![]() |
Probleem met netwerkverbinding
Hallo,
Ik heb 2 computers met een cross cable aan elkaar verbonden. Als ik eerst de ene computer opstart en dan bijvoorbeeld een kwartier daarna de andere komt de verbinding goed tot stand. Als ik nu 1 van de 2 om wat voor reden opnieuw opstart wordt uiteraard de verbinding verbroken maar tijdens het opstarten niet opnieuw gemaakt. Alleen als ik beide opnieuw opstart werkt het weer correct. Wat kan het probleem zijn???? |
Kunnen de machines elkaar dan ook niet pingen? Of is het alleen zo dat bv drivemappings dan neit meer werken?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ping er eens naar, of probeer eens een verbinding te leggen via start -> run: \\*ipnummervananderepc* bv: "\\192.168.1.10" (<- daarmee kom ik hier op mn samba server) |
Hardware >> S&M
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan ook gewoon "\\computernaam" gebruiken. Heb je eigenlijk wel een dhcp server dan als je automatisch een ip wilt krijgen? |
Citaat:
|
Citaat:
Zet je ip adressen statisch (192.168.0.1 en 192.168.0.2 ofzo) en je problemen zijn verholpen denkik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oke. Ga het proberen.
Allemaal bedankt voor de info. |
Citaat:
|
Oke, heb 1 computer ingesteld op ipadres 169.254.2.1 en andere op 169.254.2.2. Submetmasker is 255.255.255.0. Het werkt nog niet. Als ik 1 pc opnieuw opstart maakt ie geen verbinding.
|
PC1: 10.0.0.10 / 255.255.255.0
PC2: 10.0.0.11 / 255.255.255.0 Dat is wat makkelijker. Ga nu naar een DOS box en type in: "ipfonfig". Hiermee krijg je een overzicht van de ethernet interfaces. Je zou 10.0.0.10 (of .11) als IP moeten zien staan. Controleer dit op beide PCs. Als het goed staat ingesteld, probeer dan de andere PC te pingen, ga weer naar een DOS-box en type: ping 10.0.0.10 (of .11, het IP van de andere computer dus). Als je 4x een response krijgt, heb je een verbinding. Als het nog niet werkt: heb je firewall software? |
Ik heb Zonealarm en die geeft een toestemmingsschermpje voor pingen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59. |