Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Wat versta jij onder lifestyle? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=514821)

SpiritX 18-06-2003 10:19

Wat versta jij onder lifestyle?

Kortzichtig?
Honderd en één topic over lifestyle, maar keer op keer slaan ze terug op kleding, tenzij er iets anders wordt gevraagd. Bij de term lifestyle denkt schijnbaar iedereen in eerste instantie aan kleding. Wat vat jij onder het begrip lifestyle? Wat vind jij de belangrijkste kenmerken van een lifestyle?

Mijnsinziens is kleding slechts een bijzaak....

De Van Dale verteld ons dit:

Citaat:

life·style (de ~, ~s)
1 levenswijze
Citaat:

le·vens·wij·ze (de ~)
1 geheel van verrichtingen en gewoonten die iemands leven kenmerken => leefstijl, leefvorm, leefwijze, levensstijl, levenswandel, lifestyle, way of life

mleen 18-06-2003 10:26

ja.. wat het woordenboek zegt.
Gewoon hoe je leeft: dus hoe je je kleed, make-up, huisinrichting, hobby's, normen enz

Revan 18-06-2003 10:32

erg groot begrip, ik vind het ook teveel over kleding gaan

SpiritX 18-06-2003 11:20

Citaat:

StayBeautiful schreef op 18-06-2003 @ 11:32:
erg groot begrip, ik vind het ook teveel over kleding gaan
Het viel me inderdaad op, daarom kaarte ik het maar eens aan... ;)

eXo 18-06-2003 11:55

Voor een hoop mensen is kleding ook het grootste gedeelte van hun identiteit. En bovendien, veel van het andere is van dat wazige abstracte gebabbel.

Triloxigen 18-06-2003 11:57

Ik sluit me aan bij meneer van daal,
kleding is alleen een zichtbare uiting van wat iemand's lifestyle KAN zijn.

nare man 18-06-2003 11:58

Lijkt me een perfecte omschrijving, toch? Het geheel van verrichtingen en gewoonten die iemands leven kenmerken...betere definitie zou ik niet kunnen geven :)

eXo 18-06-2003 12:00

Ik vind dat de naam van dit forum moet worden verandert naar 'levenswandel'.

WishfulDreaming 18-06-2003 12:03

Ik vind vooral gedachtes belangrijk..
En kleding niet zo zeer, maar vooral hoe je je uit.

En ik vind ook dat mensen hier te makkelijk denken dat ze geen lifestyle hebben, want iedereen heeft het. Misschien niet zo'n opdringerige, maar je hebt er wel een.

nare man 18-06-2003 12:09

Sterker nog, de definitie van de Van Dale die ik voor het gemak maar even aanhang sluit uit dat je geen lifestyle hebt. Iedereen verricht namelijk handelingen en gedragingen die kenmerkend zijn voor die persoon. Je kunt niet géén lifestyle hebben.

Verder vind ik inderdaad kleding niet zo heel belangrijk. Het hoeft ook lang niet altijd zo te zijn dat kleding in overeenstemming is met je gedachten. Sterker nog, in bepaalde situaties is dat niet aan te raden. Als je overtuigd anarchist of punk bent, en je komt bij een mondeling tentamen of een sollicitatiegesprek aan met je kisten, spikes en kam, moet je niet verwachten dat je serieus wordt genomen. Dan kun je meteen pas op de plaats maken en een andere baan zoeken. In bepaalde situaties is het gewoon handiger om je een beetje neutraal te gedragen.

De ware lifestyle 'in gedachten' merk je pas in het open debat, niet aan iemands kleren. Want de meeste 15-jarige pubertjes met hun wijde kleren en gewauwel over 'niet in een hokje passen' dénken namelijk helemaal niets.

Firefly 18-06-2003 12:21

manier van leven
manier van uitdragen van manier van leven (materialistisch)

Paris 19-06-2003 11:07

meneertje van dale heeft het al gezegd..........

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.