![]() |
De Laatste Eer
Hoewel de gemiddelde scholier er nog mijlenver van verwijderd is, toch een vraag die ooit eens aan de orde zal komen. Als je één nummer mocht kiezen, welk nummer moet er dan beslist op je begravenis gedraaid worden, en... waarom?
|
Requiem for a dream soundtrack
Cold - wasted years , gewoon, trekt me wel. En Ambeon - Estranged vind ik wel een aardig nummer. maar je moet uitgaan met een big bang dus ook: Chimaira - pure hatred ;) |
blink 182-adams song
opeth-serenity painted death en misschien iets van merzbow om die mensen toch nog tot op het einde te irriteren |
Heb geen specifieke nummer maar ik wil in ieder geval geen ballad oid waar iedereen alleen maar meer van moet gaan huilen.. Iets vrolijks, iets zomers :)
(Nee, geen K3) |
*zucht* anathema - one last goodbye
Hoe passend :) |
cradle of filth - better to reign in hell ;)
nee, k heb geen idee, als t maar iets een beetje toepasselijks is... |
daar heb ik eigenlijk nooit zo heel erg over nagedacht... ik zou toch gewoon voor liedjes van mn lievelingsbands gaan, misschien afi, misschien caddies, radiohead moet eigenlijk wel..
[edit] nou zag ik dus na het replyen mn eigen post terug met keith caputo ernaast, en die mag eigenlijk ook wel [/edit] |
ignite - pieter :p
|
Opeth - Harvest
|
The Doors - Alabama Song
Celldweller - Welcome to the End The Gathering + Trickster G. - A Life all Mine The Postman Syndrome - Interpretive Decorating en als uitsmijter: Iron Maiden - Remember Tomorrow (live met Bruce D.) |
Ik zou dat aan mijn naasten overlaten denk ik, wat zij toepasselijk vinden ofzo. en anders zeker wel wat klasssieks denk ik, lijkt me het mooiste, iets met koor ofzo. :o
|
of gewoon een a cappela fascistische black metalband uitnodigen (die bestonden las ik in underground topic)
|
anders zeker wel wat klasssieks denk ik, lijkt me het mooiste, iets met koor ofzo
Dan zou ik zeggen: Requiem van Gabriel Fauré. Het is maar heel weinig mensen gelukt om daar droge ogen bij te houden. |
agnus dei
|
uhm... daar denk ik nog niet over na.
als ik vandaag dood zou gaan mogen ze red letter day van inspection 12 aanzetten.... |
Street Spirit van Radiohead
|
oh, ik heb echt veel liedjes die ik dan wil
flogging molly- if i ever leave this world alive uscb allstars- 12 steps uscb allstars- bad idea the ataris- boys of summer goldfinger- superman |
savatage - when the crowds are gone
mortiis - everyone leaves ayreon - valley of the queens |
the pixies - where is my mind
maar ik weet niet of ik begraven wil worden |
Children of bodom - every time I die
ofzo hehe |
refused - rather be dead ;)
|
Citaat:
RATHER BE ALIVE RATHER BE ALIVE RATHER BE RATHER BEEEE |
of uuh
social distortion - when the angels sing |
Iced Earth:
Dante's Inferno Highway To Hell I've said it before and I'll say it again. |
Simon & Garfunkel - Bridge over troubled water
en een van m'n lievelingsliedjes maar dat zijn er zoveel dat ze daar zelf maar uit moeten kiezen. |
waar ik echt kippevel van krijg (zo mooi) is Hallelujah van Jeff Buckley. dat mag van mij wel gedraaid worden, maar daar denk ik liever nog niet over na.
|
Hallelujah van Jeff Buckley is inderdaad een prachtig nummer.
Maar ik denk dat het iets van Sigur Rós wordt. |
Radiohead's Pyramid Song
of House of the rising sun van The Animals |
Hallelujah van Buckley (of eigenlijk: Cohen) is inderdaad de ultieme begravenisplaat, hoewel ik denk dat 'Corpus Cristi Carol' van hetzelfde album er tijdens de koffie plus cake ook wel aardig zal inhakken. :)
Ikzelf ga voor Nick Cave, met een nummer van de bonusCD van No More Shall We Part; 'Bless His Everlasting Heart.' Mag ik ff citeren? "And when your feeling sad And everywhere you look you can't believe the things you see When it all comes down so bad And beauty lies exhausted in the streets Hold his ever loving hand Even when you do not understand Sorrow has it's natural end Hold his ever loving hand" |
NOFX - The Decline
niet echt een NOFX-fan, maar the Decline is geweldig. |
Ik weet het niet echt, maar de hele Unplugged cd van Nirvana is wel erg mooi.
Over een speciaal nummer moet ik nog even nadenken. |
Citaat:
|
Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight
|
Citaat:
Try, Try, Try |
Jeff Buckley - Satisfied Mind of Eternal Life
|
Citaat:
|
Bob Marley - Knockin' on heavens door.
jawel, die van bob marley :) |
iets van de soundtrack van lotr
laatste liedje van silverchair-diorama ben ineens titel kwjit :/ en een klassiek stuk wat op de begrafenis van mijn oma gedraaid werd, heel erg mooi *emo* |
Moonlight sonata - Beethoven
Tchaikovsky - Swan lake en als afsluiter Morning has broken van Cat Stevens |
Citaat:
Mensen met de naam Pieter kunnen met een gerust hart dood gaan :). |
wat hebben de mensen toch met emo???
|
Citaat:
Toen een tijdje geleden een jongen verongelukte waarmee ik weleens omging, ben ik naar zijn avondwaken geweest. Ze draaide daar muziek die hijzelf graag hoorde. G 'n R bijv. Dat was echt mooi. Ik zou dat zelf veel meer waarderen dan liedjes van t kerkkoor of een klassiek stuk, omdat dat droeviger klinkt en de mensen dan gaan huilen... Mooier is het als men spontaan huilt... *is eigenlijk wel benieuwd wie dat zullen zijn* Zelf vind ik een mooi nummer Vertical Horizon - On the sea Gaat over iemand van wie de geliefde reeds dood is, maar die hij nog goed herinnert... Erg mooi.. Ook heel goede gitaar in de live versie... Naja en dan nog iets wat ik regelmatig luister... Staind, Live, Metallica, Linkin Park... zoiets... hoeft niet droevig te zijn... Nothing else matters is wel mooi... helemaal tof als dan een aantal van mijn vrienden dat zelf zouden kunnen spelen op de gitaar... als ze dat zouden kunnen opbrengen... |
Lagwagon - Everything turns grey
Lagwagon - Smile Lagwagon - Sleep Catch 22 - on & on & on (y) :p |
ik vind moving on van good charlotte wel koel :)
When I think about my life I wonder if I will survive To live to see in 25 or will I just fall? like all my friends, they just keep dying. People round me, always crying. In this place I like to call my home. Not everyone knows, that everybody goes to a better place. Not everybody knows that everyone could be living their last days But the hard times will come, and we'll keep moving on. We're moving on. Keep moving on. Life. Hope. Truth. Trust. Faith. Pride. Love. Lust. All make up the things we've lost but things we've gained we'll take with us. And all i have are these two hands To make myself a better man I wonder if I'll ever see the end of this. And all this rain it keeps on falling On my head and now I'm calling Out to someone else to help me Make it through. Not everyone knows, but everybody goes to a better place. Not everyone knows that everybody could be living their last days But the hard times will come, and we'll keep moving on. We're moving on. Keep moving on. Life. Hope. Truth. Trust. Faith. Pride. Love. Lust. Pain. Hate. Lies. Guilt. Laugh. Cry. Live. Die. Some friends become enemies some friends become your family. Make the best with what you're given This ain't dyin, this is livin! Said we're movin on And we got nothing to prove To anyone Cause we'll get through We're movin on and on and on and on (etc) Life. Hope. Truth. Trust. Faith.Pride. Love. Lust. Pain. Hate. Lies. Guilt. Laugh. Cry. Live. Die. Some friends become enemies some friends become your family. Make the best with what you're given This ain't dyin, this is livin! |
Citaat:
|
Tori Amos - Crucify
Verder weet ik het niet. |
Jeff Buckley - Halleluja
The Doors - The End (Apocalypse Now versie) en veel Radiohead, vooral van OK Computer! |
ik ga voor "Dead Boys - Sonic Reducer" of "Guns 'n Roses - Don't Cry"
|
Citaat:
|
Stelletje blinde kippen! De beste man heeft 't over ÈÈN nummer, geen heel reportoire!
Either way, mijn nummer zou -nu- zijn.. Kozmic Blues van Janis. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51. |