![]() |
XP + TCP/IP probleem
Hoe het komt weet ik niet, de laatste reboot was nl. 11 dagen geleden en ik heb ondertussen flink wat spyware verwijderd, maar iig, TCP/IP werkt niet meer.
Als ik ping krijg ik de volgende foutmelding: [i]Unable to contact IP driver, error code 2[i] Weet iemand dat te fixen? Ik voel er weinig voor 'm te reinstallen. |
Heb je al geprobeerd je TCP/IP protocol uit windows te verwijderen en opnieuw toe te voegen?
|
Citaat:
|
En een nieuwe TCP/IP toevoegen, gaat dat wel?
|
Citaat:
dit is vast een domme vraag maar hoe kom je dan op internet als je tcp/ip niet werkt? |
Citaat:
Veel mensne heb of wel meereder PC's en anders ookw el eens meerdere windowsen of andere ossen.. |
Citaat:
|
Citaat:
Naja dan maar reinstall :) |
En als je nou de wizard "wizard nieuwe verbinding" eens doorloopt, en kijken of het daarmee wel lukt om als het ware een nieuwe internet verbinding te maken.
(STart, Alle Programma's, Bureau Accecoires, Communicatie en dan daar staat "wizard nieuwe verbinding") |
Citaat:
|
En hoe is dit gekomen dan?
Gewoon zomaar, of heb jij een keer aan de instelling gezeten? Enne denk je dat het door dat spyware komt wat je weggegooid hebt? |
Misschien is heb je een conflict op je IRQ-slot. Kijk ff in de bios op welke slot die staat en of dat slot bezet is.
|
1. Opruimen van onnodige processen
http://support.microsoft.com/default...;EN-US;q281770 Probeer dat eens. Kijk in de Task Manager of er nog processen aanwezig zijn die je vreemd voorkomen en verwijder deze. Het kan nl. zijn dat er nog een deel van een spyware programma aanwezig is, dat echter defectief is aangezien delen ervan verwijderd zijn.. 2. Repair installation Boot van de Windows CD en doe een "repair" .. soms helpt het :) Dit zijn de eerste 2 dingen die in me opkomen iig :D |
Hm, ik zou de XP-repair erop loslaten, wellicht dat 't zin heeft.
Anyway, kon niets zinnigs vinden danwel bedenken -- dus kijk uit met spyware :/ |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Is alleen iets kapot aan m'n HDD gegaan maar ja dat zal ik op H&T wel even bespreken :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59. |