![]() |
Welke kant is dominant?
Welke kant is bij jou dominant, oftewel: welke kant van je lichaam is verder/beter ontwikkeld en doelgerichter ed? Ben je links- of rechtshandig (of ambidexter ;))? Wat is je afzetbeen? Enz.
Handen: Wat is je schrijfhand? Benen/voeten: Wat is je afzetvoet? (Kun je uitvinden door met je voeten naast elkaar te gaan staan en jezelf voor zachtjes over te laten vallen, de voet die uitstapt is je dominante voet.) Ogen: Wat is je 'richtoog'? (Kun je uitvinden door met je wijsvingers en duimen een driehoekje te maken waar je door heen kunt kijken. Kijk door het driehoekje heen naar een punt in de verte en beweeg je handen naar je gezicht toe. Het oog dat dan nog door het driehoekje heen kijkt is je dominante oog.) Oren: Hoe je hier achter kunt komen weet ik ook niet. :D Ben je volledig rechts dominant (dan zijn de rechterhand en -voet en het rechteroog en -oor dominant ten opzichte van het linker)? Of volledig links dominant (dan zijn de linkerhand en -voet en het linkeroog en -oor dominant ten opzichte van het linker)? Of ben je 'van alles wat'? (Leuk zo'n tentamen lichamelijke opvoeding leren. ;)) |
Om zelf te beginnen:
Handen: rechts Voeten: links Ogen: links Oren: ? Oftewel, ik ben een beetje van alles wat...hoewel links kennelijk toch ietsje meer dominant is (kan natuurlijk dat mijn rechteroor weer dominant is en het dus gelijk is, maar dat weet ik niet). |
Handen: rechtshandig
Voeten: ik heb je testje gedaan (meerdere malen) ene keer kwam er rechts uit, andere keer links.. maar denk zelf tog meer rechts haha Ogen: alleen links, rechts kijk ik nooit mee (ach jah beetje vaag bij mij :rolleyes: ) Oren: echt geen idee... beide beetje doof :p |
Handen: Ik schrijf met mijn rechterhand
Benen/voeten: Ik stap uit met mijn rechtervoet Ogen: Ook mijn rechteroog is dominant Oren: Ik weet het niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat het mijn rechteroor is;). |
Handen: rechts
Benen: links Ogen: rechts Oren: ? |
handen : rechts
voeten : rechts volgens deze test, maar met verspringen enzo spring ik toch echt verder met links ogen : rechts oren : ik denk links want als ik aan het bellen ben hoor ik daar beter door haha |
Hand: Rechts
Been/voet: Rechts Ogen: Rechts Oren: kdenk links, want die is gevoeliger. Mn linkerhand is er voornamelijk om mn rechterhand te helpen. Verder kan het weinig alleen. |
Benen: rechts Ogen: dat lukte niet helemaal. zodra ik dichterbij kom ga ik staren (en das dus met 2 ogen):confused: Oren: ? |
Handen: rechtshandig
Voeten: Rechts Ogen: geen idee :confused: Oren: geen idee :confused: |
Benen/voeten: allebei, wisselt per keer. :confused: Ogen: links Oren: rechts (als ik de oortjes van m'n discman met iemand deel, moet het geluid automatisch harder als ik het linkeroortje heb ) |
Handen: Wat is je schrijfhand? rechts
Benen/voeten: Wat is je afzetvoet? (Kun je uitvinden door met je voeten naast elkaar te gaan staan en jezelf voor zachtjes over te laten vallen, de voet die uitstapt is je dominante voet.) mn rechter Ogen: Wat is je 'richtoog'? (Kun je uitvinden door met je wijsvingers en duimen een driehoekje te maken waar je door heen kunt kijken. Kijk door het driehoekje heen naar een punt in de verte en beweeg je handen naar je gezicht toe. Het oog dat dan nog door het driehoekje heen kijkt is je dominante oog.) Oren: Hoe je hier achter kunt komen weet ik ook niet. :D rechts Ben je volledig rechts dominant (dan zijn de rechterhand en -voet en het rechteroog en -oor dominant ten opzichte van het linker)? Of volledig links dominant (dan zijn de linkerhand en -voet en het linkeroog en -oor dominant ten opzichte van het linker)? Of ben je 'van alles wat'? ik kan beide kanten wel een beetje als het moet.. schrijven kan ik alleen met rechts, hmm nu ik drover nadenk is rechts toch stuk beter ontwikkeld |
Citaat:
|
Handen:
rechts Benen/voeten: rechts Ogen: links Oren: Dan weet ik het ook niet :) Ben je volledig rechts dominant (dan zijn de rechterhand en -voet en het rechteroog en -oor dominant ten opzichte van het linker)? Of volledig links dominant (dan zijn de linkerhand en -voet en het linkeroog en -oor dominant ten opzichte van het linker)? Of ben je 'van alles wat'? Van alles en nog wat dus :) |
Voeten: rechts Ogen: rechts Oren: geen idee... ik ben vrij rechts ;) :D |
Voeten: links Ogen: rechts Oren: geen flauw idee |
handen: rechts
voeten: rechts ogen: links (vreemd want dat is -2 terwijl rechts maar -0.5 is, maar dat is natuurlijk gecorrigeerd door lenzen :S dom) (leuk testje trouwens) oren: ik denk links, daar hou ik de telefoon meestal (maar dat is dan ook vaak zodat ik nog met rechts kan schrijven..) |
Oren kun je ontdekken door na te gaan welk oor je altijd naar voren draait, wanneer iemand iets tegen je zegt wat je niet goed verstaat.
|
ow dan is mijn rechteroor toch dominanter
|
Dan is mijn rechteroor dominant.
|
rechterhand
linkerbeen rechteroog rechteroor |
Handen: Links
Voeten: Rechts Ogen: Links Oren: Ik hou de telefoon links, maar of dat dan te maken heeft met dat oor of met het feit dat ik linkshandig ben en met die hand te telefoon vast hou (of mn linker schouder ;)) En met dat draaien van je hoofd als iemand iets zegt geloof ik toch ook mijn linker |
Ik gebruik overal rechts voor, maar als kleutertje was ik ambidexter (maarja, toen vond men dat ik dan maar rechts moest gebruiken, dus nu is rechts overal veel beter ontwikkeld dan links) (ik eet trouwens nog wel links)
|
voeten: rechts ogen: links oren: rechts |
Voeten: rechts Benen: links Ogen: rechts Oren: ja, weetikveel... |
Voeten: Links Ogen: Links volgens mij is links bij mij dominant ;) |
Voeten: rechts (links voelt raar) Ogen: rechts Oren: hmmm... rechts Dussuh, rechtsdominant denk ik he :) |
alles recht, oren weet ik niet, volgens mij hoor ik t meeste met links
|
Benen: rechts Ogen: links Oren: ???? |
ik schrijf rechts, mn afzetbeen is rechts, mn rechteroog is het fijnste en mn rechteroor doet het beter (met mn linker is er altijd wel wat)
ik ben dus volledig rechts... |
Daar wou ik ook een topic over openen. :)
Bij mijzelf is het nogal apart.. :o Handen: ik schrijf met links (ik kan overigens ook goed leesbaar met rechts schrijven) maar ik knip met rechts. Voeten: afzetbeen is volgens mij rechts maar dat ligt dacht ik ook aan wat je aan t doen bent. Dat is/was altijd heel lastig te zeggen, ik had er met gym echt 'problemen' mee. Zowel met handen als met voeten. Daarom moest ik t altijd even uitproberen. :) Ogen: geen dominant oog :confused: Oren: links denk ik. Hmm, volgens mij is het gelijkmatig verdeeld bij mij. :p edit: oor. ;) |
Schrijfhand: rechts
Voet: rechts (is bij ons in de klas heel uitzonderlijk want met turnen draai je dan ook vaak de andere kant op en daar mee ben ik een van de enige, bij ons is bijna iedereen links qua voeten) oog: rechts (links is een lui oog) oor: rechts, aan die kant hang ik altijd aan de telefoon. |
Van handen en voeten ben ik rechts, en met mijn oren ben ik ook rechts, ik draai namelijk mijn rechter oren naar een geluid toe dat ik niet goed hoor. :)
Met mijn wenkbrauwen ben ik rechts, want ik kan alleen mijn rechter wenkbrauw optrekken, of allebei, maar niet mijn linker apart. van ogen ben ik weer links :) |
benen: rechts...maar met hoogspringen bij de gym ben ik altijd links :confused: (tja altijd al geweten dak vreemd ben :D) ogen: rechts oren: rechts denk ik, want daar hou ik altijd de telefoon en met discman luisteren doe ik altijd m'n oortje rechts als iemand meeluisterd of als ik nog naar anderen dingen moet luisteren... kben dus hemal rechts....op die afwijking die ik soms aan m'n benen heb na dan! :D |
Rechtshandig, rechtsoog-ig, linksbenig :)
Oren zal wel rechts zijn en neuggaten wisselt :rolleyes: |
Handen: Twee linkerhanden ;) ...en toch rechts!
Voeten/Benen: Links (??) Ogen: Links Oren: Allebei heel erg goed, maar 'k denk toch rechts beter! |
hand: rechts (met links kan ik echt haast niets)
been: rechts denk ik oog: rechts (mijn rechter oog is overigens ook beter dan mijn linker, misschien moet ik maar weer eens naar de opticien om mijn ogen te laten opmeten; het is alweer een tijdje terug dat ik nieuwe glazen gehad heb) oren: geen idee, maar ik hoor vaak dingen niet, dus misschien wel geen van beide. |
Alles rechts! (ik hoor het beste met m'n rechteroor)
|
Handen: Rechts
Benen/voeten: Rechts Ogen: Rechts Oren: Uuhm voor mijn gevoel ook rechts Ik ben dus volledig rechts dominant :) |
Benen: ik voetbal, met 2 benen maar rechts is toch iets dominanter denk ik. ogen: links oren: links |
handen = rechts
benen = rechts ogen = rechts oren = als je nou eerst eens verteld hoe je daar achter komt :p naja, dominant rechts dan maar. |
Citaat:
het kan dus ook wel zo zijn dat ik dat oor dus gebruik omdat mijn rechterhand en -voet dominanter zijn... misschien zijn mijn oren wel allebei even goed.. |
handen: vooral rechts, maar af en toe schrijf ik wel es links voor de lol, is ook leesbaar duss
voeten: rechts ogen: nou, dat verhaaltjes snap ik niet... oren: rechts nja, dominant rechts denk ik dan. |
Handen: rechts, en links...Ik schrijf rechts, maar knip links..Of ben ik dan rechts? :confused: Of gewoon vreemd... ;)
Voeten: links, heb geen zin om dat testje te doen, maar ik voetbal links...;) Ogen: rechts Oren: midden... :p |
Handen: Wat is je schrijfhand? rechts
Benen/voeten: Wat is je afzetvoet? (Kun je uitvinden door met je voeten naast elkaar te gaan staan en jezelf voor zachtjes over te laten vallen, de voet die uitstapt is je dominante voet.) links Ogen: Wat is je 'richtoog'? (Kun je uitvinden door met je wijsvingers en duimen een driehoekje te maken waar je door heen kunt kijken. Kijk door het driehoekje heen naar een punt in de verte en beweeg je handen naar je gezicht toe. Het oog dat dan nog door het driehoekje heen kijkt is je dominante oog.) ook rechts Oren: Hoe je hier achter kunt komen weet ik ook niet. als ik nu links zeg hiero, ben ik midden-dominant ;) zullen we dat dan maar doen??? :) |
Ik schrijf met rechts, is snijd het vlees met links. Ik ben allebei!!!!!
|
het klopt niet helemaal
het heeft niet te maken met welk oog domintant is... het heeft te maken met welke hand je het driehoekje maakt, want als je dat met je linkerhand doet, ga je er niet met je rechteroog doorheen kijken.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe kan jij met één hand en driehoekje maken? :confused: |
Voeten: Rechts Ogen: Rechts, noodgedwongen (linkeroog doet het niet zo goed :( ) Oren: ? :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |