![]() |
Middeltje tegen aftes??
Heeft iemand hier een middeltje tegen aftes? ik heb daar redlijk vaak last van en het is echt heel vervelend als je eet enzo..
|
Ik heb wel eens van dat aanstipspul gehad... Ga even naar de apotheek zou ik zeggen!! Die hebben vast wel iets.
Voorkomen kan trouwens ook: zo min mogelijk stress en zoveel mogelijk groenten en fruit! :) |
met de tandpasta Zendium poetsen. Ik vind het zelf persoonlijk een niet al te lekkere tandpasta, maar een paar daagjes 2x per dag je tanden ermee poetsen en je aftes verdwijnen als sneeuw voor de zon.
|
merci!, nog meer middeltjes?? :D
|
'pyralvex' ofzo...Ik had dat vroeger maar nu blijkbaar niet meer :p
Zit in een geel doosje, dat weet ik nog... |
Link gevonden: http://www.12drogist.nl/bedrijf/pyralvex.html ;)
Hmmm er staat dat je het bij tandvleesontsteking moet gebruiken maar ik gebruikte het dus bij aften, helpt wel een beetje |
Je mond spoelen met Listerine. Dat "ontsmet"
|
Bocusan (oid, 'kweet niet precies hoe je het schrijft).
|
Spoelen met koude kamillethee...
En ik heb voor koortsuitslag in mijn mond "Pyralvex", maar dat is ECHT goor :eek: |
pyralvex (y)
(prikt wel, maar het werkt :) ) |
veeeeeeeeeeeel groete en fruit eten..... Ik krijg altijd heel snel als ik geen groente en fruit eet 2 dagen zo een aft.
|
Citaat:
Ik heb ook zo'n middeltje van de apotheek maar dat is echt goor en ik vergeet het altijd.. Mja, het gaat altijd wel weer over, krijg het als mn weerstand laag is.. |
ik kreeg ze vaak als ik een klein wondje in m'n mond had. Sinds ik met een zachte tandenborstel poets en regelmatig een nieuwe neem zodat er geen haartjes uitsteken, heb ik er bijna geen last meer van :)
|
yep, 'pyralvex' heet het. kheb het gisteren zelf nog gebruikt :( . Doet serieus pijn maar daarna voel je er een tijdje niets meer van. Bovendien is het ontsmettend. Het helpt wel niets tegen de duur.
|
Listirine. Dat helpt echt goed, na een weekje zijn de aften verdwenen (bij mij dan)
|
wat is een aft? een bultje in je mond?
ik kan me niet herinneren dat ooit gehad te hebben. nou ja. :confused: |
Citaat:
|
Aften die niet vanzelf weggaan kunnen door een arts worden aangestipt met een groeiremmend geneesmiddel (corticosteroïden). Ontstekingen in de mond kunnen worden behandeld met antibiotica.
|
Bocasan... Gewoon verkrijgbaar bij de drogist. (van Oral B) Zijn als ik t goed heb sachets...
|
Citaat:
|
ow... kamille thee schijnt ook te helpen. er wordt vaak gezegd dat t door een vitamine tekort kan komen, maar dat schijnt niet zo te zijn. (moest ik leren voor VID=verkoop in drogisterij)
|
Paar keer per dag een lepel bosbessenjam erop. Lijkt onzin, maar het werkt perfect. Na 2 dagen is het weg.
|
ik heb ook enorm veel last van aftes en ik vroeg aan mijn tandarts hoe dat toch iedere keer komt, hij zei: van de stress..
dus als je eerst eens aan dat probleem werkt, zul je ook minder aftes krijgen,maar daar heb je op dit moment (met zo'n rotding in je mond waardoor je niks kan eten wat ook maar een beetje zout, zuur of zoet is), dus koop dan bij de apotheek een potje: PyralveX Bocasan is goed voor ontsmetting en wondjes in je mond, maar NIET voor aften (tenminste voor mij hielpen ze niet) en HOE goed je ook je tanden poetst, HOE goed je ook ontsmet, je kunt dit alleen wegwerken door paar keer per dag met pyralvlex aanstippen :) (prikt, is vies, maar werkt bij langdurig gebruik wel) |
Citaat:
|
Ik doe er meetal gewoon zout op, prikt enorm, maar zout werkt ook prima desinfecterend. Meestal zijn ze de volgende dag weg.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49. |