem. Daarom heb ik ook vrij vaak ruzie op straat en in kroegen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben best wel verlegen, maar als het op opmerkingen aankomt of discussies voeren ben ik vrij ad-rem. Ik geef niet zo makkelijk toe dat ik geen gelijk heb, maar ook met het maken van grapjes zit ik er vaak wel bovenop.
|
Citaat:
Wat opmerkingen betreft: soms floepen er bij mij weleens behoorlijk sarcatische opmerkingen uit die ik geen tweede keer zou durven maken. |
Citaat:
|
Ik ben op zich een behoorlijke flapuit, maar kan me ongelooflijk beschaamd voelen als ik iets net te hard zeg zodat de hele ruimte het hoort in plaats van alleen een vriendin. Ik ben vrij sarcastisch en zeg echt wel iets terug als iemand iets tegen mij zegt, maar het is nooit het beste antwoord, ik zeg het alleen omdat ik toch iets terug moet zeggen. Ik blijf er meestal dagen over nadenken en kom dan 3 dagen later met een veel beter weerwoord :p
Als het om teruggaan naar winkels e.d. gaat, dan ben ik niet zo. Ik ben meestal alleen per ongeluk ad rem, ik kan het niet echt expres als het nodig is. Ik laat zulke dingen dan meestal ook maar zitten. (Zitten er losse draadjes aan een broek, denk ik: 'oh, dan kan ik mooi minder betalen'. Dus ik dat melden, krijg het antwoord: 'tja, maar dat is de laatste in deze maat, en je kunt het zo wegwerken' en dan betaal ik alsnog de volle prijs...) |
0% ad-rem
|
Citaat:
|
Vreemd dat iedereen hier zegt makkelijk ff z'n bek open te trekken, terwijl ik IRL zie dat veel mensen helemaal niks zeggen op moment dat ze dat misschien wel zouden willen.
Ik kom wel voor mezelf op, maar ik weet ook wanneer ik m'n mond moet houden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als iets mij niet aanstaat, of er word mij onrecht aangedaan trek ik gelijk m'n mond open
|
Ik ben best verlegen, maar in winkels/restaurants zorg ik echt wel dat ik de service krijg die mijn geld verdien. Meestal is het ook geen probleem en ben ook niet echt lastig maar als ik een antwoord krijg als "Ja hallo, dat zijn de steentjes! Daar kan niemand garant voor staan!" dan zou ik wel zeker er een probleem van maken.
Ik ben ook best ad-rem in het dagelijks leven ... laat het alleen meestal niet horen aan diegene (omdat mijn opmerkingen echt hard zijn soms :D ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31. |