![]() |
Maak een gedicht na aanleiding van......
|
Eindhoven!!!!!!
De stad van het licht, Het leek zo mooi, Op vleugels zwevend, Snel vooruitstrevend, Maar de tijd staat stil, Ontwikkeling blijft uit, Geen jolijt, geen nieuws, Niks te horen vanuit de kajuit, Hoorde je maar, Wij willen nu gaan, Start de tijd, Ik wil gaan en ik pleit, Voor mooiere straten, Geen lafheid viert hoogtij, Voor authentiek en gezellig, Eindhoven, De recessie is snel voorbij Als het ligt aan mij... Groeten.. de vogel |
Hoog aan donk're hemel, slaan vogels op de vlucht
Kijkt een gezicht mij aan, "bent u gevormd door lucht?" Rode vlammen verlichten mijn virtueel panorama Wolken kabbelen voorbij, als in een levend stilstaand drama We spelen toneel en nog altijd zijn vogels uitgeweken Nog steeds ben ik alleen aan het kijken, en wordt er teruggekeken Als God het was, dan zou Hij weten Dat ook ik ooit word vergeten ofzo.. |
Wat ik denk
weet weer eens niet te sporen met de kleuren in de lucht Het omgekeerde toeval laat een sterrenregen horen als zij naar het licht van morgen vlucht Herinnering ik kan je niet herkennen, je evenbeeld met rood omlijnd Maar ik zie je naast het verre liggen als om jouw verschijning wolken zijn. -- zoiets? Niet helemaal tevreden, ik kan dit eigenlijk niet. Beetje voorspelbare lauwe drap komt eruit. Het einde van een gedicht hierover vind ik helemaal rottig om te doen. |
Citaat:
De anderen ook (y) Tof om te lezen. Leuk dat jullie het hebben aangedurft! Liefs, Mar |
Bescherming,
Ik voel me veilig, Jij beschermt me, Je let op me, Met jou ben ik niet alleen, Je bent altijd bij me Ook al woon je in apeldoorn, Ik voel je naast me, Ik voel je kijken, Ik voel je beschermen, Ik voel jou! mijn (n) (n) (n) (n) gedicht |
Vleugels verslaan hun kleuren
achter het donker van mijn licht enkel de wolken zijn te troosten, ik verkeer ver boven hun zicht __________________ Dit was het enige dat in me op wilde komen , na het bekijken van dit plaatje...... |
Vanuit de hemel kijkt ze
niet op ons neer, maar anders dan koningen staat ze hoger, en blijft toch gelijk aan ons eigen land. de kleuren gloeien het donker ontspringt uit een vurende zee van warmte en hitte Haar wangen glimmen. Haar ogen huilen en ik, op de vogel kom naderbij. Haar tranen verlichten de vleugels, nu nat. de sterren doven door dit grootse wezen en wolken wijken voor haar aangezicht Vanuit de hemel is zij een liefde voor hen, die haar nodig heeft. "Kom dichter, kom bij me, ik zal je troosten." Zegt zij, die het leven weer waarde geeft. |
Brandend zoals het felste licht,
zijn jouw ogen in mijn gedachten. Wanneer ik over je schrijf of dicht, niet wetende wat te verwachten. Het is alsof je op me neer kijkt, denkende aan alles wat eens was. Maar wanneer ik omhoog kijk blijkt, dat ik hier alleen lig in het gras. Waar je was en bent geweest. Waar we samen hebben gelopen. Daar in dat gras lijkt het het meest, alsof ik nog op je kan hopen. Brandend als alleen de zon kan, zijn sterren stralend als jouw ogen. en hier lig ik dan tot de zonsopgang. Bedenkend waarom je hebt gelogen. (Mjah erg flauw, weet ff niks beters, snel geschreven) |
So, there you are
flying high above I feel the wind flowing true your hair finding a place to love I think you're not proud proud of our world You would crying loud Watching the girls the birds flying high sending you love cause you never coming back you just stay there.. above I can see it in your eyes you want to cry every day sees that everything's a lie and find your own way It is hard to believe in something you've never met cause you're the one that's thinking what you see is what you get I think you can smell the fear and the dark when you walking only in a dirty weakness park So look at the sky it's burning in your eyes and stare at the colors of beautiful northerlight. (me Engels zuigt, het gedicht ook maar ik verveeld me :p) |
Leuk hoe in alle gedichten worden geopend met één of andere uitspraak over 'hemel', 'lucht' of 'licht'. Logisch te verklaren natuurlijk maar wel grappig dat we allemaal gedichten schrijven die niet alleen naar aanleiding van zijn geschreven, maar ook min of meer over dat plaatje gáán.
|
Lang zagen mijn ogen niets anders
als, donkere wolken, het lichtpuntje dat schitterde in verre verlangens, gevangen in het nu, en mijn voeten konden geen stap vooruit vinden - Toe, pak mijn handen, voor even, lijm mijn vleugels, eerder van papier, en maak ze tot één stevig geheel Zal ik vliegen, steeds verder op reis naar mijn toekomst, waar het licht steeds scherper mijn ogen binnenvalt, gevangen in mijn gevecht, en mijn voeten die rennen in vrijheid, heb ik bijna gewonnen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20. |