Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   litteken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=514039)

Tijgertjuh17 17-06-2003 16:34

litteken

Enkele maanden geleden is er bij mij een erg grote moedervlek verwijderd, waardoor ik nu een erg groot litteken heb. Van de plastisch chirurg had ik een vitamine E creme gehad, maar zodra ik die er op smeer krijg ik uitslag en ik ben hier dus allergisch voor. Heeft iemand ook een litteken door een ingreep bij de plastisch chirurg en weet een andere creme die is aanbevolen door een plastisch chirurg???

Ace*Dusty 17-06-2003 18:56

heb je al litteken pleisters geprobeert van de hansaplast??

rosi3 17-06-2003 19:18

je kan ook plce-creme gebruiken van biodermal... of gewoon litteken creme.. weet alleen nie van welk merk dat iz... moet je gewoon even naar de drogist gaan ze hebben genoeg!!!
succes!! :)

Quiana 17-06-2003 19:27

Voor grote littekens helpen zalfjes niet zo goed,
bij mij iig niet. Mja, tis wel de moeite waard om te proberen
denk ik, de werking zal wel per persoon verschillen.
Calendula en ambi zijn wel (y). Is het ook een diep litteken,
of groot qua oppervlak?

Krappa olie werkt wel vrij goed, is bij de toko te vinden..

Tijgertjuh17 17-06-2003 19:50

Citaat:

Quiana schreef op 17-06-2003 @ 20:27:
Voor grote littekens helpen zalfjes niet zo goed,
bij mij iig niet. Mja, tis wel de moeite waard om te proberen
Calendula en ambi zijn wel (y). Is het ook een diep litteken,
of groot qua oppervlak?

het is ongeveer een cm of 6/7 lang (horizontaal) en aan de zijkanten ervan net 3mm ofzo en in het midden ietsje uitgerekt, omdat ik een allergische reactie gehad hebt op een hechtlijm die er gebruikt is (verticaal) Behoorlijk groot dus.

wat bedoel je met ambi????

poesiefox 17-06-2003 20:15

Bioforce van dokter vogel. Dat is heel vet, of echinaforce, dat is creme. In de tijd dat ik overal allergisch op reageerde kon ik dat wel hebben. Bij de drogist, niet duur.

Mijn moedervlekken worden na het verwijderen met een soldeerbout dichtgebrand. Genezen duurt iets langer, en je hebt een tijd een brabdplek, maar eronder geneest het prachtig. Je ziet totaal geen overgang van oude huid naar litteken, dat gat wordt helemaal opgevuld. Je ziet nu alleen kleurverschil. maar ik ben dan ook een hele goede wondverzorger. Altijd nieuwe gaasjes (en Biogaze eronder om vastplakken te voorkomen!!) en dutimon poeder, zorgt voor ontsmetting en ook een kunstmatig korstje, ter bescherming. Vastplakkende gaasjes een dagje langer laten zitten, of douchen, dan worden ze nat en weken ze los. Iets voor de volgende moedervlek?

Tijgertjuh17 17-06-2003 20:32

Citaat:

poesiefox schreef op 17-06-2003 @ 21:15:
Bioforce van dokter vogel. Dat is heel vet, of echinaforce, dat is creme. In de tijd dat ik overal allergisch op reageerde kon ik dat wel hebben. Bij de drogist, niet duur.

Mijn moedervlekken worden na het verwijderen met een soldeerbout dichtgebrand. Genezen duurt iets langer, en je hebt een tijd een brabdplek, maar eronder geneest het prachtig. Je ziet totaal geen overgang van oude huid naar litteken, dat gat wordt helemaal opgevuld. Je ziet nu alleen kleurverschil. maar ik ben dan ook een hele goede wondverzorger. Altijd nieuwe gaasjes (en Biogaze eronder om vastplakken te voorkomen!!) en dutimon poeder, zorgt voor ontsmetting en ook een kunstmatig korstje, ter bescherming. Vastplakkende gaasjes een dagje langer laten zitten, of douchen, dan worden ze nat en weken ze los. Iets voor de volgende moedervlek?

Mijn moedervlek was ongeveer 7 bij 4 cm. Ik heb er gelukkig niet nog zoeen, maar ik heb zoiets van een litteken is beter dan zo'n vlek, want ik had bijvoorbeeld geen witte truitjes omdat je dan die bruine vlek er door heen zag, nu heb ik witte truitjes in overvloed :D Ook heb ik dit jaar voor het eerst een normale bikini gekocht, omdat mijn moedervlek niet in de zon mocht ivm huidkanker. Er gaat dus een wereld voor me open :D

Alleen doordat ik een allergische reactie kreeg op de huidlijm waar hij mee dicht is gemaatk is de wond in het midden iets gaan wijken, maarja, alles beter dan die vlek :D

Brown eye 18-06-2003 11:39

Citaat:

Quiana schreef op 17-06-2003 @ 20:27:
Voor grote littekens helpen zalfjes niet zo goed. Mja, tis wel de moeite waard om te proberen
Calendula en ambi zijn wel (y).

bloemkool 18-06-2003 11:45

ik ben 2halve maand geleden geopereerd aan een plek op me rug, maar ik heb daar helemaal geen zalf voor gehad....het is ook vrij lelijk genezen, zei mn huisarts bij controle. maybe moet je ff bij drogist langsgaan

confabulatie 19-06-2003 22:21

Citaat:

Tijgertjuh17 schreef op 17-06-2003 @ 21:32:
Ook heb ik dit jaar voor het eerst een normale bikini gekocht, omdat mijn moedervlek niet in de zon mocht ivm huidkanker. Er gaat dus een wereld voor me open :D

kan litteken wel in de zon dan?¿?

Big Brother 19-06-2003 23:07

brrrr, gewoon niets opsmeren en goed laten helen, al die vieze nepcremmetjes ook altijd

Firefly182 20-06-2003 13:19

uhm... tja, voor een klein litteken heb ik Biodermal, maar die helpt voor geen meter. Dus ik denk dat je misschien iets homeopatisch moet gaan smeren. Krijg je misschien ook geen uitslag ervan.

Big Brother 20-06-2003 14:18

ik snap nooit hoe mensen nou kunnen zeggen of iets werkt of niet

je weet toch nooit hoe het eruit zou hebben gezien als je er niks had opgesmeerd? misschien was het dan nog wel veel beter genezen?

poesiefox 20-06-2003 14:49

Wij hebben naturlijk al heel veel wonden gehad en die al op verschillende manieren laten genezen. En dan kom je vanzelf wel achter de beste methode.

Daantje_0705 20-06-2003 14:52

Citaat:

Tijgertjuh17 schreef op 17-06-2003 @ 20:50:
het is ongeveer een cm of 6/7 lang (horizontaal) en aan de zijkanten ervan net 3mm ofzo en in het midden ietsje uitgerekt, omdat ik een allergische reactie gehad hebt op een hechtlijm die er gebruikt is (verticaal) Behoorlijk groot dus.

wat bedoel je met ambi????

Dan heb je echt een mooi litteken als ik ergens lees hoe groot je moedervlek was. Ik had een moedervlek van 1 cm x 1 cm in mn elleboogplooi en die heb ik weg laten halen maar daarvan is het litteken nu 2 cm lang en 1 cm breed omdat de hechtingen er vrij lang in moesten blijven en toen is het een beetje gaan ontsteken. Ik hoop nu ook dat ik iets vind waardoor het litteken minder wordt want ik had de moedervlek weg laten halen omdat ik er niet mee in de zon durfde maar dat durf ik nu met dat litteken ook niet goed al doe ik het wel als ik het insmeer met factor 30.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.