![]() |
litteken
Enkele maanden geleden is er bij mij een erg grote moedervlek verwijderd, waardoor ik nu een erg groot litteken heb. Van de plastisch chirurg had ik een vitamine E creme gehad, maar zodra ik die er op smeer krijg ik uitslag en ik ben hier dus allergisch voor. Heeft iemand ook een litteken door een ingreep bij de plastisch chirurg en weet een andere creme die is aanbevolen door een plastisch chirurg???
|
heb je al litteken pleisters geprobeert van de hansaplast??
|
je kan ook plce-creme gebruiken van biodermal... of gewoon litteken creme.. weet alleen nie van welk merk dat iz... moet je gewoon even naar de drogist gaan ze hebben genoeg!!!
succes!! :) |
Voor grote littekens helpen zalfjes niet zo goed,
bij mij iig niet. Mja, tis wel de moeite waard om te proberen denk ik, de werking zal wel per persoon verschillen. Calendula en ambi zijn wel (y). Is het ook een diep litteken, of groot qua oppervlak? Krappa olie werkt wel vrij goed, is bij de toko te vinden.. |
Citaat:
wat bedoel je met ambi???? |
Bioforce van dokter vogel. Dat is heel vet, of echinaforce, dat is creme. In de tijd dat ik overal allergisch op reageerde kon ik dat wel hebben. Bij de drogist, niet duur.
Mijn moedervlekken worden na het verwijderen met een soldeerbout dichtgebrand. Genezen duurt iets langer, en je hebt een tijd een brabdplek, maar eronder geneest het prachtig. Je ziet totaal geen overgang van oude huid naar litteken, dat gat wordt helemaal opgevuld. Je ziet nu alleen kleurverschil. maar ik ben dan ook een hele goede wondverzorger. Altijd nieuwe gaasjes (en Biogaze eronder om vastplakken te voorkomen!!) en dutimon poeder, zorgt voor ontsmetting en ook een kunstmatig korstje, ter bescherming. Vastplakkende gaasjes een dagje langer laten zitten, of douchen, dan worden ze nat en weken ze los. Iets voor de volgende moedervlek? |
Citaat:
Alleen doordat ik een allergische reactie kreeg op de huidlijm waar hij mee dicht is gemaatk is de wond in het midden iets gaan wijken, maarja, alles beter dan die vlek :D |
Citaat:
|
ik ben 2halve maand geleden geopereerd aan een plek op me rug, maar ik heb daar helemaal geen zalf voor gehad....het is ook vrij lelijk genezen, zei mn huisarts bij controle. maybe moet je ff bij drogist langsgaan
|
Citaat:
|
brrrr, gewoon niets opsmeren en goed laten helen, al die vieze nepcremmetjes ook altijd
|
uhm... tja, voor een klein litteken heb ik Biodermal, maar die helpt voor geen meter. Dus ik denk dat je misschien iets homeopatisch moet gaan smeren. Krijg je misschien ook geen uitslag ervan.
|
ik snap nooit hoe mensen nou kunnen zeggen of iets werkt of niet
je weet toch nooit hoe het eruit zou hebben gezien als je er niks had opgesmeerd? misschien was het dan nog wel veel beter genezen? |
Wij hebben naturlijk al heel veel wonden gehad en die al op verschillende manieren laten genezen. En dan kom je vanzelf wel achter de beste methode.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00. |